Hahaha...dat zou ik me goed kunnen voorstellen...het wordt maar meer en meer naar mate ik ze nu weer tammer probeer te krijgen...ze waren in het begin namelijk erg schuw en na enkele nagelknipbeurten is dat niet veel beter geworden. Maar het gaat nu de goede kant op...kant het zijn dat ze daar drukker van worden? Heb het idee dat de hele tijd naar de trosgierst naast de kooi zitten te lonken en de hele tijd wanhopig heen en weer rennen...Ik vind het wel leuk om ze zo vrolijk te zien...
Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik 's avonds een doek erover heen hang...dan schijnt er nog een hoop door en dan is Ricco bijna de gehele tijd aan het krassen en hebben ze vaak ruzie..Ook 's morgens vroeg, tijdens de schemering, hoor je het gekras en het getik met de snavels tegen elkaar. Ik vraag me dus af of ze het wel donker genoeg hebben. Zet ik ze daarentegen 's nachts in een andere kamer (waar het heel donker is) dan hebben ze helemaal geen ruzie. Ook merk ik dat ze overdag vaker ruzie hebben (omdat het vrouwtje gevoed wil worden door het mannetje en dat het mannetje liever 'iets anders gezelligs'

wil doen) en heb ik het idee dat daarom het vrouwtje vaker bij de rand van de kooi komt zitten om aandacht van mij te vragen. Wat vinden jullie ervan?
Bvd.
Mvgr.