Auteur Topic: Geduld?????..........  (gelezen 2854 keer)

Juultje08

• Gast
Geduld?????..........
« Gepost op: september 05, 2008, 15:06:15 pm »
 ???
Na bijna 3 maanden verwennen en aandacht geven valt mijn Juul nog steeds uit en heb ik zodra ik in de kooi kom met mijn handen weer een gat of haal in mijn vingers. Hoe rustig en geduldig ik ook ben ze blijft gruwelijk hard bijten en uitvallen. De kinderen komen inmiddels niet meer bij de kooi in de buurt en t enige moment dat ze rustig blijft is waneer je van buiten de kooi iets lekkers aanbied. Ik kan haar onmogelijk benaderen zonder er pijnlijke handen aan over te houden. Iemand nog een tip ??? Groetjes Belinda  :cry:

cosch

• Gast
Re: Geduld?????..........
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2008, 16:18:40 pm »
Och wat ontzettend vervelend. console

Misschien kun je es kijken of clickeren iets is voor jou en j evogel.
Bij mij was dat volgens mij ook een omslag punt met Kaya.

Juultje08

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2008, 08:33:31 am »
 :cry: :CENS euh.... klickeren? Zou je me daar iets meer over kunnen vertellen want dat zegt mij echt helemaal niets

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2008, 10:47:15 am »
via de zoekfunctie zijn wel wat dingen te vinden over clickeren.

Heel jammer dat ze nog zo onhandelbaar is :( Ik hoop voor jullie dat er iets gaat werken als oplossing!
Sterkte! console

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2008, 10:58:50 am »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=4246.0

Kijk hier maar eens.

Het uitgangspunt van clickeren is dat ze iets moeten doen voordat ze wat lekkers verdienen.
Klinkt hard maar je doet dat juist op een leuke manier.
Dus je leert ze zwaaien, rondje draaien enzovoorts.

Ik denk dat zij daardoor jou meer gaat vertrouwen doordat jij haar ten eerste lekkers geeft en ten tweede leuk met haar bezig bent. En misschien wat ontspannender. Vogels zijn enorm slim en kunnen wel uitdaging gebruiken.

Gr Corina

Juultje08

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2008, 13:48:44 pm »
Ok, kleine update betreffende juul en haar gedrag.

Ik heb gisterochtend Juultje voor t eerst uit haar kooi gelaten. Binnen 5 minuten zat madame bovenop haar kooi en nam lekkere hapjes uit mijn hand aan. na een uurtje klom ze zelfstandig weer de kooi in.

Gisteravond nogmaals de kooi opengezet en daar kwam ze weer. Zodra ze uit de kooi is haalt ze de meest vreemde capriolen uit, enig om te zien, alleen..... aangezien ik haar niet kan aanraken of oppakken zonder ernstig gehavend ervan af te komen wordt t lastig als ze niet op haar kooi blijft.

Ze zat midden in de kamer op de grond en wandelde wat rond, de kinderen liepen gewoon door de kamer en rakelings langs haar heen. Dit maakt geen indruk op haar en ze is totaal niet angstig. Toen ik even op de grond ging zitten en begon te roepen kwam ze zelfs naar me toe en at een pitje uit mijn hand. Terug op de kooi ging niet zomaar aangezien die boven op een kastje staat en ze niet omhoog kan fladderen. Dit probleem heb ik opgelost door hem op de grond te zetten met de deur open. Ze klom vrij snel zelf weer in haar kooi.

Ik probeer nu om haar te laten wennen aan een lange stok die ik in mijn hand heb, en hoop dat ze daarop wil gaan zitten tzt. Dan hoeft ze niet op mijn hand maar kan ik haar op die manier verplaatsen in de kamer. Wie weet went ze nog wel wat meer en kan ik haar toch zover krijgen dat ze mijn hand niet meer grijpt en rustig opstapt.

Gaan we nu de goede kant op of heeft er nog iemand een nieuwe tip voor me

Groetjes Belinda

cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2008, 14:01:41 pm »
Het gaat zeker de goede kant op.
Probeer eens om te belonen als ze op de stok (of op je hand stapt)
Dus kun j ebijvoorbeeld doen door de stok of je hand tussen de vogel en het lekkers te houden. Zodat ze went aan je hand en er over heen moet om bji het lekkers te komen. En dat dan langzaam ombuigen tot belonen als ze op de stok of hand zit. En dan belonen als je met haar op sta en als ze dan nog op je stok of hand zit. enzovoorts.
Zodat ze die stok of hand gaat zien als iets waarbij ze een beloning krijgt.

maar je bent al hartstikke goed bezig zo!  :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2008, 17:51:33 pm »
vind ook dat je goed bezig bent, kan me dan ook helemaal aansluiten  bij mijn voorganger, je komt er wel  :thumsup:

Juultje08

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2008, 07:55:02 am »
Juultje heeft gistermiddag op mijn arm gezeten  :thumsup:
In eerste instantie probeerde ik haar op mijn hand te laten op stappen. Reslultaat heel hard bijten, ik ferm nee zeggen en haar laten gaan. Dat had dus geen enkel effect. Ze beet door en heel hard, zo van lekker velletje pakken en dan maar doorgaan en tegelijk draaien met haar hoofd.

IK heb vervolgens de mouw van mijn shirt over mijn hand getrokken en haar op die manier geprobeert te laten opstappen en jawel....Zonder probleem stapte ze op en heb ik met haar een stukje door de kamer gewandeld. Ze heeft zeker een 10 min. op mijn arm gezeten en ik kon haar zelfs aaien met mijn andere hand (die zat in mijn mouw dus geen blote).

Wat ik dus denk is dat ze echt heel bang is voor handen. Dus met mouw over mijn hand geen problemen, mischien is een handschoen een optie. We gaan t straks maar weer s proberen. :dance:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2008, 08:14:11 am »
het is een begin!
doorzetten en je komt er wel!

cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2008, 09:48:45 am »
Nou dat zou best een goede conclusie kunnen zijn!
Goed gedaan hoor!  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #11 Gepost op: september 20, 2008, 11:10:28 am »
Ja dat wilde ik ook net voorstellen, kan je geen handschoen aan doen, dan doet het bijten minder pijn en kaakt geen indruk misschien leert ze het dan af!
Neem dan een soepele handschoen die niet eng oogt, in het tuincentrum heb je hele leuke fleurige voor in de tuin te werken, niet zo duur en net dik genoeg denk ik.  ;)

Juultje08

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2008, 11:20:10 am »
Dat t bijten minder pijn doet is natuurlijk prettiger, maar t bijten kan ik wel ondergaanj. Toegegeven t kan ff heel pijnlijk zijn maar ja, dat is even niet anders.

Waar t mij meer om gaat is gewoon dat ze bang is voor handen. Als ze los is kun je rakelings lang haar lopen, de kinderen spelen rond haar en dat doet haar niets. T lijkt wel of ze gewoon voor ik haar kreeg een paar heel slechte ervaringen heeft gehad met handen. Dan kan t natuurlijk nog wel even gaan duren voor ze me vertrouwt. Ik ben al heel blij dat ze wel op mijn arm komt en dat ik haar met een verstopte hand in mijn mouw kan aaien  :hart:.

Toen ik haar gister terugzette op de kooi zat ze met ogen dicht, bovenop haar kooi met haar kopje de tralies te kroelen leek t wel Wat dat betekend weet ik niet maar we gaan gewoon zo verder. Wordt alleen lastig als ik s een T-shirt met korte mouwen draag  ;D

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #13 Gepost op: september 20, 2008, 11:32:45 am »
Als ze bijv. net als die bonte boertjes met 30 in een kooi heeft gezeten en er elke keer een hand naar binnen kwam en er 1 mee graait kan ik me goed voorstellen dat dat angst aanjaagd. Daarom zijn winkel vogeltjes ook zo schuw voor handen.
Maar handschoenen in een vrolijk kleurtje kan misschien die angst weg nemen terwijl het toch de vorm van een hand heeft, en bijt ze een keer dan kan je het makkelijker negeren dan dat ze je velletje te pakken heeft!  :seestars:

Juultje08

• Gast
Geduld heeft geloond
« Reactie #14 Gepost op: september 20, 2008, 15:11:46 pm »
Ok, vanmiddag maar even doorgebeten en madame even lekker laten bijten en knagen in mijn handen. Gevolg was wel dat ze tussen t bijten door mij haar liet kroelen.  :dance:

Terwijl ze op mijn arm zat en ik haar kroelde maakte ze allemaal kleine piepgeluidjes en bleef rustig zitten. Wel bijten steeds tussendoor maar minder hard.

Nu begrijp ik alleen 1 ding niet. Das dus duidelijk omdat ik nog een leek ben. Als ze op haar kooi zit of op mijn arm kan ze zich soms heel groot maken (veren uitzetten) en gaan haar ogen razendsnel van klein naar groot. Wat is dat? Boos? Angst? Kan iemand mij zeggen wat t betekend? Ze bleef wel zitten en tussendoor piepgeluidjes maken. Beetje verwarrend voor mij. Ik snap dat gedrag niet.