Ok, kleine update betreffende juul en haar gedrag.
Ik heb gisterochtend Juultje voor t eerst uit haar kooi gelaten. Binnen 5 minuten zat madame bovenop haar kooi en nam lekkere hapjes uit mijn hand aan. na een uurtje klom ze zelfstandig weer de kooi in.
Gisteravond nogmaals de kooi opengezet en daar kwam ze weer. Zodra ze uit de kooi is haalt ze de meest vreemde capriolen uit, enig om te zien, alleen..... aangezien ik haar niet kan aanraken of oppakken zonder ernstig gehavend ervan af te komen wordt t lastig als ze niet op haar kooi blijft.
Ze zat midden in de kamer op de grond en wandelde wat rond, de kinderen liepen gewoon door de kamer en rakelings langs haar heen. Dit maakt geen indruk op haar en ze is totaal niet angstig. Toen ik even op de grond ging zitten en begon te roepen kwam ze zelfs naar me toe en at een pitje uit mijn hand. Terug op de kooi ging niet zomaar aangezien die boven op een kastje staat en ze niet omhoog kan fladderen. Dit probleem heb ik opgelost door hem op de grond te zetten met de deur open. Ze klom vrij snel zelf weer in haar kooi.
Ik probeer nu om haar te laten wennen aan een lange stok die ik in mijn hand heb, en hoop dat ze daarop wil gaan zitten tzt. Dan hoeft ze niet op mijn hand maar kan ik haar op die manier verplaatsen in de kamer. Wie weet went ze nog wel wat meer en kan ik haar toch zover krijgen dat ze mijn hand niet meer grijpt en rustig opstapt.
Gaan we nu de goede kant op of heeft er nog iemand een nieuwe tip voor me
Groetjes Belinda