Auteur Topic: Schade aan andermans spullen?  (gelezen 4504 keer)

Hanke

• Gast
Schade aan andermans spullen?
« Gepost op: juli 21, 2008, 13:55:27 pm »
Help! Tijdens onze vakantie heeft onze gaai de binnenkant van het dak van de auto van mijn ouders aangevreten. Niet zo best natuurlijk. Een duur geintje van zo'n paar honderd euro. Heeft iemand van jullie ooit schade gehad door zijn vogel aan andersmans spullen? En wordt dit vergoed door de verzekering?

cosch

• Gast
Re: Schade aan andermans spullen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2008, 14:10:45 pm »
Hoi, dat is zeker een duur geintje. Ik weet niet precies hoe het zit. We hebben wel es na gevraagd hoe het zit als je logeergaai bij jezelf bijv de bank sloop. Dan schijn je niet verzekerd te zijn. Maar ik weet niet meer hoe het nou precies zat.  :CENS

(Sorry ik ben aan het rommelen geweest met samenvoegen. Maar toen zag ik dat het eigenlijk een ander onderwerp was dan dat topic. Dus ik heb em weer afgesplitst! :S)

Offline Ticodelft

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2008, 14:47:44 pm »
Is dit niet gedekt door de gezins wa verzekering die je moet hebben?

Deze dekt ook schade van jouw hond aan andermans spullen dus zal een gaai ook wel verzekerd zijn

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2008, 15:15:59 pm »
Is dit niet gedekt door de gezins wa verzekering die je moet hebben?
Deze dekt ook schade van jouw hond aan andermans spullen dus zal een gaai ook wel verzekerd zijn

Dit klopt alleen ben jij als baas aansprakelijk voor de schade die een hond brengt aan de ander, huisdieren.
Ik zou wel even nagaan hoeveel de schade is want er is meestal een eigen risico van + €100 en als de schade dan €125 is dan zou ik deze schade niet claimen. dit omdat je maar een aantal schuldschades per jaar mag claimen. Wel is het zo dat je deze verzekering niet voor niets hebt natuurlijk!

Misschien weet je tussenpersoon een goede oplossing voordat je de schade echt claimt.

Hanke

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2008, 16:44:08 pm »
Je huisdieren zijn wel meeverzekerd als het om schade gaat. Er is alleen uitsluiting: schade aan motorrijtuigen vallen niet onder je WA. Geldt dus ook voor personen. Als ik iets kapot maak in andermans auto is dat ook niet gedekt.

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2008, 16:48:06 pm »
Zou het dan bij de verzekering van de auto in moeten zitten???
Dan zal het bij all risk dus wel gedekt worden
maar bij de rest niet  :( en zal het dan uit je eigen zak betaald moeten worden  :cry:

Hanke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2008, 17:00:24 pm »
Tja, ik ben bang dat we het zelf moeten betalen...  :cry:
Het is verzekerd via je all risk van je auto. De eigenaar van de auto dient het bij zijn verzekering op te geven, maar daalt dan flink in schadevrije jaren of moet meer verzekeringsgeld betalen. Ik heb het uitgezocht net. Hoopte alleen dat iemand anders er ervaring mee heeft en een tip kon geven.
Kortom: je kunt je niet verzekeren tegen schade aan andermans auto: niet als persoon en ook niet voor je dieren. Heel vreemd overigens in een land waar je zo'n beetje voor iedere scheet een verzekering kunt afsluiten, grrrrr....

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2008, 17:07:28 pm »
waar je zo'n beetje voor iedere scheet een verzekering kunt afsluiten, grrrrr....

Je kunt je overal voor verzekeren, maar of ze ook uitkeren als jij een schade hebt :(

er zijn ook heel veel uitsluitingen, en overmacht kun je bijna nooit aantonen.

cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2008, 20:39:18 pm »
Ja is frustrerend hoor!  :(

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2008, 22:33:00 pm »
volgens mij een WA claim, zelfde als jouw kind iemands ruit intrapt met voetballen.

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 22, 2008, 00:05:25 am »
Is een WA claim niet meer en niet minder: De schade bij anderen, die is veroorzaakt door jou (verzekering gedekte) auto  ???

Ik vermoed dat jou vogel niet bij je auto hoort  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: juli 22, 2008, 17:47:38 pm »
Een verzekering doet altijd heel moeilijk over dit soort dingen. Ik had eens de rat van mijn zus te logeren en die had een rondje uit mijn gordijnen gevreten om een nestje van te bouwen (had dat gordijn de kooi ingetrokken). Dan krijg je echt de idiootste vragen van de verzekering, waaronder: had je mogelijkerwijze niet kunnen bevroeden dat de rat zoiets zou kunnen doen?  :) Denk dat je dat van een vogel wel zou moeten verwachten. Ze maken het je in ieder geval héél moeilijk. Ik heb toen de helft teruggekregen. ;)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2008, 14:29:37 pm »
Volgens mij geld een gezins WA verzekering voor schade die jij of iemand van je gezin (en daar vallen ook huisdieren onder) toebrengt aan eigendommen van anderen. Die auto is toch eigendom van anderen dan jij? Volgens mij moet je dit gewoon kunnen claimen bij de verzekering.

De hond van mijn vriendin heeft een keer een gat gevreten in de hoofdsteun van een auto die zij van haar ouders had geleend. Zij heeft die hoofdsteun vergoed gekregen via de gezins wa. (Heb ik even voor je nagevraagd.)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2008, 19:31:26 pm »
even gechat met mijn FBTO aansprakelijkheids-agent ;)

19:26 FBTO Agent 2: Goedenavond, u chat met Dali Stankovic van FBTO. Waar kan ik u mee van dienst zijn?

19:26 Jij: Dit is de discussie die hier gaande is, kan u hierover mij uitsluitsel geven?

19:26 Jij: Help! Tijdens onze vakantie heeft onze gaai de binnenkant van het dak van de auto van mijn ouders aangevreten. Niet zo best natuurlijk. Een duur geintje van zo'n paar honderd euro. Heeft iemand van jullie ooit schade gehad door zijn vogel aan andersmans spullen? En wordt dit vergoed door de verzekering?

19:28 FBTO Agent 2: Heeft u een aansprakelijkheidsverzekering?

19:28 Jij: Jazeker!

19:28 FBTO Agent 2: Dan kan u dit verhaal daar namelijk op verhalen aangezien het uw vogel is.

19:28 Jij: ok heel erg bedankt! Fijne avond!

Dus FBTO no problem!

arnootje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2008, 19:52:40 pm »
even gechat met mijn FBTO aansprakelijkheids-agent ;)

;D ;D

grappig!!!

Eigenlijk zoals ik al zei, hond of ander huisdier.
groetjes marijke