Auteur Topic: Help: Tjickie schreeuwt  (gelezen 6718 keer)

Ronald

• Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2008, 12:17:47 pm »
Hmm.. Bij mekaar zetten is in onze ogen dus echt GEEN optie.
Samen op de bankleuning zitten gaat nog wel als QT maar niet te dicht bij Tjickie in de buurt komt, want dan haalt ze rustig naar QT uit. :seestars:

Wesly het is lief aangeboden van je hoor, maar nu hebben we 3 weken vakantie en dan is ze gewoon lief en praat ze zo af en toe met QT mee.

En over de werktijden, tjsa we werken allebei 40 uur en dat is niet te verschuiven naar andere tijden ;)

Corina heeft pas ook gezegd dat als we het echt niet meer wisten dat ze Tjickie wel terug zou willen nemen.
Zou dat Tjickie een beter leven geven of zou het haar geen goed doen?

Sorry voor de late reactie, maar zoals ik al zij, we hebben vakantie en hebben dan ook lekker in en rond ons huis geklust. ;)

Maria.

cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 22, 2008, 12:27:10 pm »
Zie het als een uitdaging. Jullie hebben een leuke en lieve vogel met een vervelende eigenschap. Nu zou je dus al het leuks van haar gaan missen.. over iets wat best verbeterd kan worden.
Probeer het eens een tijdje met de tips van Wesly.
Je zegt zelf dat ze niet schreeuwt als jullie er zijn tijdens vakantie. Dus blijkbaar is er iets mee dat jullie weg zijn. Misschien eens ander ritme aanhouden. Andere plek voor de kooi.
Ik heb ook ervaren dat negeren echt helpt.
Zie het als een uitdaging om straks ook een bericht te kunnen plaatsen met de mededeling dat het zoveel beter gaat met Tjickie. ;)

Komt goed maar jullie zullen er hard voor moeten werken. Als je dat niet kunt of niet toe bereid ben dan is het misschien maar beter om em, voordat het nog erger word, bij iemand anders onder te brengen.
Maar zo te horen aan de verhalen (en ik heb haar in levende lijve gezien) is ze het best waard om voor te vechten! ;)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #17 Gepost op: juli 22, 2008, 12:33:15 pm »
Ik zou er ook zeker voor gaan. En misschien is het wel zinvol om eens een webcam aan te zetten als je weg bent, zodat je kunt zien wat ze doet. Krijst ze de hele dag of alleen als er iemand voorbij komt? Dan zou ik de kooi zo zetten dat ze niet naar buiten kan kijken bijv. Volgens mij moet hier een oplossing voor te vinden zijn.

Ronald

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 22, 2008, 14:09:32 pm »
We plaatsen haar al heeel lang telkens in een andere kamer en ja we negeren haar ook al heel lang.
En op de webcam zit ze gewoon op der stokje. ( ze hangt altijd met de snavel op de tralies of op het voerbakje ?? )

Maria.

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #19 Gepost op: juli 22, 2008, 21:41:14 pm »
Hey Ronald en maria,

Spijtig te horen dat jullie (nu even hopenlijk??)problemen hebben.
Ik kan niet alle in en outs van het probleem,maar als ze schreeuwt om aandacht,moet je wel een beetje voorzichtig zijn met negeren.Als ze nu deze 3 weken stil is zou ik zeker ook proberen af en toe even gezamelijk weg te gaan en de tijd steeds langer te maken.
Is haar vleugel trouwens weer helemaal mooi volgroeid?
Ik hoop dat het probleem snel verholpen kan worden.

Groetjes Rob

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #20 Gepost op: juli 23, 2008, 06:27:51 am »
ik ben van mening dat in een andere kamer zetten en haar dood negeren haar zal helpen.

Haar naar corina is wel de laatste optie die je hebt!
eenmaal kwijt is kwijt he denk er goed over na.
Je kan er erg veel spijt van krijgen maar misschien is het beter voor tjickie.

negeer haar bij het schreeuwen desnoods met oordoppen maar geef haar wel aandacht die ze nodig heeft op JOU tijden die JULLIE bepalen.

Maar let op elke papegaai schreeuwt ik persoonlijk ken geen 1 papegaai die niet af en toe eens flink uit zn dak gaat.

Als ik eerlijk mag zijn ligt het probleem denk ik bij jullie en niet bij tjickie (niet hatelijk bedoeld) doordat jullie weinig tijd hebben en dan ook nog de aandacht moeten verdelen dan word het erg moeilijk om voldoende aandacht te geven maar het is mogelijk.

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2008, 06:34:37 am door wesly »

giggles

• Gast
Re: Help: Tjickie schreeuwt
« Reactie #21 Gepost op: juli 23, 2008, 14:43:18 pm »
Wesley, dat een man makkelijker is dan een pop ben ik ook van overtuigt...

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat wij ze samen hebben zitten en daarom veel minder aandacht van ons vragen...
Dat  Tjickie en QT af en toe naar elkaar uithalen is volgens mij heel normaal hoor.
Wij hebben 2ara's bij elkaar in zitten
En we hebben een grijze en een edel in een kooi en ook hier hakken ze af en toe wel eens naar elkaar.

Ik denk dat mensen veels te snel bang zijn dat de vogels elkaar iets aandoen...
Als het op de bank goed gaat tussen die 2 en je hebt een kooi die groot genoeg is dat ze elkaar kunnen ontvluchten, zou ik persoonlijk zeker de gok wagen en ze bij elkaar instoppen.
Zolang ze elkaar niet tot bloedens toe verwonden denk ik dat het een hele hoop zal gaan schelen.
Nogmaals ken ik jullie situatie niet goed genoeg om te zeggen dat het de oplossing is.
Maar zoals ik het nu allemaal lees ziet ze jullie als soortgenoten en vind ze het daarom allemaal prima nu jullie vakantie en tijd voor haar hebben.

Ik ben het dan ook met Wesly eens. Ik denk dat jullie voor een vogel alleen/vogels apart te weinig tijd hebben.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2008, 14:44:58 pm door giggles »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: juli 23, 2008, 15:37:06 pm »
Het zou inderdaad het proberen waard zijn, samen in één kooi. Niet meteen bang worden als er wat gehakt wordt (en er ook geen aandacht aan schenken). Ik zou het in ieder geval proberen. Ja heb je nee kan je krijgen. Eén van de kooien helemaal opnieuw en anders inrichten en dan samen zetten.  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #23 Gepost op: juli 23, 2008, 17:26:42 pm »
samen in 1 kooi
als je dit echt zou willen zou ik een andere kooi pakken nieuwe speeltjes alles nieuw
anders ga je teritorium gedrag krijgen en dat maakt het nog moeilijker.
Let daarbij wel op dat ze ook af en toe rust krijgen niet dat ze elkaar constant maar lastig vallen.
Een uurtje of 2 is bij mij max als ze dan nog niet uitgekibbeld zijn zou ik ze uit elkaar halen.

Het is vaak zoals giggles ook al zegt dat het meer promotie is dan echt ze maken meer herrie tenminste bij ons dan dat ze elkaar echt wat doen.

Giggles het zou idd best kunnen dat ze dan meer aandacht van elkaar krijgen en dan minder van hun vraagt.
ik denk alleen dat qt meer op de plaats van tjikie is gaan staan en daardoor minder aandacht is gaan krijgen en daardoor meer is gaan schreeuwen.
Het is niet voor elke papegaai makkelijk om zijn plaatsje bij het baasje te delen.

Heel veel sterkte probeer alle ideeen eens die de members hier opgegeven hebben.
Je zal toch verschillende dingen moeten gaan proberen voordat je er achter komt wat echt werkt.
Geen 1 papegaai is hetzelfde dus kan best zijn dat alles niet werkt.
Neem er innegeval de tijd voor vaak gaat het niet in 1 dag over soms niet na een week of na een maand
caro begon pas bij te draaien na 3 weken en sinds dien is het alleen maar beter geworden.

Dus ook voor Tjick en jullie is er ook hoop, geef niet te vlug op!!

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #24 Gepost op: juli 24, 2008, 13:36:31 pm »
Kan het zijn dat jullie teveel tegelijk aan het proberen zijn? Ik vraag maar gewoon iets hoor, zeker geen aanmerking.

Misschien begint de verandering wel als jullie kunnen accepteren dat ze (tijdelijk) wat meer schreeuwt, omdat er iets verandert is in haar leven? Misschien heeft te wat meer tijd nodig om daaraan te wennen en raakt ze nu gefocust op aandacht vragen omdat jullie focussen op haar geschreeuw?
Geloof me accepteren van ongewenst gedrag, voelt voor de ander als negeren!! Misschien moet je van die wetenschap gebruik maken. Als je bewust gaat negeren, geef je aandacht aan het ongewenste gedrag!
Echt goed negeren is vreselijk moeilijk en lukt heel vaak gewoon niet. :CENS

Ik bedoelde met mijn opmerking om haar te verplaatsen eigenlijk alleen maar te zeggen, zet haar op een plek waar ze niet naar buiten kan kijken en jullie en de buren niet kan zien. Grote veranderingen ( steeds op een andere kamer) leidt volgens mij alleen maar tot meer ongewenst gedrag. :angry:

Het lijkt er op alsof ze een machtsstrijd met jullie is aangegaan, aan jullie nu de kunst om dat te doorbreken. Dat kan als het jullie lukt om macht niet met macht te beantwoorden. Niet zo van "jij schreeuwt dus ik ga jou negeren want ik wil niet dat jij schreeuwt, en ik wil dat jij doet wat ik van jou verwacht". Dat is machtsvertoon. Wel zo van "o.k. jij schreeuwt, mij best, mij heb je daar niet mee, ik ga gewoon doen wat ik altijd doe, mij heb je niet met je geschreeuw".  En al is jouw eerste handeling altijd eerst aandacht geven aan de vogels als je thuis komt, dat blijf je dat gewoon doen.  :o

Ronald

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 02, 2008, 11:54:36 am »
Is er hier misschien iemand die Tjickie meer liefde en aandacht kan en zou willen geven dan dat wij dat kunnen? :-[ ???

Ronald en Maria

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #26 Gepost op: augustus 03, 2008, 14:17:14 pm »
Vast wel, ik denk alleen dat het in de vakantietijd geen storm zal lopen met aanbiedingen. Kunnen jullie het nog een paar weken volhouden?

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #27 Gepost op: augustus 03, 2008, 15:06:24 pm »
Is er hier misschien iemand die Tjickie meer liefde en aandacht kan en zou willen geven dan dat wij dat kunnen? :-[ ???

Ronald en Maria

Misschien kan je een gedragtherapeut inschakelen, een ander huisje voor haar zoeken kan altijd nog

Ronald

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 03, 2008, 18:44:24 pm »
Ik denk dat ieder ander het na anderhalf jaar lang van alles proberen het er ook mee aan zou zijn.
We zijn het er nu echt over eens met pijn in ons hart dat we haar een ander huis willen bieden, en niet zomaar een ander huis maar wel een GOED huis.

:cry: :cry:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #29 Gepost op: augustus 03, 2008, 22:01:08 pm »
Voor de nieuwelingen onder ons, wat is Tjickie voor een vogel?  ???