Auteur Topic: Advies gevraagd over voeding/belonen  (gelezen 2372 keer)

Juultje08

• Gast
Advies gevraagd over voeding/belonen
« Gepost op: oktober 06, 2008, 09:26:02 am »
Ik denk dat ik t niet helemaal goed doe. Ik heb heel wat afgelezen en ik doe t geloof ik niet helemaal juist. Juultje heeft altijd voer tot haar beschikking, gevolg is natuurlijk dat ze nooit echt honger heeft. Verder bied ik haar dagelijks groente en een klein stukje fruit aan. Is dagelijks groente/fruit teveel??

Verder heb ik t probleem dat ze alleen makkelijk meewerkt als ik echt iets heel lekkers voor haar snavel hou, t lekkerste vind ze dus piepkleine stukjes kaas. Echt een flintertje maar dat lijkt me niet echt gezond voor een parkiet.

Dus... graag advies over:

Hoeveel zaad per dag?

Dagelijks groente/fruit aanbieden?

Als ik bv tutti frutti haal en knip dat in piepkleine stukjes, kan ik die dan als beloning gebruiken als ik met haar bezig ben of wordt ze dan snel te dik of is t gewoon ongezond voor haar?

Ik dacht dat ik t goed deed, maar graag hoor ik advies hierover

Groetjes Belinda

jet

• Gast
Re: Advies gevraagd over voeding/belonen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2008, 09:32:07 am »
Ik denk dat je het met eten wel goed doet, ook ik heb moeite met mijn gaai om hem te belonen, ik krijg hem ook alleen maar warm voor een stukje kaas en een walnoot.

Ze zeggen dat als je ze wat wilt aanleren het moet doen als ze honger hebben, nou volgens mij heeft pim van mij dat ook nooit :)

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2008, 10:25:19 am »
Je kunt gaan proberen om het eten af te passen en elke dag eten te gaan geven. Dat is een ritme waar je even in moet komen.
En dan zou je even met em kunnen trainen voordat hij zijn eten krijgt.
Ik denk dat je dat in je begin periode veel zal opleveren. Je kunt het daarna altijd weer veranderen.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2008, 02:12:15 am »
ik gaf eerst eten voor 2 dagen maar dat werkt niet voor onze vreetschuur ::)
dus per dag, een schep en een halve schep... geen idee hoeveel grammetjes dat is maar goed..
hij eet het echt LEEG! en dan zn avond eten er nog bij, dus bij jou de fruitjes en of groentes,
ik heb pellets als beloning :)
geen snoep dus, kaas of wat anders, gewoon pellets, handig en klein!
En ik denk ook dat het de "manier van" is
als je bij mij aankomt met een witte boterham en zegt "hier voor jou." is dat heel anders als dat je aan komt rennen,
en heel erg enthousiast roept "kijk eens wat ik hier voor jou heb!! ohhh das lekker!!"

(weer een leuk voorbeeld vind ik zelf ;D )

Het maakt in mijn optiek niet uit waarmee je ze beloond, als je maar de beloning toont, dus met stem en gebaren desnoods!
Maar goed.. dat is mijn idee!

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2008, 16:55:40 pm »
Ben ik het mee eens. Hier is het al een beloning als ik enthousiast in mijn handen klap! :)
Worden ze al helemaal blij van!
Hoe gekker je sta te springen en gillen hoe gaver ze het vinden. Hier wel tenminst!  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2008, 17:01:09 pm »
maar tutti frutti zou ik haar toch echt niet geven = snoepgoed voor kinderen toch ??

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2008, 17:02:18 pm »
Ben ik het mee eens. Hier is het al een beloning als ik enthousiast in mijn handen klap! :)
Worden ze al helemaal blij van!
Hoe gekker je sta te springen en gillen hoe gaver ze het vinden. Hier wel tenminst!  :)

daar moet je toch eens een filmpje van maken. :)  :) ;D

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2008, 17:04:45 pm »
tuti frutti is toch ook gedroogd fruit? Zit veel suiker in, maar weet niet of dit natuurlijke zijn of toegevoegde... of dat verschil maakt  :CENS

jet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2008, 19:01:28 pm »
ik denk dat er juist teveel suiker in zit :CENS

Juultje08

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 07, 2008, 19:14:38 pm »
Er zit ook veel suiker, alles natuurlijk maar wel geconcentreerd door het drogen. Ik geef dan ook alleen hele kleine flintertjes maar ben er al achter dat dit niet werkt :) t plakt nogal en Juul doet er errug lang over om zo'n flintertje op te peuzelen. Moet dus iets anders gaan verzinnen.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #10 Gepost op: oktober 07, 2008, 22:23:01 pm »
kleine stukjes pijnboompitjes