Inmiddels is de binnen-volière een feit !

Grotere versies van deze en andere foto's staan op mijn Flickr pagina:
http://www.flickr.com/photos/unsound/sets/72157594521547563/In de volière zitten:
• 4 Valkparkieten
• 2 Catharina parkieten
• 2 Boerke parkieten
• 4 Kanaries
• 3 Dwergkwartels
Hij is pak-hem-beet 2 bij 2 meter breed, wel korter dan de buiten-volière dus, maar wel breder. De kanaries worden tot nu toe prima getolereerd door de rest, nu maar hopen dat dat tijdens het broed-seizoen ook zo blijft... We hebben enorm mazzel gehad met de klimbomen, een wilg uit de buurt is door de storm een dikke tak verloren, daar heb ik eigenlijk alles van kunnen maken. Nu alleen nog kijken of ik wat groen er in zal zetten, de wilg hadden de valken in een paar minuten kaal...
Rechts naast de deur heb ik een voeder-muur gemaakt, dat wil zeggen een plank van 2 meter lang met daar aan een touwladder van boven naar beneden met bij elke trede een bakje met voer of water. Op deze manier hoeven we niet heel de kooi af om ze 's ochtends voer en drinken te geven...
De verlichting gaat automatisch aan en uit door een schakelklok in combinatie met een rimo 250 dimmer. Ook heb ik 2 keuken-ventilatoren ingebouwd die een half uur per 2 uur draaien om de lucht een beetje vers te houden... Ze maken helaas wel wat geluid, maar de vogels lijken zich er totaal niet aan te storen, dus dat was een pak van mijn hart.