Auteur Topic: steeds borst open door vallen/springen  (gelezen 20019 keer)

jet

• Gast
steeds borst open door vallen/springen
« Gepost op: augustus 04, 2008, 12:05:03 pm »
Ik wil het toch eens even voorleggen hier misschien dat iemand een oplossing weet.

Pim is slecht gewiekt, daar waren we al achter, het is niet afdalen maar recht naar beneden vallen als een bommetje.

Nou moet ik zeggen sinds hij in de rui is en ik denk nieuwe pennen erbij dat het steeds wat beter lijkt te gaan.

Volgens mij meent hij zelf dat hij als de beste kan vliegen :angry: als hij ergens zit en hij wil af neemt hij een duik en valt met een smak neer.

Ik heb alles al veranderd de boom bovenste stokken af geschroefd, met de zaag in de weer geweest dus hij kan nu niet hoger dan 1,5 meter klimmen en vallen.

ik denk leg ik wat neer voor het geval hij afjumpt, ja tuurlijk gaat hij eigenwijs de andere kant op of springt net iets verder waar de deken ligt.

Het probleem is dat hij steeds zijn borstbeentje openhaalt met vallen en het dan gaat bloeden.

Zo gaat het een paar dagen goed en droogt het mooi op en dan weer past knal ligt ie weer :(

In de kooi de hele dag stoppen, zielig, hij gaat daar alleen de nacht in en als ik echt niet thuis ben.

Wie heeft er een oplossing of een passend harnas liggen? :) :)

Moet er wel zeggen dat het op de foto nu erger lijkt, het meeste is bloed wat eruit is gelopen  :seestars:

jet

• Gast
Re: steeds borst open door vallen/springen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:07:56 pm »
zo zag het er 2 weken geleden uit en door schuren en schoonpoeten dus een kaal plekje geworden

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:10:07 pm »
He zielig zeg :(

Maaruhm... iets van een trappetje waarmee hij naar beneden kan als hij hoger zit, is geen optie? Of een plaats creëren waar hij nog lager boven de grond zit? Of een verhoging onder de plaatsen maken waar hij zit, met kartonnen dozen ofzo? Of zoals je zelf zegt, lekker inzwachtelen met een zachte / dikke doek   ;) :)

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:18:35 pm »
Ja die van die kartonnen dozen is misschien wel een idee. Hopelijk is hij daar bang voor. Zodat hij ook niet springt.

Wat vervelend zeg dat hij er ook echt wondjes van heeft. Waarschjinlijk moet het ff goed dichtgroeien. Zodra hij door de rui is, dan kan hij beter gewiekt worden en dan kan hij gewoon landen.
Arme Pimmetje

jet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:19:37 pm »
Dat is juist het domme, hij kan gewoon naar beneden wandelen, zal wel niet snel genoeg gaan er hangt een trap en een boing waar hij nog maar 10 cm van de grond is  :angry:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:30:05 pm »
console je zal elke keer wel schrikken!

ik ken het gevoel hoor! lucky kan redelijk zweven, maar af en toe denk tie te kunnen vliegen vanaf de bank naar het venster, of naar de tafel,
das dus ruim een meter, en dan is het boem.. er is geen zweven bij dan!

het enige wat ik zie als oplossing is het hele huis vol leggen met dekens, maar dat is geen leven lijkt me..
ik probeer lucky altijd weer op te vangen dan, maar goed je kan niet altijd zo snel zijn  :hot:

anja2077

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2008, 14:35:35 pm »
wij herkennen het probleem. wij hebben een grijze roodstaart die een gat heeft achter zijn cloaca. zelfde verhaal het wil bijna niet hechten. wij zijn ermee naar bastiaansen geweest en die heeft het gehecht. daarna mocht de gaai absoluut niet meer vallen...helaas het gebeurde toch. wij waren erg voorzichtig maar hij is zo wild dat het bijna niet te stoppen was. Het kon toen niet meer gehecht worden omdat hij niet genoeg huid had. het moest vanzelf genezen. raad was om de gaai in een heel klein kooitje te houden maar ook dit is bijna niet vol te houden.

uiteindelijk was het bijna genezen..en toen ging mijn man douchen met de gaai...na afloop op de douche deuren gezet (zoals altijd) en na een paar minuten springt hij eraf.
maar het maakt niet uit, al zit hij heel laag hij wil altijd springen. We hebben overal laddertjes aan zitten en toch wil hij springen. we smeren het wondje in met aloe vera, schijnt sneller te genezen...maar altijd gebeurd er iets als het bijna genezen is.. we worden er gek van!

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2008, 14:57:49 pm »
Misschien is het wel slim om de slagpennen terug te laten groeien???
Is misschien niet ideaal, maar als hij kan vliegen leert hij ook beter landen met de tijd...
Als je naar buiten gaat met hem, zou je hem in een tuigje kunnen doen...

Het is maar een idee  :CENS

Ik lees dat je hem toch tot 1,5 meter laat klimmen.
Ander idee is natuurlijk om hem nog lager te laten, tot zijn pennen weer zijn terug gegroeit...

Vivke heeft dit probleem ook gehad met haar roseetje en die heeft hem alleen maar laten spelen op een speelboom omringd door kussens.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2008, 14:59:40 pm door giggles »

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2008, 15:03:02 pm »
Dat is juist het domme, hij kan gewoon naar beneden wandelen, zal wel niet snel genoeg gaan er hangt een trap en een boing waar hij nog maar 10 cm van de grond is  :angry:

dan maar een bungee touw om zijn pootjes :)
nee gekkigheid, hopen dat hij snel door de rui heenkomt, als hij zo eigenwijs blijft :CENS
jij schrik jezelf steeds een ongeluk, en meneer doet alsof er neits aan de hand is :nailbiting:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2008, 15:22:27 pm »
wat een ramp  :o mischien toch maar even niet kortwieken en kijken hoe ie dan is in gedrag  :CENS en dan inderdaad toch een tuigje.groetjes marian

jet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2008, 15:39:06 pm »
zal hem wat groei versnellers geven voor het groeien van zijn vliegpennen  cheesy2 cheesy2 cheesy2

en ja zelfs van de hand tafel of schoot springt hij af, het is gelukkig maar steeds een schaafwond(je) en heelt ook snel weer, morgen zie je er al bijna niks meer van alleen dat kale plekje :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2008, 17:47:03 pm »
zal hem wat groei versnellers geven voor het groeien van zijn vliegpennen  cheesy2 cheesy2 cheesy2

pokon ???

als dat kon hadden we dat hier ook wel gedaan he ;)

jet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 04, 2008, 18:37:21 pm »
beetje kunstmest :-[

laat de natuur het maar opknappen zal wel komen...ooit :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2008, 00:14:08 am »
@ anja , probeer je vogel toch maar zolang het nodig is om IN de kooi te spelen of tewel als hij eruit mag/kan hem laag tegen de grond te houden
bij lowieke ging de wonde door zijn gespring ook telkens weer open ,met gevolg , kooi-arrest ,vele lange weken hoor , zielig ,nee , het is niet zielig (wij vinden dat )
wieke mocht ook spelen , steeds laag tegen de grond en het heeft echt heel lang geduurd( hier) kan je zijn verhaal lezen
kussens , dekens op de grond liggen is niet zo evident ,(dorian heeft het ook moeten doen voor haar roseetje) zeker niet als er nog 5 salontijgers rondlopen , maar uiteindelijk heeft zijn kooi-arrest vruchten afgeworpen en kan hij nu spelen zoals het een echte rosee betaamt

het ongemak en ongelukkig zijn van je vogel die paar lange weken is het echt wel waard als de wonde fatsoenljk geneest
want het is niet zo ,dat als het buiten mooi dicht is ,dat het binnenkant ook al zo goed is genezen , de binnenkant duurt veel langer eer het de druk van een val kan opvangen en lowieke had ook huid tekort, hij had ze namelijk zelf opgegeten door er konstant aan te prutsen  , laag spelen,kooi-arrest en een kraagje is volgens mij de enige oplossing op een volledige genezing

@ jet, voor jou deels dezelfde raad , laag houden

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2008, 17:49:24 pm »
ik zou hem gewoon elke dag een poos op de grond laten spelen misschien dat hij dan niet steeds van zijn kooi af springt