Auteur Topic: Catharina parkiet vraagje  (gelezen 43897 keer)

Thagoony

• Gast
Re: Catharina parkiet vraagje
« Reactie #270 Gepost op: januari 22, 2009, 16:59:54 pm »
hmmmz...Isis laten vliegen....raam niet 100 procent afgedekt...en ze vliegt er vol tegen aan.....ze zit nu heel rustig in de kooi met een kaal plekkie op haar hoofd  :(

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #271 Gepost op: januari 22, 2009, 17:03:11 pm »
Ja, dat doen ze. Ze denken er doorheen te kunnen,  :( dus vandaar dat ik zei let op raamoppervlak!

Thagoony

• Gast
« Reactie #272 Gepost op: januari 22, 2009, 17:05:47 pm »
we hadden het raamoppervlak ver afgedekt... er was maar een klein kiertje en daar vloog ze tegen aan....

Thagoony

• Gast
« Reactie #273 Gepost op: januari 30, 2009, 13:41:26 pm »
Hier dan 2 (slechte) foto's van Ricco en Isis's hun eerste keertje buiten de kooi...foto 2: zoek Isis...hahaha

gr!!!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #274 Gepost op: januari 30, 2009, 13:44:53 pm »
Leuk, toch fijn voor ze er af en toe uit te mogen, het is wel een leuke kooi maar groot is anders.  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #275 Gepost op: januari 30, 2009, 13:48:49 pm »
Ja, toen ik de foto zag dacht ik zelf ook van....hmmz...die kooi is best klein...en nu ik net naar de ´echte´ kooi kijk, lijkt ie toch een stuk groter...vaag....

Maar stiekem ook al sparen voor een grotere kooi ...haha

Thagoony

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: maart 27, 2009, 10:18:15 am »
Hallo,

Ik heb iets aparts ontdekt aan mijn catha's ...ik heb de kooi min of meer naast de bank staan en als ik dicht bij ze zit dan komen ze heel dichtbij op de stok zitten en proberen ze min of meer hun hoofd door de tralies te duwen en knabbelen ze aan de tralies...ik vind dit een beetje vreemd gedrag...iemand een mogelijke verklaring???

(met betrekking tot Isis' eerste vliegles, ze had een kaal plekje op haar hoofd maar is weer volledig bijgegroeid en ze is weer als vanouds!  :) )

jet

• Gast
« Reactie #277 Gepost op: maart 27, 2009, 21:06:02 pm »
ik denk dat ze een lekkere kriebel van jou willen  :) :)

Thagoony

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: maart 31, 2009, 09:17:57 am »
Hahaha...dat zou ik me goed kunnen voorstellen...het wordt maar meer en meer naar mate ik ze nu weer tammer probeer te krijgen...ze waren in het begin namelijk erg schuw en na enkele nagelknipbeurten is dat niet veel beter geworden. Maar het gaat nu de goede kant op...kant het zijn dat ze daar drukker van worden? Heb het idee dat de hele tijd naar de trosgierst naast de kooi zitten te lonken en de hele tijd wanhopig heen en weer rennen...Ik vind het wel leuk om ze zo vrolijk te zien...

Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik 's avonds een doek erover heen hang...dan schijnt er nog een hoop door en dan is Ricco bijna de gehele tijd aan het krassen en hebben ze vaak ruzie..Ook 's morgens vroeg, tijdens de schemering, hoor je het gekras en het getik met de snavels tegen elkaar. Ik vraag me dus af of ze het wel donker genoeg hebben. Zet ik ze daarentegen 's nachts in een andere kamer (waar het heel donker is) dan hebben ze helemaal geen ruzie. Ook merk ik dat ze overdag vaker ruzie hebben (omdat het vrouwtje gevoed wil worden door het mannetje en dat het mannetje liever 'iets anders gezelligs'  ;) wil doen) en heb ik het idee dat daarom het vrouwtje vaker bij de rand van de kooi komt zitten om aandacht van mij te vragen. Wat vinden jullie ervan?

Bvd.

Mvgr.

Thagoony

• Gast
« Reactie #279 Gepost op: mei 25, 2009, 14:40:23 pm »
Hallo,

Ik wilde toch even melden dat ik vandaag besloten heb mijn vogels tijdelijk bij mijn vriendin onder te brengen. Dit omdat ik eigenlijk enorm gestresst raak van het gedrag van Isis, het vrouwtje...ze is voortdurend aan het schreeuwen en door de kooi aan het rond rennen (dus rondjes maken). Dit doet ze nu al enkele dagen de hele dag door, terwijl ze dit normaal alleen 's ochtends doet. Het lijkt alsof ze allebei voortdurend in een soort 'alarmfase' verkeren en elkaar waarschuwen voor gevaar. Nu ik bezig ben met mijn eindscriptie voor school ,kon ik me niet concentreren als ze de hele dag hyperactief en luidruchtig zijn... Daarnaast weet ik ook niet hoe ik vogels weer tot rust krijg, en stermverheffing leidt natuurlijk tot nog meer kabaal...

Vandaar het besluit om ze ergens anders onder te brengen, totnogtoe tijdelijk... :(

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #280 Gepost op: mei 26, 2009, 12:20:15 pm »
Dat harde fluiten/schreeuwen doet ze hier de laatste tijd ook heel veel overdag  :seestars: Ik laat ze maar gewoon doen, er van uitgaande dat het vanzelf wel weer overwaait. Maar ik heb dan ook geen scriptie te maken thuis... Het kan goed iets zijn van hormonen ofzo.

Succes ermee!!

Thagoony

• Gast
Re:Catharina parkiet vraagje
« Reactie #281 Gepost op: september 17, 2009, 22:26:23 pm »
Long time since i've been here...maar ik kon jullie deze nieuwe foto toch niet onthouden :)
Het gaat goed met de beestjes, mijn vriendin heeft gordijnen en we laten ze nu vaak uit te kooi :)

Met grote trots presenteer ik u...de jungle catharina...

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #282 Gepost op: september 17, 2009, 22:51:05 pm »
 coolthumb maarre pas je wel op dat ze er niet aan knagen?? :-[

Thagoony

• Gast
« Reactie #283 Gepost op: september 17, 2009, 23:57:05 pm »
Ja hoor...het was een zeeeer tijdelijk stekje...aangezien ze van schrik 'de plant in vloog'....en kort daarna weer terug op de kooi gevlogen is  ;)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #284 Gepost op: september 18, 2009, 08:45:06 am »
okidoki :thumsup: