Dag Allemaal,
Ik had al sinds oktober 2007, een bonte boer man handtam (diesel)

Ik heb gisteren een handtame pop gekocht erbij (Paulie)

Diesel was zo erg naar mij en me moeder getrokken, dat hij zodra hij bij 1 van ons zat ons wilde voeren.
Zodra diesel geen aandacht kreeg, ging hij achter uit zijn keeltje scheeuwen. Soms begon het sochtends voor 5 uur al.
Dus besloten we, dat ik er een vogeltje bij mocht, als maatje vor diesel. Scheeuwen neem je niet helemaal weg. Maar we hopen dat het wel iets minder wordt. Tot onze verbazing liet diesel zicht vanmorgen om half 9 maar met 2 piepjes horen.
Uit voorzorg hebben we de pop nog niet bij diesel in de kooi gezet, eerst afwachtehoe hij erop zal reageren, omdat hij zeker al een tijd alleen was geweest en de aandacht altijd voor zich zelf heb gehad. Gister avond lieten we hem even op de kooi van Paulie.
Het leek meteen al of hij ADHD had. Zo druk hebben we hem nog nooit in actie gezien. Hij vloog best agressief op de kooi af.
Vanmorgen heb ik diesel er meteen na een stukje pinda eruit gelaten (zodat hij merkt dat hij ook nog aandachtt krijgt). Hij reageerde minder agressief, en kloutert heel nieuwsgierig over de kooi heen en weer. Ik vind het moeilijk te zien wat diesel zal gaan doen als ik haar er ook uit zou laten... Ze kunnen beiden vliegen... Mijn eerste reactie was eigenlijk, als ik ze los laat en diesel reageert zo, dan kan ze weg vliegen.
Ik zal graag wat tips hebben om de vogeltjes aan elkaar te laten wennen.
Diesel is van maart 2007
En de paulie is van augustus/september 2007
Groetjes Deborah
Edit Cosch: Titel verduidelijkt!