Oké, het is al weer even geleden... Maar stiekem ben ik wel verder gegaan met plannen maken...
• Er komt een houten frame wat van de ramen van de flat naar de reling van het balkon gaat. De onderste meter wordt helemaal dicht om zo wind en regen een beetje buiten te houden, om te zorgen dat de veertjes niet naar de buren waaien, en zodat de kwartels niet op de toch zitten. Tegen die reling komt aluminium.
• De volière wordt ongeveer 6 meter lang, en de achterste 3 meter krijgt aan de buitenkant perspex tegen de tralies, zodat ze ook een hoek hebben waar ze wel buiten, maar toch uit de wind kunnen zitten. Tevens komt in diezelfde hoek de doorgang naar de binnen-volière.
Nu zit ik met wat dingen waar ik geen enkele ervaring heb, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
Vraag 1:
Wat leg ik op de bodem ? Houtsnippers, zand, of corbo ? Ik vermoed dat de kwartels alleen maar met zand tevreden zijn, maar ik ben bang dat dat te veel weg gaat spoelen in het afvoerputje van het balkon, en het zal een stuk langer nat blijven dan hout na een regenbui...
Vraag 2:
Hoe doen jullie het met de verlichting ? Alleen buitenlicht, of ook extra lampen ? In de binnen-volière heb ik lampen op een tijdklok+dimmer ( Rimo250 ), zal ik ook lampen op die klok aansluiten voor buiten, of is dat overdreven ?
Vraag 3:
Doen jullie nog iets aan verwarming, of is het hebben van een binnenvlucht genoeg ?