Auteur Topic: Pellets proberen  (gelezen 3666 keer)

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Chico, mijn dudee<3
Pellets proberen
« Gepost op: augustus 07, 2008, 10:57:15 am »
Goedemorgen,

Ik ben Irene, en net nieuw hier. Ik heb een grijze roodstaart, Chico van 12 weken jong.
Chico zit nu op happybird africa special pellets, maar ik heb het idee dat hij het niet echt lekker vind.
Graag experimenteren met andere merken pellets, maar zover ik weet kan je nergens
probeer verpakkigen krijgen, en van elk een nieuwe zak kopen wordt ook wat duur.

Mijn vraag hier, of iemand bereid is een klein zakje met pellets op te sturen naar mij  :-[ (& ik ben bereid om te betalen, wan ik weet: pelelts zijn duur!)

En, is hier iemand in apeldoorn en omstreken die kan wieken? :-[

Groetjes, Irene

cosch

• Gast
Re: Pellets proberen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2008, 12:38:28 pm »
Het nadeel van grijze roodstaarten en overzetten op pellets is, dat het vaak niet meteen gaat. Gaat vaak wat tijd over heen. Waarschijnlijk heb je dus aan een klein zakje niet voldoende. Daarom zou ik wel aanraden om de kleinste hoeveelheid te kopen. Zodat je het echt echt kunt uit proberen.
;)

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2008, 12:58:59 pm »
Maar ik lees vrij vaak van: ik gebruikte eerst eco pellets, en ben toen naar harrison gegaan, en gelijk smulde hij er van! Of: Tijden lang hebben we happybird gehad, toen ging kreeg hij nutribird bij zijn vakantie oppas, en we zien nu dat hij echt geniet van zijn eten.

^^ van zulke reacties. Hoe zit dat dan?

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:02:55 pm »
Ik denk dat je veel vaker zult lezen: help, mijn grijsje wil zijn nieuwe pellets niet eten.  ;)
Gelukkig weet jouw gaai al wat pellets zijn. Daarin heb je al een voorsprong.

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:20:24 pm »
Ja, hij eet ze al wel. Maar ik heb het gevoel dat ze te hard zijn, dat hij het moeilijk kapot krijgt. Zit daar een verschil in? zijn er harde en wat zachtere pellets?

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:51:06 pm »
hoi irene!
welkom op het forum!  :-*

je moet er rekening mee houden dat hij nog moet leren hoeveel kracht hij kan zetten met zijn snavel,
als voorbeeld kan ik geven dat lucky de eerste weken hier, dus toen hij 8-10 weken was, hij geen zonnepitje open kreeg,
en je moet hem nu zien  :o nu hij weet hoeveel kracht hij in zijn snavel heeft knabbelt hij alles open!
dus misschien moet je het wat tijd gunnen!

Het weken van de pellet is misschien een idee, probeer het eens uit, schoteltje water, beetje dopen en geven ???

Of probeer de pellet eens te delen in stukjes, misschien met een hamer op slaan  :-[ ;D
je snapt mn bedoeling ;)

Maar ik lees vrij vaak van:
ik gebruikte eerst eco pellets, en ben toen naar harrison gegaan, en gelijk smulde hij er van!

Of:
Tijden lang hebben we happybird gehad, toen ging kreeg hij nutribird bij zijn vakantie oppas, en we zien nu dat hij echt geniet van zijn eten.

van zulke reacties. Hoe zit dat dan?

Dit zijn reacties van mensen waarvan hun gaai waarschijnlijk al een hele lange periode pellets eten,
dan gaat het overstappen naar een ander merk altijd wat makkelijker als jou overstap van zaad naar pellet! ;)

Het klopt dat je nergens probeer verpakkingen kan krijgen,
maar ik denk dat er hier wel genoeg diversiteit gegeven wordt, en je van iedereen wel een handje kan krijgen,
ik heb pellets voor mn valkje, van harrisons, maar dat is niet voor je grijze, en die zijn ook kleiner qua brokje ;)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
veel succes!
:bye:

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2008, 14:22:59 pm »
Dankje wel & Bedankt voor je reactie!

Chico is alleen pellets gewend, hij is ook nog maar 12 weken. Af en toe krijgt hij door zijn pellets een beetje zaadmengsel ( en nog 1 kleine papvoeding 's avonds) en natuurlijk fruit,groente & nootjes. Zonnebloem pitten krijgt hij wel open maar die mag hij niet vaak van me haha,  tongue2 is meer voor beloning . Maar misschien zal dat het zijn, dat hij zijn eigen kracht nog niet kent. Ik denk dat ik de pellets dan maar een beetje week, zodat ze iets zachter zijn, goede tip van je! En anders probeer ik zijn pellets wel een beetje te verkruimelen.

Want misschien trekt hij toch wel naar een voeding toe, die die in een keer lekker vind, dus ik hoop dat mensen me willen helpen! (net als de honden van me ouders, ze willen die voeding.. en geen ander haha!)

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2008, 14:49:41 pm »
Je zou er gewoon een bakje zaad bij kunnen hangen, zodat je weet dat ie wel eet. Onze Grijze Qwiebus at in het begin ook helemaal geen happybird, we zijn toen gestopt met pellets en overgegaan op zaad. Dit eten ze meestal gelijk goed. Later (4 A 5 weken) toen we zagen dat ie goed at zijn we er pellets bij gaan voeren en dan telkens meer pellets en minder zaad. Dit heeft bij ons toen geholpen.

Over zetten op andere pellets lijkt me geen goed idee, vooral omdat ie nog maar 12 weken is. Je moet het zo bekijken het is nog maar een baby.

Ik vond het toen ook zielig om hem te moeten dwingen om hem pellets te laten eten, daarom ben ik naar zaad gegaan.

Nu eet ie zowel harrison als prettybird als zaad, en het lekkerst vind ie nog altijd zijn bakje fruit en groentes om de 2 dagen. Maar vertel je er wel bij dat dit weken geduurd heeft.

Zonnebloem pitten krijgt hij wel open maar die mag hij niet vaak van me haha,  tongue2 is meer voor beloning .
Als ze zo jong zijn moet je je niet te druk maken dat ie van iets te veel krijgt, je moet zo denken alles wat erin zit zit erin, laat hem eerst lekker wenen aan de situatie. Als ie straks groot is dan kun je experimenteren zoveel je wil

Succes :thumsup:

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2008, 15:11:59 pm »
Bedankt voor je reactie!

Zaad eet hij heel goed, gelukkig! En fruit vind hij heerlijk! Hij weegt nu 480 gram.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2008, 15:31:37 pm »
ff een vraagje, had je avatar in het groot bekeken (eigenlijk moet hij 90*90 zijn he ;) )
maar goed.. is hij daar net gedouched?

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2008, 15:49:58 pm »
Nee, niet gedoucht. Lijkt zo denk ik omdat de avatar zo verkleind is.
kijk anders op www.ireen1989.hyves.nl daar ze je de vogel beter.

Is de avatar nu nog te groot?

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2008, 16:28:16 pm »
het forum verkleind hem automatisch naar 90*90, maar als ik je link pik van je avatar:
http://85.17.151.116/312650001-312700000/312692301-312692400/312692395_5_E3Xl.jpeg
dan kom ik op de gewone foto toch? zo zag ik ook dat hij te groot is, en nog steeds is ;)

Hij is wel diep donker grijs zeg!  :hart:
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2008, 16:30:41 pm door 180sonic »

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2008, 17:19:21 pm »
hahaha ik ben echt blond  :-[

Maar volgens mij lijkt hij don kerder op de foto  :pics:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2008, 19:09:56 pm »
:) ok  :thumsup:

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2008, 20:14:22 pm »
Hij weegt nu 480 gram.[/i]

Zo dat is een flinke jongen  :)  :o
Onze Qwiebus weegt maar 390 gram en is van 28 nov. 2007

Donkerder grijs, is het een mannetje of weet je het geslacht niet..
Wij hebben Qwiebus hier nu  ook op de harrisons zitten maar het heeft 4 weken geduurd en ze is toen flink afgevallen!

Leuk he, zon kleintje in huis, hoe doet ie het verder?
heb je nog meer vogels, huisdieren??

groetjes marijke