Ik wil ook gelijk een verschil aankaarten tussen papegaaien en valkparkieten.
Mijn ervaring is dat papegaaien eerder op 1 plek blijven, maar valkparkieten gaan de hele kamer door.
Maar dat is mijn ervaring, het kan dat iemand anders weer een andere mening heeft.
is dat niet omdat je veel gewiekte gaaien kent, die dus niet weg kunnen vliegen, en hierdoor meer op 1 plek blijven..
En dat je veel ongewiekte parkieten kent die dus wel aan de struin kunnen!
Mijn lucky kan zich prima vermaken in de speelboom, dat is een redelijke speeltuin,
en als hij er genoeg van heeft, na zo'n 20 minuten, dan gaat ie kont draaien om ergens anders te mogen zitten..
Hij is dus niet de hele tijd aan de struin.. maar hij kan niet uren achter een op dezelfde boom zitten hoor..
Misschien hebben gaaien een makkelijker karakter daar in, dat die zich wel uren kunnen vermaken met hetzelfde dingetje..
.....
En nu ik over kat versa valkparkiet nadenk ... lijkt het mij dat een vliegende vogel makkelijker ontkomt aan een kat dan een gekortwiekte
, toch?
DAT IS ZEKER WAAR! Een papegaai zou nog drijgend over kunnen komen naar de poes, maar ik denk dat dat een valkje niet lukt!!
Nel ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt he, maar dit is mijn ervaring met lucky

Denk dat viv er van te voren goed over moet denken aangezien de 2 nieuw gekomen zijn,
en ook op onderzoek willen waarschijnlijk!