Auteur Topic: Dilemma  (gelezen 9257 keer)

Juultje08

• Gast
Re: Dilemma
« Reactie #45 Gepost op: oktober 21, 2008, 10:12:14 am »
Nee, ik heb geen voorkeur voor een kleur, t zou wel leuk zijn als ie iets afwijkt van Juul. En 200 euro is ook errug duur voor een halsband, al is het met kooi. Een mooie ruime kooi heb je voor 149,00 dus uiteindelijk betaal je ook te veel vind ik. Zo uit t blok zou geweldig zijn, en helemaal als de vogel regelmatig in handen is geweest. Dat maakt t een stuk eenvoudiger om hem/haar te laten wennen aan een nieuwe omgeving en aan ons.

Zoals ik al eerder zei, ik heb geen haast. Ik mag dan hebberig zijn maar ik ben geloof ik hebberig op een heleboel soorten  ;D. Vind  grasjes ook leuk, valkparkiet idem dito. Pagegaai gaat gewoon boven mijn budget jammer genoeg.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: oktober 21, 2008, 11:41:18 am »
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen haast. Ik mag dan hebberig zijn maar ik ben geloof ik hebberig op een heleboel soorten  ;D. Vind  grasjes ook leuk, valkparkiet idem dito. Pagegaai gaat gewoon boven mijn budget jammer genoeg.

secret ooit misschien ;) :)

Juultje08

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:03:34 pm »
Ik heb inmiddels contact gezocht met een halsbandkweker. Ik heb wat vragen gesteld via de mail en hoop dat ik daar antwoord op krijg. Juul gaat haar maatje krijgen, waneer is nog niet bekend maar een halsband erbij of een valkparkiet. Als die combinatie kan zonder dat de vogels broeds worden zou t kunnen, zoniet dan geen valk maar een halsband.

Verder heb ik nagedacht over wat ik verder eigenlijk wil en ben er inmiddels uit.

Ik wil komend voorjaar een kleine voliere bouwen voor op mijn balcon. 1 x 1 x 1.80. Daar wil ik dan wat grasparkietjes huisvesten. Vanuit de keuken en onze eettafel hebben we dan zicht op de vogels en zitten ze dus heel dichtbij ons. De kinderen vinden het een geweldig idee en zo zijn we dus allemaal blij.

Moet ik wel even kijken hoe ik dat dan ga bouwen. Ik heb genoeg geimpregneerde tuinpalen staan waar ik mee aan de gang kan. T raamwerk zal geen problemen opleveren en een dak ga ik ook nog wel voor elkaar krijgen. De deur lijkt me het eerste punt waar ik goed over moet denken. Verder moet ie op van die grote wielen komen te staan, vrij van de grond zodat ik er makkelijk onder kan komen door de kooi weg te rijden. En dan natuurlijk kijken hoe ik de onderkant ga doen. Een lade of gewoon vaste bodem??

Ik heb gelukkig alle tijd nog dus ik kan beginnen met uitdenken en tips vragen  :-[ .. toch?

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #48 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:27:51 pm »
Voor vogels als grasjes is breedte leuker dan hoogte he  :-[
Ik had hier een kamervolière van 65x55x165 en daar zaten er 4 in, als het niet mogelijk is om ze los te laten, is dat in mijn ogen wel maximaal.

Gewoon even 2 puntjes tussendoor he ;)

Verder echt leuk dat Juul een maatje gaat krijgen!!  :thumsup:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #49 Gepost op: november 24, 2008, 20:26:12 pm »
Er staat momenteel een groene tamme halsbandparkiet te koop in Dordrecht
de prijs is 80 euro