Auteur Topic: Kan een Pyrrhura bij een valkparkiet in de kooi?  (gelezen 6405 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: Kan een Pyrrhura bij een valkparkiet in de kooi?
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2008, 17:37:58 pm »
Ik zou het idd voorlopig even zo aankijken. En nog geen andere vogel erbij doen. Misschien vermaakt ie zich prima alleen en trekt meer naar jullie toe. Mocht je perse een andere vogel erbij willen, doe die dan in een eigen kooi en alleen samen eruit als je erbij bent.  ;)

Jan

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 30, 2008, 19:51:51 pm »
Dank voor alle reacties.

Ik ga het inderdaad even aankijken. Ik vind het voor Leo nu idd wel leuk dat ik hem echt even persoonlijk aandacht kan geven.

Ik denk dat als er toch een pyrrhura bijkomt, het in een aparte kooi zal moeten. Ik heb een speelplaatsje op de koelkast staan, is het nu ook zo dat ik problemen kan verwachten als m'n valkje en bijv. een pyrrhura tegelijk uit de kooi zijn?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: september 30, 2008, 23:38:38 pm »
Kan maar hoeft niet persé maar zou er wel bij blijven.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #18 Gepost op: oktober 01, 2008, 00:27:10 am »
absoluut bij blijven!!

Ik heb er hier 2 die elkaar niet aardig vinden, maar wel gedogen, dus het kan best!

Maar ik zou voorlopig leo genoeg aandacht geven, ondanks dat ze misschien geen vriendjes waren
gaat hij wel de aandacht om zich heen missen, en het zou zonde zijn als hij nu te weinig aandacht krijgt,
en dan door slaat.. en zijn gedrag misschien ook! ;)

Sillebil

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 01, 2008, 06:34:31 am »
Hallo jan,

Ik heb hier 2 pyrrhura's en 2 valken ... in het begin had ik 1 pyrrhura en 1 valkje...tot mijn verbazing ging dat helemaal toppie trokken naar mekaar toe en heb ze samen een tijd lang in de kooi gezeten en spelen en kroelen enz.
Maar ik von het leuk om nog een pyrrhura erbij te nemen omdat ik het zo van die geinige vogels vin ..en ook met ze drieen in de kooi ..ben dat zo is aan gaan kijken ..maar ik moet zeggen dat ik toch van gedachte ben veranderd ..pyrrhura's zijn idd nogal fel als ze der zin willen hebben tegen andere vogels kan ik je vertellen..ze pikke letterlijk keihard en fel..hele plukke veren als het moet hoor ... aangezien mijn ene valk nogal een goedzak is ..kon dit niet langer he...nu heb ik de 2 pyrrhura's in een kooi gedaan  en heb de valk in andere kooi en nog een valkje erbij gekocht .
Buiten de kooi zijn ze alle 4 los.. dat ga toppie ze spelen en kroelen zelf nog steeds met elkaar ook met die ene valk hoor ..alleen de nieuwe valk hier die krijg totaal geen aandacht wat ik wel erg sneu vin ..maar die is ook nog jong dus meschien dat het bij trekt.
Dus ik denk.. dat als je het alleen bij een 1 valk  hou en 1 pyrrhura  dat het wel gaat in een ruime kooi.. maar laat ze eerst wennen in aparte kooi   en dan los buiten de kooi  dan zie je al snel genoeg hoe ze opmekaar reageren .

Suc6 jan  Gr Silvia