Auteur Topic: Helaas .......  (gelezen 5405 keer)

cosch

• Gast
Re: In blijde verwachting van Jerry (paar fotootjes)
« Reactie #30 Gepost op: juli 19, 2008, 10:55:56 am »
 ;D ;D

Veel plezier. Geniet er van!

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: In blijde verwachting van Jerry (paar fotootjes)
« Reactie #31 Gepost op: juli 19, 2008, 17:22:49 pm »
Nou, Jerry
drinkt bloed als sherry.

Ik heb hem niet genomen.

We gingen kijken. Toen we aankwamen zat hij in de kooi, in de keuken. Wij gingen in de huiskamer zitten en de vrouw des huizes zou hem uit de kooi halen. In de huiskamer stond een standaard en daar zou ze hem opzetten. Terwijl ze met hem binnenloopt hangt ie al in haar vingers, volgens haar omdat ie er al een maand niet uit was geweest. Even laten relaxen, ik er naar toe lekkere dingen geven, bijt/kauwt ie keihard in mijn hand. Ik niet terug trekken en laag nee mag niet gezegd.

Een kwartier later ga ik naar zijn standaard met een zonnepit, waar hij gek op is, en leg mijn vinger op zijn standaard, vliegt ie me al weer aan. Toen gaf ik met een hoge stem de opdracht llinks onder op de standaard dat zonnepitje te halen en raakte weer de standaard aan. Vliegt ie me toch aan  :o :o :o. Zelfs zijn standaard af om mij te bijten.

Hij wordt gekortwiekt om te zorgen dat ie niet ergens gaat zitten waar de mensen het niet willen, want als ie daar eenmaal zit krijgen ze hem met geen mogelijkheid meer weg of hij bijt dan (echt door he, ik bloedde igg als een rund).

Dit kan ik mijn gaaien niet aandoen. Hij bepaalt ook wie er bij hem in de buurt mag komen. Als een vogel zou gaan zitten waar hij niet wil gaat ie in de aanval.

Poeh, heftig hoor. Hij is zeeeeeeeeeer dominant.

helaas.

cosch

• Gast
Re: Pitbull Jerry blijft op zijn adres
« Reactie #32 Gepost op: juli 19, 2008, 17:34:10 pm »
Zooo heee  :o

arnootje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juli 19, 2008, 18:02:32 pm »
Dat is jammer..
Misschien een jonkie nemen, of willen jullie dit niet..?

groetjes marijke

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #34 Gepost op: juli 19, 2008, 18:08:43 pm »
Dat is jammer..
Misschien een jonkie nemen, of willen jullie dit niet..?

groetjes marijke

Daar zit ik nu ook aan te denken.  :CENS

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: juli 19, 2008, 18:41:26 pm »
 :seestars: wat een beest zeg...

Wel jammer voor jullie. Succes met de zoektocht!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #36 Gepost op: juli 19, 2008, 19:21:14 pm »
Oei, geen succes dus, jammer zeg. Maar dit wil je idd je eigen beesten niet aandoen!

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #37 Gepost op: juli 19, 2008, 19:47:47 pm »
Jammer hoor dat het zo'n dominant vogeltje is.

jet

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juli 19, 2008, 19:51:41 pm »
heel erg jammer maar ik denk wel dat je het goed hebt gedaan om hem daar te laten

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
Re: Helaas .......
« Reactie #39 Gepost op: juli 19, 2008, 23:09:03 pm »
Erg jammer  :(
Maar wel goed dat ie dat gedrag gelijk laat zien
en niet pas naar een aantal weken ofzo.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #40 Gepost op: juli 20, 2008, 08:38:16 am »
ahh, wat rot zeg, je had je er zo op verheugd :(

maar goed dat ie meteen zijn ware aard heeft laten zien, maar nu moet je weer een lange zoektocht maken.

succes hoor :-* :-*

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #41 Gepost op: juli 20, 2008, 09:23:09 am »
Zonde dat het zo gegaan is.In het begin sprak je van supertam........ :CENS
Stond hij zo op marktplaats. :o
Ik hoop dat je gauw meer geluk hebt.

Rob

anja2077

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juli 20, 2008, 10:25:38 am »
het nemen van een jonkie is geen garantie dat je dan wel een passende vogel krijgt. wij hebben vorig jaar een jonge roodstaart gekocht.
het nadeel is dat je totaal niet weet voor een karakter het beestje heeft.  Onze freddie blijkt een heel aparte vogel te zijn. Freddie wil van niemand iets weten alleen van marco. Ik wordt geaccepteerd, maar daar heb je het dan mee gehad. Zo lang marco niet in de buurt is gaat alles goed, maar als marco komt, dan wil freddie niets meer van mij weten. het gaat zelfs zo ver dat hij heel gemeen bijt als hij even bij moet zijn. Hij doet er alles aan om alleen maar bij marco te zijn. de andere gaaien mogen ook niet bij marco zijn als freddie er is. Hij is heel bezitterig.
Nu lijkt het net of freddie een vreselijke vogel is, dat valt nu ook wel weer mee hoor. Ik bedoel alleen te zeggen, als je een oudere gaai zou kopen, dan weet je een beetje wat voor karakter hij heeft en dat is bij een jonge vogel niet bekend.

het mooiste zou zijn als er een gaai in de opvang zou zijn die bij jullie zou passen.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #43 Gepost op: juli 20, 2008, 10:55:57 am »
Zonde dat het zo gegaan is.In het begin sprak je van supertam........ :CENS
Stond hij zo op marktplaats. :o
Ik hoop dat je gauw meer geluk hebt.

Rob

Hij is tam, maar alleen als hij dat wilt. Hij bepaalt de boel, hij regeert het huishouden als het ware. Als hij vindt dat iemand niet op die plek mag zitten, valt ie hem aan. Eigenlijk heel zielig. Deze vogel moet een keer giga-gefrustreerd raken. Maar ik voel me niet geroepen hem te heropvoeden (of op te voeden, hoe je het ook bekijkt). Daar zijn mijn vogels dan echt de dupe van en dat wil ik niet.

het nemen van een jonkie is geen garantie dat je dan wel een passende vogel krijgt. wij hebben vorig jaar een jonge roodstaart gekocht.
het nadeel is dat je totaal niet weet voor een karakter het beestje heeft.  Onze freddie blijkt een heel aparte vogel te zijn. Freddie wil van niemand iets weten alleen van marco. Ik wordt geaccepteerd, maar daar heb je het dan mee gehad. Zo lang marco niet in de buurt is gaat alles goed, maar als marco komt, dan wil freddie niets meer van mij weten. het gaat zelfs zo ver dat hij heel gemeen bijt als hij even bij moet zijn. Hij doet er alles aan om alleen maar bij marco te zijn. de andere gaaien mogen ook niet bij marco zijn als freddie er is. Hij is heel bezitterig.
Nu lijkt het net of freddie een vreselijke vogel is, dat valt nu ook wel weer mee hoor. Ik bedoel alleen te zeggen, als je een oudere gaai zou kopen, dan weet je een beetje wat voor karakter hij heeft en dat is bij een jonge vogel niet bekend.

het mooiste zou zijn als er een gaai in de opvang zou zijn die bij jullie zou passen.

Ook dat is waar. :CENS Onze eerste insteek was/is ook een oudere vogel die een ander plekje zoekt. Niet alleen om de herplaatsers te verminderen, maar onze leeftijd speelt ook een rol. Ik word 54 jaar en ik wil heel graag mijn vogels overleven. Grijzen worden zowiezo al veel te oud voor mij. Jardines staan gemiddeld op 30 jaar en meyers 25 jaar. Een grijsje bijvoorbeeld is prima, alleen geen piepjonge, het liefst een van middelbare leeftijd om maar een voorbeeld te geven. 54 + 30 = 84 jaar. Hmmmm ........... houd me een beetje tegen. Aan de andere kant: ik heb kleinkinderen die gek op gaaien zijn, zeker mijn kleindochter. Ik zei al tegen mijn dochter: als ik overlijd wil zij vast wel de gaaien erven.

Maar goed, het speelt allemaal mee. Ik laat het allemaal even zakken. We zien wel hoe het loopt. En  ........ er moet niets he. Ik heb 3 superlieve relaxte gaaitjes. :hart:

cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juli 20, 2008, 11:03:53 am »
Dat is een fijn idee, dat niets moet.
Er komt je dan vast wel iets op het pad!