( Ik ben een tijdje niet actief geweest, en was dus mijn account kwijt geraakt. Heb me bij deze weer aangemeld met dezelfde naam als vroeger... )
Ik ben van plan om op ons balkon een grote volière te gaan maken voor mijn grasparkieten en valkparkieten. Aangezien dat nog een heel karwei gaat worden, wil ik zoveel mogelijk zelf maken, en geen kant-en-klare delen gebruiken. Nu ben ik aan het zoeken naar onderdelen, en dan kom ik tot nu toe op de volgende vragen:
• Gaas: ben op zoek naar een rol gaas van het liefst 150 cm breed, en een maas van 19 mm. Maar deze kan ik alleen maar vinden met een draaddikte van 1 mm, is dat dik genoeg voor valkparkieten ?
• Hout: Ik wil een deel van de kooi van houten palen maken, maar zijn er nog houtsoorten die ik beter niet kan gebruiken ?
• De kooi komt direct tegen de woonkamer, maar moet ik ook tralies voor het raam doen om te voorkomen dat ze er tegen aan vliegen, of valt dat wel mee ? Dat ze van binnen naar buiten willen vliegen is logisch, maar van buiten naar binnen ?