Hoewel hij heerlijk ruim is en de vogels er makkelijk in kunnen klauteren en klieren is de Big Ben is echt een drama om schoon te maken

Het deurtje is heel onlogisch (hele hoge instap) en in het midden zit er een grote stang... En raad is waar ze gaan zitten als ze is een lekker potje gaan zitten sch

ten...
Ja juist ja, precies op die balk

Hoe die andere is heb ik geen ervaring mee, maar qua gebruikersgemak valt de Big Ben mij erg tegen. Qua ruimte daarentegen is het voor ons de juiste kooi...
We hebben ook een Penthouse gehad van Dierenvilla en we hebben ook nog een Montana kooi (weet de naam niet van het model) en die zijn qua schoonmaken 10x beter.
Mij lijken allebei de kooien met gemak groot genoeg voor een ara en zelfs voor eventuele uitbreiding in de toekomst nog groot genoeg

Als ik de keuze opnieuw moest maken weet ik niet zeker of ik de Big Ben wel weer aan zou schaffen zal zeker eerst verder gekeken hebben naar andere modellen en dan vooral letten op de dingen die me nu erg tegenvallen van de BigBen... (deur, balk in het midden)
Ik denk trouwens niet dat je 2 Big Ben's makkelijk aan elkaar kan knopen, want de delen steunen allemaal tegen elkaar en de wieltjes zitten ook een beetje raar onder de kooi vind ik.
Misschien is een kooi op maat iets voor jou?
Villa Filou maakt kooien op maat. De kwaliteit is echt super en de service ook...
Helaas is het prijskaartje daar ook naar

Verder maakt Birdman (hier te vinden op het forum) ook kooien (voilieres) op maat, maar dan zit je weer met gaas ipv tralies en dat is echt funest voor de staart van een ara en dat is ook de reden, waarom wij niet zo eentje hebben besteld.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Jarno