Auteur Topic: Valkparkiet op slaapkamer  (gelezen 3284 keer)

xxMarieke

• Gast
Valkparkiet op slaapkamer
« Gepost op: augustus 08, 2008, 19:35:13 pm »
Hee..

Ik zit er al een hele poos over na te denken om een vogel te nemen. Een valkparkiet lijkt me heel erg leuk, maar kan ik één op m'n slaapkamer houden (ik las dat ze alleen tammer worden?)? Deze kan dan in principe altijd als ik thuis ben los in m'n kamer. In principe ben in het weekend en natuurlijk in vakanties thuis en van school ben ik maximaal om 4 uur thuis (meestal rond 2 uur/half 3). Of kan ik dan toch beter 2 nemen?

Nu las ik ook heel veel dat vogels erg veel stof met zich meebrengen en dat is dan ook de reden dat m'n ouders het liever niet hebben (heb wel 3 hamsters en 2 waterschildpadden op m'n kamer). Maar zou een (goede) ionisator (luchtreiniger) helpen?

Xx

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: Valkparkiet op slaapkamer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2008, 19:45:17 pm »
Gezellige boel, kan best een vogel bij hoor,  ;)
En een ionisator kan altijd, maar het ligt er ook aan hoe gevoelig je zelf bent op je luchtwegen. Maar als je tegen 3 hamsters kan denk ik niet dat een vogel erbij wat uitmaakt.  :CENS
En in iedergeval is ie niet echt alleen, zal altijd wat te scharrelen zien in je kamer, ;D en als je genoeg aandacht geeft als je er wel bent is 1 ok, 2e kan altijd nog. Dan worden ze toch tammer en trekken meer naar jou.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2008, 19:51:09 pm »
Wie weet vinden je ouders het wel zo gezellig dat ze em jatten en in de woonkamer zetten, gebeurde hier ook  :)
Maaruhm... stof... gewoon een beetje bijhouden en het valt reuze mee!

xxMarieke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2008, 19:51:40 pm »
Ikzelf heb er op zich ook geen last van.. (heb ook 2konijnen op mn kamer gehad) Maar mn ouders vinden het ongezond enzo..

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2008, 23:07:11 pm »
aller eerst welkom op het forum!

Ik denk dat je zeer goed moet overleggen of je er een vogel bij mag en wilt.
ten eerste omdat je nog bij je ouders woont en die moeten het er wel mee eens zijn,

ten tweede om te bepalen of je er wel genoeg tijd en ruimte en discipline voor hebt
tijd is geen probleem begreep ik, maar heb je voor de vogel(s) ruimte voor een kooi.

en er komt bij dat je nog meer aandacht moet verdelen tussen je andere huisdiertjes.

ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar er komt een hoop kijken bij een vogel,
zeker als je er 1 neemt, 2 hebben meer aan elkaar, dus minder eisen aan jou,
maar 2 hebben nog meer ruimte nodig als 1... dus allemaal voor en nadelen ;)

Ik vind het niet ongezond om een vogel op je slaapkamer te hebben,
zelf moet ik er niet aan denken ivm mijn astma, maar het moet makkelijk kunnen..
zeker als je regelmatig (minimaal 1 keer per week ) stofzuigt ;)

denk dat roken veeeeeel ongezonder is hoor ;)

Ik zou lekker gaan inlezen hier, over verzorging en voeding en opvoeding,
de opvoeding valt onder de discipline die ik noemde, er gaat veel tijd en "consequent zijn " in zitten,
ook de andere mensen in huis moeten dezelfde ideeen hebben over de opvoeding als jij
anders heeft het geen nut wat je wilt af/aan leren.

Veel lees en schrijf plezier! Hoop dat je hier iets mee kunt!  :-*

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2008, 10:04:44 am »
als je stof echt vervelend vind, kan je misschien  beter Pyrrhura's ofzo nemen, zijn kleine leuke vogeltjes, maar ik vind wel dat als je een vogel neem, en er niet 24/7 ben, dan maar 2.
maar zoals hier al beschreven is... wacht even met wat je doe, de grote vakantie is bijna weer voorbij,  dus misschien beter even kijken hoe het gaat zodra je weer naar school moet, en in die tussentijd kan je lekker meelezen hier :thumsup:

xxMarieke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2008, 16:16:16 pm »
En als ik er 2 neem.. Zijn ze dan ook nog een beetje makkelijk tam te krijgen?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2008, 16:32:36 pm »
ik zou er met 1 beginnen, die is wel tam binnen een paar weken en er dan nog 1 bij doen, als je er 2 wilt..
2 tegelijk tammaken is moeilijker maar niet onmogelijk!

xxMarieke

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2008, 16:58:13 pm »
Ik denk dat als ik valkparkiet neem, ik er idd eerst 1 neem.. Als dat goed gaat laat ik het zo en anders komt er een 2e bij.. :thumsup:

(Maar eerst even goed inlezen enzo  ;) )

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: augustus 09, 2008, 17:08:36 pm »
Ik zou inderdaad wat inlezen!  :thumsup:

Vlada

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2008, 20:26:02 pm »
En als ik er 2 neem.. Zijn ze dan ook nog een beetje makkelijk tam te krijgen?
Nee dat is niet makkelijk , als je geen ervaring hebt met valkparkiten en je koop er een (b.v uit dierenwinkel) dan krijg je geen tamme parkiet . Dus elk dag leren, leren ,leren ... En hoe lang duurt dat??? Niemand weet het .
Ik heb zelf twee valkparkieten , met de eerste hadden we geen problemmen  :thumsup:, maar met de tweede (een meid) ja zitten we nog steeds mee... :seestars:
Dus , ja eerst een nemen dan als je genog tijd heeft kan je altijd nog tweede nemen .