Wat een mooierd is Juul

Ik heb zelf 2 knalgele halsbanden (zonder band

) en mijn ervaring is wel dat het hele leuke maar eigenwijze birdies zijn ...
1 van de 2 heb ik zelf met de hand grootgebracht en daar kan ik alles mee, de ander ( het broertje of zusje) was van mijn vriendin
en daar ben ik nu mee "bezig" ...
Ik doe het op de manier zoals ik met mijn geelvoorhoofdamazone ook heb gedaan , en dat is de niks hoeft , alles mag techniek ..
Dit omdat ik ook zo'n angsthaas ben en er ook niet zo van hou , zo'n snavelhap in mijn hand .
Ja oke ..ik moet een boel geduld hebben en heb wel al wat gaatjes in mijn handen , maar we gaan vooruit ...
Ik lok Calciet ( die naam had hij/zij al

) met iets lekkers en met mijn stem.. laat haar zelf naar me toe komen klimmen om het te halen , de beloning van het op mijn hand of arm stappen is dat we altijd "iets" gaan doen ... bv mee naar de douche , was ophangen .. iets lekkers uit de koelkast zoeken , vul zelf maar verder in ..
Stapt ze niet op .. jammer dan .. dan gaat een andere vogel in jouw beurt mee iets leuks doen .. gemiste kans Calciet ....
Zodra hij/zij dat straks allemaal in de peiling heeft en snapt dat opstappen iets leuks is , ga ik verder aan andere dingen werken ... zoals vanuit en af de kooi opstappen etc
Het kost tijd , maar je krijgt er een hoop voor terug .. wil niet zeggen dat dat voor jou werkt , maar bij mij gelukkig wel

Eten is bij mijn halsband en amazone het toverwoord en middel

, misschien voor Juul ook