Auteur Topic: de aanhouder wint  (gelezen 1588 keer)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
de aanhouder wint
« Gepost op: augustus 01, 2008, 12:46:11 pm »

Drie weken terug zijn wij begonnen aan de zak harrison. Iedereen is er gek behalve Qwiebus weer  :angry: Ze heeft een aantal dagen niet gegeten, wel de groentes etc maar als er harrison in haar bakje lag dan keek ze er nog niet eens naar. We wisselden elke dag Harrrison, pretty bird zaad  en als ze dan een dagje niet goed gegeten heeft krijgt ze weer hetzelfde maar ze at nog steeds geen Harrison
Ze was inmiddels al wel wat afgevallen  :nailbiting: Maar Arno wilde er niet aan toegeven en dat is maar goed ook want

de aanhouder wint
Vanochtend had ze een brokje in haar bek en ze at het helemaal op  woohoo
(Quiney vind het nl leuk om de brokjes op de grond te gooien net als al het andere)

Nu ze harrison eet is dit met resultaat:
Ze is veel vrolijker, speelt meer fluit meer, brabbelt.... Een veel ondernemender vogel,
 weet ook wel dat ze al wat ouder wordt maar weet zeker dat dit mede door de brokjes komt  :thumsup:

Alleen ze heeft een eigenaardigheid, als Qwiebus en Quiney allebei op standaard zitten en Quiney zit ergens waar Qwiebus wil zitten dan horen we krrrrrrrr en dan moet quiney weg  ;D

cosch

• Gast
Re: de aanhouder wint
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2008, 13:19:21 pm »
 :)

Jeeeeeeeeeeeeeeeeee  :thumsup: :thumsup:

Ja hier kregen ze ook bulten meer energie door de Harrisons.  :)

Super zeg.
Het is wel zo: de aanhouder wint!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2008, 14:32:41 pm »
ik probeer hier ook vol te houden, en dan is het fijn dit nieuws te lezen!! :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2008, 15:41:18 pm »
Fijn hoor, de aanhouder wint inderdaad!  :thumsup:

@ Nicole, Valkjes overzetten over pellets schijnt heel moeilijk te zijn, zo niet onhaalbaar....heb ik begrepen, is het jou al wel gelukt?
Daar ben ik benieuwd naar!  ;)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2008, 16:05:29 pm »
Is dit alleen bij valkjes moeilijk??
Want bij ons krijgt iedereen een beetje Prettybird. naast de zaadjes
de Pyrrhurra;s meyertjes lekker soppen is heel het water groen of rood  ;D de pellets zijn altijd op.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2008, 17:01:02 pm »
Nou wat ik begrepen heb van een paar eigenaren van Valkjes is dat deze vogels zich letterlijk uithongeren bij het overzetten  ???
Vandaar dat ik benieuwd ben, misschien dat Nicole nog tips heeft die ik mee kan nemen naar deze eigenaren.  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2008, 17:42:40 pm »
Op aanvraag :)

Lucky eet wel pellets, maar niet ALLEEN pellets.
in het begin pelde hij ze en hield ik gruis over, omdat er niets in zit natuurlijk.
ook vond ik er genoeg in zijn drinkbakje, maar die dingen zinken denk ik..
want nadat hij gesopt had kwam hij er niet meer bij denk ik :)
Maar nu vind ik die ook niet meer!

Als ik het gebruik na een kusje, of na een goed fluitje of dansje (nu verklap ik teveel :) )
dus als tractatie / beloning , eet hij het helemaal op! tot de laatste kruimel! :o
de hebbert  ;D

ik zie nu dat hij soms onderste boven in het pellet bakje hangt, dus ik denk dat hij het toch wel een beetje lekker vind,
maar niet als hele maaltijd. :CENS de zaadjes verdienen de voorkeur!

Ik ben nog niet aan uithongeren gekomen, denk dat ik daar zelf een zwakkeling voor ben, :-[
maar ik heb hem geleerd dat een pellet zijn beloning is en blijkbaar slaat dat dan wel aan!  :thumsup:

secret hij hoeft van mij ook niet perse volledig op de pellets, hij krijgt er genoeg van door alle goede fluitjes en dansjes,
en ook genoeg fruit en sla enz enz  ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2008, 18:53:25 pm »
Tja dat uithongeren is natuurlijk normaal dat ze dat doen, ze kennen het niet dus eten het niet. Maar als je toegeeft omdat je het zielig vind (is natuurlijk normaal dat je het zielig vind) dan zullen ze het nooit eten, dus je zal je gaai en jezelf even over een drempel moeten zetten.
En je kan er een lange weg van maken, maar je kan ook rigoureus te werk gaan, ik heb het geprobeerd geleidelijk te doen. En vandaag gaf ik hem zaadjes en harrison pellets en wat doet ie, gaat ie meteen naar de pellets.  :o

secret hij hoeft van mij ook niet perse volledig op de pellets, hij krijgt er genoeg van door alle goede fluitjes en dansjes,
en ook genoeg fruit en sla enz enz  ;)

Nee dat vind ik ook, 100 % pellets vind ik ook niks. Ik heb nu nog niet echt een vast ritme, omdat ik bezig ben met alle vogels over te zetten naar pellets. Maar ik wil straks met alles naar 2 dagen pellets 1 dag zaad 2 dagen pellets 1 dag zaad, enz. En dan krijgen ze ook nog eens om de andere dag 1 bak met groente en fruit en eivoer 2 keer in de week. Plus de nodige ceder en walnoten tussendoor. En dan denk ik dat ik een volledig menu verschaf aan de vogels.

sla

Hier zit eigenlijk alleen water in, heeft niet veel voedingswaarde (http://www.voedingswaardetabel.nl/)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2008, 19:34:50 pm »
 :) ok!

als het mar gegeten wordt he ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2008, 23:41:06 pm »
Tja dat uithongeren is natuurlijk normaal dat ze dat doen, ze kennen het niet dus eten het niet. Maar als je toegeeft omdat je het zielig vind (is natuurlijk normaal dat je het zielig vind) dan zullen ze het nooit eten, dus je zal je gaai en jezelf even over een drempel moeten zetten.

Met uithongeren bedoel ik dus ook echt uithongeren...gewoon dagenlang niks van die pellets eten en simpelweg veel te veel afvallen.
Dat heb ik met mijn agaatjes nog niet meegemaakt, zo erg, dus vandaar mijn vraag.
Het zijn allemaal oudere Valkjes en het overzetten gaat dus met dezelfde problemen...geleidelijk aan lukt niet, drastisch ook niet.
Beide eigenaren hebben ook agaatjes, die wel aan de pellets zitten, dus ze weten wel wat 'aanhouden' is.

arnootje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2008, 00:58:13 am »
Qwiebus was 30 gram afgevallen

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2008, 12:37:46 pm »
Ik heb de pellets ook geintroduceerd hier, van Nutribird.
Ben niet van plan over te gaan hoor, gewoon als extraatje en wat afwisseling.  ;)
Maar voorlopig vinden ze het nog niets geloof ik, ik vind ze overal, hahah volgens mij denken ze dat het mini voetballetjes zijn!!!  :CENS
Ze ruiken overigens wel lekker, beter dan dat muffe zaad!  tongue2