Auteur Topic: Kan je nu nog een vogel naar buiten doen?  (gelezen 2207 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Kan je nu nog een vogel naar buiten doen?
« Gepost op: september 12, 2008, 16:02:13 pm »
Even een vraagje, wat denken jullie, is het al te laat om nu nog een vogel van binnen naar buiten te verhuizen?
Het zit nl zo, een kennis van mij heeft een grasje die nu zonder maatje is ( gestorven vanwege ouderdom ) en ze willen er geen 1 bij kopen omdat ze de huisdieren juist aan het afbouwen zijn.
Maar hij is niet tam en zit dus nu alleen in een kooi, mag er ook nooit uit. Nu wil ze als haar zoontje het goed vind hem aan mij geven voor in de voliere, vandaar mijn vraag.
De voliere heeft een beschut gedeelte en als het echt kouder wordt gaat er grotendeels plexiglas voor, er blijft dan alleen de deur open en het onderste stuk van de voorkant.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
Re: Kan je nu nog een vogel naar buiten doen?
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2008, 16:13:14 pm »
Ik weet niet of en wanneer er nog wat beter weer gaat komen, maar anders misschien in fases naar buiten werken. Dus niet in een warme woonkamer zetten, maar in een ruimte waar het wat koeler is dan kamertemperatuur, een gang ofzo, daar even aan de temperatuur laten wennen en dan naar buiten waar het een paar graadjes kouder is (ok, het is even zielig, maar hij zal flink beloond worden ;) )

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2008, 16:35:16 pm »
Eigenlijk moet je vogels die naar buiten overgaan,
in april/ mei al overzetten, nu wordt het al snel weer koud.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2008, 16:37:45 pm »
idd! beter een volle zomer en dan zelf afkoelen, als nu afkoelen!

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2008, 16:37:56 pm »
Ik heb er geen verstand van, maar heb ooit van een vogelliefhebber gehoord dat je ervan verzekerd moet zijn dat je enkele weken een minimale nachttemperatuur moet hebben van 9 graden, zeker niet lager. Verwachten ze lagere temperaturen dan zowiezo niet meer overzetten naar buiten.  :CENS

Persoonlijk zou ik het risico niet meer nemen en wachten tot het voorjaar. Ook daarvoor geldt: enkele weken verzekerd zijn van een minimum van 9 graden 's nachts, zeker niet kouder.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2008, 16:42:32 pm »
Eigenlijk moet je vogels die naar buiten overgaan,
in april/ mei al overzetten, nu wordt het al snel weer koud.

Daarom ook dat de volière hier voor mei al gepland was, anders hadden mn ouders nu nog met de lawaai gezeten  :dance: :)  Toen ze er net in waren (toen was het mooi weer), werd het alweer koud en regenachtig, maar ze zijn er toch goed doorheen gekomen. Al kwam er dus wel mooier weer achteraan...

Maar uhm... we zitten feitelijk nog in de zomer  :CENS ???  het KAN zijn dat de temperaturen nog even gaan stijgen waardoor hij wel kan acclimatiseren...

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2008, 16:48:13 pm »
Daarom ook dat de volière hier voor mei al gepland was, anders hadden mn ouders nu nog met de lawaai gezeten  :dance: :)  Toen ze er net in waren (toen was het mooi weer), werd het alweer koud en regenachtig, maar ze zijn er toch goed doorheen gekomen. Al kwam er dus wel mooier weer achteraan...

Maar uhm... we zitten feitelijk nog in de zomer  :CENS ???  het KAN zijn dat de temperaturen nog even gaan stijgen waardoor hij wel kan acclimatiseren...

ALS dit gebeurd waarschuw even!
dan spring ik in bikini mijn balkon op zodat ik nog even snel een kleurtje op doe :-[
;D

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2008, 16:53:32 pm »
 ;D 
Zal ik doen ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2008, 18:00:01 pm »
eh meteorologisch ( of hoe dat ook heet ) gezien is het nu al herfst hoor!  :) Hoorde het laatst op de radio.
Maar idd normaal doe ik het mei /juni want april kan ook nog erg koud zijn. Of midden in de zomer ook nog wel.
Ik denk dat ik haar aanraad hem van de winter nog ff thuis te houden en dan in het voorjaar , of zo snel de nieuwe vogelkamer er is naar mij, want die is binnen.
Ik heb geen zin in een vogel binnen die niet gewend is er uit te mogen, dat vind ik zo zielig. Daar kan ik niet tegen aan kijken.
Dan kan die in het voorjaar zijn vleugels eindelijk uitslaan in een super vogelkamer!  ;)