Zo, we hebben gezinsuitbreiding. Ik ging met een lege auto richtin welkoop, vervolgens met een voorraadje richting Baarn en kwam thuis met een grote doos met daarin 7 grasjes. T zijn er dus iets meer geworden. Ik vind ze allemaal erg leuk. Veel te kiezen had ik niet aangezien de man al even aan t vangen was geweest en er dus al 7 vogeltjes in een kooitje klaarstonden. Dat frutselt over elkaar heen en echt goed bekijken gaat dan niet. Ze zijn allemaal bont, wit/blauw, geel/groen/blauw en 1 geel. Alsof ze in een verfpalletje hebben liggen rollen. Goed, ze zijn waarschijnlijk niet mooi in de ogen van een kenner, maar ik vind ze enig.
Ok, thuisgekomen voer en water klaargezet in de volliëre en de vogeltjes erin losgelaten. Hemel wat een gefladder... Dol vlogen ze heen en weer, natuurlijk een autoreisje achter de rug, daarvoor handen die vangen en dan ineens in een vreemde omgeving. 1 bleef in het gaas hangen en deed pogingen om weg te komen maar had niet veel succes. Hij vloog niet weg voor me en na even kijken ontdekte ik al 1 missende teen en een raar voetje. Ik de volliëre weer in, hoopjes gefladder en ben zeker 10 minuten bezig geweest voor ik dat kleintje van t gaas los had. Ik heb haar mee naar binnen genomen en zag dat beide pootjes niet goed zijn, ze heeft x voeten en haar tenen werken niet goed. Ze scharrelt nu hier binnen rond in een hele grote rattenkooi die ik even snel heb ingericht en t lijkt erop dat ze zich redelijk goed voelt. Ze staat naast Juul in de kamer en ik heb haar al horen fluiten/tjirpen.
Ik hoor jullie haast denken: Wat heeft ze nou weer meegenomen?? Nou, een zooitje ongeregeld mischien? Ik weet t niet, ik heb er weinig verstand van, maar ik vind ze allemaal schattig. Inclusief dat kleintje met de rare pootjes. Morgen kan ik ze pas goed bekijken en zal ik proberen wat plaatjes te schieten. Ik hoop maar dat ze verder wel gezond zijn. De volliëre waar ze uit komen is gevuld met Grasparkietjes, Valkjes, Bourkes, Turqoisine en een Rosella. Verder scharrelde er nog iets pluizigs over de bodem wat ik niet kon thuisbrengen en zaten er een flink aantal zebravinken bij. Al met al een drukke boel met veel verschillende soorten. T zou maar zo kunnen dat ik inteelt vogeltjes heb. Geen idee, ik ga ze gewoon lekker verwennen en we zullen zien hoe ze t bij mij doen.