Auteur Topic: vraagje over gaaienkamer  (gelezen 2420 keer)

Mimi

• Gast
vraagje over gaaienkamer
« Gepost op: september 14, 2008, 18:20:16 pm »
hallo,
ik ga samen wonen met me vriend lekker grooter dan een zolder  :)
en we hebben een kamer over daar willen wij graag de gaaienkamer van maken
maar ik heb verschillende soorten gaaien die allemaal verschillende pellets krijgen en de een meer fruit nodig heeft als de andere hoe kan ik dat oplossen heeft iemand misschien tips der voor
voor de rest heb ik nog niet echt een idee hoe ik het wil gaan doen .. ik zit tekijken waar ik goeie takken weg kan halen.. want de bomen zijn hier erg hoog van de wilge waar ik niet bij kan komen 
weet iemand anders misschien nog iets waar ik iets van takken we kan halen??
en heeft iemand misschien al eeder meedere soorten los gehad dacht en nacht of zo iets??
alle tips ideeen zijn welkom

cosch

• Gast
Re: vraagje over gaaienkamer
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2008, 18:46:29 pm »
Je zou es bij de gemeente kunnen informeren waar zij de takken bewaren die ze snoeien.
Of dat ze weten wanneer de wilgen gesnoeid gaan worden zodat jij daar wat takken kunt halen.
Hebben meer mensen zo gedaan.

Leuk dat ze zoveel ruimte gaan krijgen!  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2008, 18:47:46 pm »
Zelf heb  ik al jaren een vogelkamer. Hierin wonen Dinky (jardine), Juultje (meyer) en Bumba (meyer).

Overdag zitten ze los en tegen de avond gaan ze de kooi in. Ze hebben allemaal hun eigen kooi. Eigenlijk moet ik zeggen "hadden" want Bumba en Juultje zijn gaan samenwonen.

Hier kunnen ze in elkaars kooien klooien, spelen, eten. Als je echt wilt dat ze dat niet doen zal je de kooien dicht moeten doen als ze uit de kooien zijn. Maar zoals ik hierboven lees wil je ze dag en nacht los laten? Begrijp ik dat goed? Dan heb ik geen oplossing voor je wat betreft hun eten. ???

Mimi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2008, 18:52:18 pm »
ik zou inderdaad even naar de gemeente gaan dankje wel voor de tip had ik nog niet aan gedacht

bobbie ja ik wil ze het liefste dag en nacht los gaan laten .. maar twijfel nog wel..omdat ik woodie mij edel niet helemaal vertrouw dus misschien dat ik ze ook wel gewoon in kooien laat en de woonkamer helemaal beplan met speeltjes voor als ze der uit mogen ..
want ik ben zelf over dag weg en me vriend ook..
we zijn alleen savonds thuis en ik weet van een paar gaaien hier dat het bitch en etterbakjes zijn kwa uitdagen  :)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2008, 19:14:53 pm »
Ik ben 2 ochtenden weg om te werken, maar dan zitten ze wel in de kooi. Bij mij gaat het prima met alledrie los in de vogelkamer maar ik neem geen risico, je weet maar nooit. Toch?

Mimi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2008, 19:18:11 pm »
nee ik wil ook geen risicos nemen daar probeer ik zo veel mogelijke info tewinnen en allew en misschien tips van andere
en misschien dat ik de vogel kamer wel weg laat en gewoon kooi hou en in de woon kamer een mooi plekje maak voor ze door de hele woon kamer heen.. en dan als ik weg ben gewoon lekker in de kooi en snacht want ik wil geen ongelukken hebben..
maar ga het eerst wel proberen maar denk dat het nu nog niet goed gaat want soms ie het al miss als ze gewoon los zitten ..

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2008, 21:08:24 pm »
Ik moet zeggen: ik vind het heel wijs van je dat je, voordat je wat doet, rond vraagt en tips vraagt  :thumsup:

Verder kan ik je geen tips geven, alleen maar geen risico te lopen. Als het nu al af en toe mis gaat, lijkt het me inderdaad wijs om ze zonder toezicht in de kooi te doen.  Wat je ook kan doen is de vogels die goed met elkaar overweg kunnen tegelijk los te laten, in groepjes dus. De doerakken er pas uit te laten als de anderen weer in hun kooi zitten. Een soort ploegendienst dus :)

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2008, 21:16:09 pm »
wij gaan altijd naar de rhoonse grienden daar staan honderde wilgen en wij knippen daar geregeld takken leggenze dan in de vrieser zo heb je altijd wat in huis  gerda

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2008, 22:21:38 pm »
hier staan tientallen knotwilgen, maar alles onder de bladluis :cry: :cry: :cry:

dan loop ik met mijn snoeischaartje, en kom ik nog met lege handen thuis omdat ik geen goede tak heb gevonden, en als ik het bos inga vergeet ik dat schaartje natuurlijk doh

Mimi

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 14, 2008, 23:36:36 pm »
ik wacht er inderdaad nog mee ..
ik ga eerst wel kijken hoe het los gaat in de woon kamer omdat we dan wel groter wonen dan nu op een zolder want dat is een stuk kleiner..
en als ik denk over een tijdje dat het beter gaat ga ik ze gewoon smiddag een keer los doen .. en ze goed in de gaten houden ..
maar wel bedankt voor alle tips..

ja wilge vinden is niet een van de makkelijkste dingen ben ik achter gekomen  :)
en als ik ze vindt zijn het allemaal gooie bomen .. :o

jet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2008, 08:57:12 am »
misschien een optie, takken van fruitbomen?
ik weet niet of ze gesnoeid worden als het fruit er vanaf is of in het voorjaar ;)

Mimi

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 15, 2008, 18:22:33 pm »
ik weet het niet ik moet even kijken hoe en wat het zou me nu niet lukken heb het zo druk..
met alles regelen