Auteur Topic: halsbandparkieten op loge  (gelezen 1793 keer)

jose0069

• Gast
halsbandparkieten op loge
« Gepost op: september 02, 2008, 15:54:24 pm »
Hallo allemaal,
Ik heb twee halsbandparkieten op bezoek maar die twee zijn zo nerveus, ik wordt er zelf ook verschrikkelijk nerveus van. :nailbiting:
het zijn een mannetje en een vrouwtje die in een papegaaienkooi zitten, en ik geloof dat het vrouwtje telkens de kooi op en neer klimt.
wat kan ik doen om ze rustiger te krijgen, ik had begrepen dat ze dit ook doen bij bij mijn tante waar ze vandaan komen.
zijn niet tam, wil ze wel kortwieken zodat ze lekker naar buiten kunnen. ;)
kan ik ze uit elkaar halen zodat ze wat rustiger worden? zitten eigenlijk al de vanaf dat mijn tante gekocht heeft heel jong al bij elkaar.
het mannetje (tenminste dat denk ik) is wel rustig, maar als het vrouwtje onrustig is, begint het mannetje ook.
Is het ook normaal dat ze schreeuwen, tenminste ik denk dat het schreeuwen is want het klinkt erg hard in ieder geval, ik ben hele rustige vogels gewend.
ik hoop dat iemand een tip heeft voor mij, want mijn tante ligt ernstig ziek in het ziekenhuis en ik zal ze nog een hele tijd bij me hebben denk ik.
op zich zijn het prachtige vogels en ik hoop echt dat ik er wat mee kan met die twee.

Groetjes Jose

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: halsbandparkieten op loge
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2008, 16:22:02 pm »
Volgens mij is de "halsband fluit" schreeuw achtig!
zoek eens naar filmpjes op youtube, om te kijken of het echt schreeuwen is of het "standaard" geluid.

Ik denk niet dat het nut heeft, of invloed heeft op eht zenuwachtige gedrag, om ze uit elkaar te halen,
als ze al van jongs af aan bij elkaar zitten.. En als ze het bij je tante ook doen zal het aangeleerd gedrag zijn misschien,
wat je dus niet 123 kan verhelpen.

Wat ook kan is dat ze op een open plek staan in de kamer, maar aangezien je zelf wel ervaring hebt met gaaien denk ik dat je alles wel goed geregeld hebt!
1 kantje tegen de muur, niet voor het raam als ze het niet gewend zijn enz enz

succes! hoop dat je er niet te nerveus van wordt :-*

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2008, 19:09:39 pm »
Hoi ,

Ik heb ook halsbandparkieten , 2 zusjes/broertjes ( zijn nog te jong om te zien wat het zijn ) en ik herken niks in het schreeuwen en onrustig zijn ..
Bij mij zijn ze allebei heel rustig en maken heel af en toe eens geluid .. ze zitten samen in 1 kooi met 4 valkparkieten ...
Het zijn wel vogels die je "bezig " moet houden vind ik  , bv wc rolletjes , papier om te slopen en ik heb een kooi wat een parkieten-walhalla is omdat er heel wat te spelen in hangt ...
Mijn halsbanden gaan niet mee naar buiten , heb ze wel gewiekt , ze spelen ook veel op de kooi en gaaienboom  ... maar laat ik ze bv 3 dagen in de kooi is het ook prima ...

Zou het kunnen dat ze normaal van je tante zowat de hele dag aandacht krijgen ? Gewent zijn 6 uur per dag uit de kooi te zijn en gebeurd dat nu veel minder ?

Wat je al wilde doen zou ik aanraden , wieken en iets van  een speelgelegenheid maken zodat ze lekker bezig kunnen zijn ...

Heb je een foto van de vogels ?  :hart:

jose0069

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2008, 13:06:05 pm »
hoi, dank je voor alle tips, maar het hoeft niet meer.
gisteren belde ze me op met de mededelingen dat de pieten meteen naar huis kwamen bij haar.
Ik heb zo'n idee dat ze me niet vertrouwd met haar pieten, terwijl ik toch verschillende vogels heb gehad. :o ???
Ik had een spin met rietjes in hun kooi gehangen en daar viel ze heel erg over, mocht niet, tja dan die spin eruit en een ding opgehangen met allemaal draadjes eraan waar ze lekker aan kunnen bijten, speciaal voor de pieten en die vinden ze wel heel geweldig, spelen er ook echt mee.
tja wat moet je hier nu mee he, eerst vraagt ze me om die beesten te verzorgen en twee dagen later ofzo moeten ze weer terug, zeer ergelijk, maar ik vraag haar dit vanmiddag als ze terug gaan naar haar.

Groetjes Jose

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2008, 13:07:51 pm »
 ??? jammer ...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2008, 13:08:52 pm »
Vreemde situatie  :CENS Inderdaad voor jezelf eens vragen wat je er van moet denken en zeggen dat je ook het beste met ze voorheb.

Ze zal er vast erg aan gehecht zijn en het moeilijk vinden dat een ander voor haar beestjes zorgt.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2008, 13:13:21 pm »
jammer console zou er toch zeker over praten!

ik weet van mezelf dat ik cor alleen vertrouw bij papa, en dat ik lucky nog met niemand vertrouw :)
dus die gaat ook nergens heen! en lekker mee! nu ga ik nooit ver dus da scheelt!

cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2008, 13:57:50 pm »
Nou ja wees dan eerlijk zou ik zeggen. En niet een vaag smoesje van dat je geen rietjes egel/spin mag ophangen! :S
Ben benieuwd wat ze zegt!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2008, 21:38:59 pm »
Jammer hoor ....

Weet je al wat meer over het hoe en waarom ?