Oke dankje wel, sorry trouwens ik heb de vraag in de verkeerde rubriek gezet
Maar klimt inderdaad wel veel douchen doe ik niet zo vaak met job, heel af en toe
voeding te kort denk ik niet hij krijgt zijn zaadjes papegaaien mix en fruit, af en toe een noot of pinda
en stukjes kaas, dat is zijn lievelings hapje, mag denk ik niet maarja stiekem smokelen
gr harold
Rocky van mij had iets tegen zijn rode veren , hij plukte ze er tot op de laatste aan toe uit. Als kuiken al had hij een raar verfrommeld staartje waar hij later aan ging knagen. Sinds een maand of drie vier heeft hij weer een mooie staart en een heel enkel keertje sneuvelt er nog wel eens 1tje bij hem, maar ik denk dat dat meer tijdens het poetsen of klimmen in de kooi gebeurd.
Ten eerste was ik er mee opgehouden om mij er druk over te maken en het zonde te vinden dat hij zijn staart sloopte. Ik dacht , Okee het is jouw keus, jouw probleem dan maar geen rode veren, dan maar een grijze papegaai ipv een grijze roodstaart.
Ten tweede heb ik hem elke dag 2 a 3 keer lekker gesproeid met de plantenspuit en vooral zijn achterwerk.
Ten derde kreeg hij naast zijn XtraVital zaad, 'smorgens het eerst als ontbijt Ecobirdpellets. Ik had daarvoor Nutribird pellets geprobeerd maar die at hij niet en de Ecobird vind hij 's morgens erg lekker.
Misschien heb je hier iets aan, ik heb ook alle tips en goede raad uitgeprobeerd tot dat ik met dit succes had.
Edit 180sonic: Quote goed gezet.