Kan het zijn dat jullie teveel tegelijk aan het proberen zijn? Ik vraag maar gewoon iets hoor, zeker geen aanmerking.
Misschien begint de verandering wel als jullie kunnen accepteren dat ze (tijdelijk) wat meer schreeuwt, omdat er iets verandert is in haar leven? Misschien heeft te wat meer tijd nodig om daaraan te wennen en raakt ze nu gefocust op aandacht vragen omdat jullie focussen op haar geschreeuw?
Geloof me accepteren van ongewenst gedrag, voelt voor de ander als negeren!! Misschien moet je van die wetenschap gebruik maken. Als je bewust gaat negeren, geef je aandacht aan het ongewenste gedrag!
Echt goed negeren is vreselijk moeilijk en lukt heel vaak gewoon niet.

Ik bedoelde met mijn opmerking om haar te verplaatsen eigenlijk alleen maar te zeggen, zet haar op een plek waar ze niet naar buiten kan kijken en jullie en de buren niet kan zien. Grote veranderingen ( steeds op een andere kamer) leidt volgens mij alleen maar tot meer ongewenst gedrag.

Het lijkt er op alsof ze een machtsstrijd met jullie is aangegaan, aan jullie nu de kunst om dat te doorbreken. Dat kan als het jullie lukt om macht niet met macht te beantwoorden. Niet zo van "jij schreeuwt dus ik ga jou negeren want ik wil niet dat jij schreeuwt, en ik wil dat jij doet wat ik van jou verwacht". Dat is machtsvertoon. Wel zo van "o.k. jij schreeuwt, mij best, mij heb je daar niet mee, ik ga gewoon doen wat ik altijd doe, mij heb je niet met je geschreeuw". En al is jouw eerste handeling altijd eerst aandacht geven aan de vogels als je thuis komt, dat blijf je dat gewoon doen.