Auteur Topic: Verliefd op Neophema's....  (gelezen 1347 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Verliefd op Neophema's....
« Gepost op: oktober 15, 2008, 22:10:38 pm »
Hoe leuk, grappig en brutaal grasjes ook zijn en ik kan er uren naar kijken, ze maken een hoop herrie en doe ze echt niet weg maar ben langzaam aan helemaal verliefd aan het worden op de neophema's!  :hart:
Het geluid,... zo heerlijk zacht, melodieus en tjilperig.
Het karakter, zo lief en zacht en bescheiden,...samen rustig met een nieuwkomer uit 1 bakje eten! Heerlijk!
Ik heb er vandaag 4 bijgehaald, 2 bourke popjes ( als gezelschap voor de 2 mannen die ik al had ) en een koppel eleganten, nou die doen hun naam eer aan hoor! zo'n bescheiden tjilpje en dat pas na een hele poos. Ze zijn super-cute!
Het leek me beter nu gelijk al de aanvulling toe te voegen nu het grasjes tuig nog niet 100% gewend was aan de nieuwe omgeving dat geeft de nieuwkomers een kleine voorsprong, wat het is wat hoor, zo klein en dapper ( tot het irritante af , haha )
Dan kunnen ze geleidelijk aan allen hun plekkie vinden! De grasjes zitten nu nog voornamelijk met zijn allen in het toppie van de boom, en de grote lange ruime slaapstokken blijven leeg, haha. Maar als ze eenmaal gewend zijn gaan ze overal, dus nu maar gelijk de aanvulling doen die ik wil.  ;)

cosch

• Gast
Re: Verliefd op Neophema's....
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2008, 22:38:37 pm »
Wat leuk ook dat het allemaal bij elkaar kan.  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2008, 22:41:31 pm »
Ja, had wat nazoek-speurwerk gedaan, of het echt zo is moet de praktijk uitwijzen maar het gekke is dat de grootte niet echt uitmaakt, die grasjes zijn nog altijd de baas, de ettertjes ( soort mini aga's , haha! ).
Was wel handig deze site;

http://www.grasparkiet.com/vreemd/vreemdmenu.asp

Meningen zijn welkom  ;)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2008, 18:47:46 pm »
Ik heb 10 jaar Neophema's gekweekt en wil je 1 raad geven. Hang geen broedblokken op zolang de grasjes er bij zitten. Dit heeft mij in het verleden ellende bezorgd en een dode bourke pop.
Voor de rest...............eleganten waren mijn lievelingen, mijn passie. Had er genoeg (gemiddeld een stuk of 30)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2008, 22:14:37 pm »
Nee hoor er komen zeker geen broedhokken in, dat was ik helemaal niet van plan na het afgelopen fiasco en dat waren alleen nog maar grasjes onderling. Maar de onrust in de tent, helemaal niet leuk.
Ik heb aparte broedkooien voor als ik een koppel wil laten broeden en haal die er dan uit, na 1 nestje mogen ze dan weer lekker vliegen.  ;)
Ja, die eleganten doen hun naam echt eer aan, het zijn schatjes! En ik had ergens gelezen dat ze saai en lui waren, nou echt niet ze spelen en zijn duidelijk blij in hun nieuwe omgeving, zaten in een klein hokje  :( omdat ze niet samen gingen met de bourkes ( ? ) dus moesten ze weg. Maar ik heb voor de lol 2 kleine mini vogelkooitjes opgehangen, dacht dat vinden de grasjes leuk, en idd maar ik heb de eleganten er ook al in zien bengelen.  :)

Ook het rieten ringen gordijn is leuk vermaak, had met de grasjes niet anders verwacht maar ook daar zag ik het eleganten stel in klimmen en knabbelen! Ze zijn echt schattig, ik vind ze alleen zo op elkaar lijken dat, het was volgens zeggen een koppel. Ik zal snel foto's maken mss dat jij het kan zien.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2008, 23:12:14 pm door Nicky »