Hey nicky,
ik heb lucky niet gewiekt om het tam maken hoor, hij was al zo mak als een lammetje toen hij bij mij kwam, daar was het niet voor!
het is op dit moment nog steeds voor zijn eigen veiligheid! op voorhand was het voor het enorme raam dat ik heb aan de voorkant!
maar de eerste dag is hij zo verschrikkelijk in paniek geraakt door cor, dat ik het niet meer vertrouw als hij kan vliegen zolang cor nog bij ons is.
als cor gaat schelden, lees: schreeuwen en schetteren, wat regelmatig voorkomt, stuiterd lucky nog steeds door zijn kooi,
ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als hij los is op dat moment en nog zou kunnen vliegen!!!
dat heb ik 1 keer gezien, en wil ik nooit meer zien!!
verder is mij altijd geleerd dat de parkieten niet gewiekt hoeven te worden om tam te maken,
omdat je een parkiet tam maakt IN zijn kooi, en dat hij dan pas uit zijn kooi kan.
je moet ook zo zien dat je geen zekerheid hebt dat ze na 1 rui weer volledige vleugels hebben,
dus dat hij weer volwaardig kan vliegen,
ze verliezen niet al hun veren in 1 rui he

ik denk ook dat een maatje een goed plan is hoor! ik ken meer mensen met bourkes,
en die hebben ook even getallen ervan, dus 2 en 4.. en die zijn echt wel gezellig in de voliere!

geen spijt hebben he! hij heeft een goed thuis bij jou!