Auteur Topic: Mag ik jullie voorstellen aan . . . . . .  (gelezen 8047 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mag ik jullie voorstellen aan . . . . . .
« Reactie #15 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:25:35 pm »
Dat is wel een heftige "knip" hoor bij het valkje op de foto. Zelf kortwiek ik mijn valkjes niet maar heb het voorheen wel gedaan.
Dan hield ik de veren op 1 lijn, dus gelijk met de veren die je ziet het dichtst bij het lichaam, de dekveren dus.
Zoals het op de foto is dondert ie gelijk naar beneden denk ik, met (mogelijk) alle gevolgen van dien zoals we bij jet kunnen lezen.
Maar dat is mijn mening en ik ben niet alwetend  :-[

Succes, :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:26:18 pm »
Citaat
we zijn net 2 kleine kinderen maar dan wel in een pijnlijk lijf 

san, daar krijg je trekzweren van  ;D ;D ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:28:23 pm »
nell, het is gewoon opdat ze zouden kunnen klimmen en spelen bij de groten, vliegen word gevaarlijk met de katten hier hé

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #18 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:31:43 pm »
nell, het is gewoon opdat ze zouden kunnen klimmen en spelen bij de groten, vliegen word gevaarlijk met de katten hier hé

Ja,  :CENS dat is wel een heeeeeeeeeele goede reden  :o, een kat met een vogel in de bek is niet wat we wensen :nailbiting:

jet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:37:13 pm »
maar ALS ze dan een keer vallen kunnen ze zich wel opvangen en niet SMAK  :seestars: ik zou eerst wat laten zitten en kijken hoe het gaat

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #20 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:42:55 pm »
maar ALS ze dan een keer vallen kunnen ze zich wel opvangen en niet SMAK  :seestars: ik zou eerst wat laten zitten en kijken hoe het gaat

Daar zit ook wat in  :CENS. Deze vogels weten nog niet dat ze niet kunnen vliegen. :CENS

jet

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 26, 2008, 13:48:43 pm »
ook dat en ik zou niet willen dat ze eindigen als pimmetje, btw, mijn katten doen niks aan mijn gaaien.....
ze weten toch echt wel wat eigen is en wat wild buiten te halen valt  :-[

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #22 Gepost op: oktober 26, 2008, 14:09:29 pm »
Ik wil ook gelijk een verschil aankaarten tussen papegaaien en valkparkieten.

Mijn ervaring is dat papegaaien eerder op 1 plek blijven, maar valkparkieten gaan de hele kamer door. Maar dat is mijn ervaring, het kan dat iemand anders weer een andere mening heeft. Dus al kunnen valken niet vliegen, ze gaan wel van a naar b naar c enz........ :nailbiting:

En nu ik over kat versa valkparkiet nadenk (al heb i kzelf helemaaaaal geen ervaring met katten --> vogels) lijkt het mij dat een vliegende vogel makkelijker ontkomt aan een kat dan een gekortwiekte :CENS, toch? ???

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #23 Gepost op: oktober 26, 2008, 14:22:08 pm »
Dat is wel een heftige "knip" hoor bij het valkje op de foto. Zelf kortwiek ik mijn valkjes niet maar heb het voorheen wel gedaan.
Dan hield ik de veren op 1 lijn, dus gelijk met de veren die je ziet het dichtst bij het lichaam, de dekveren dus.
Zoals het op de foto is dondert ie gelijk naar beneden denk ik, met (mogelijk) alle gevolgen van dien zoals we bij jet kunnen lezen.
Maar dat is mijn mening en ik ben niet alwetend  :-[

Succes, :thumsup:

das mijn lucky op de foto, en het gaat prima hoor! vanaf mn schouder doet ie zo 2, 2.5 meter vliegen, en als hij echt aan zet vliegt ie ongeveer een 40cm op!
Het is korter geweest, ongeveer een 5mm, maar toen was het idd een vliegende baksteen :seestars:
maar goed daarom had ik er ook 1 cm bij gezet! en zeker niet korter!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: oktober 26, 2008, 14:30:42 pm »
Ik wil ook gelijk een verschil aankaarten tussen papegaaien en valkparkieten.
Mijn ervaring is dat papegaaien eerder op 1 plek blijven, maar valkparkieten gaan de hele kamer door.
Maar dat is mijn ervaring, het kan dat iemand anders weer een andere mening heeft.
is dat niet omdat je veel gewiekte gaaien kent, die dus niet weg kunnen vliegen, en hierdoor meer op 1 plek blijven..
En dat je veel ongewiekte parkieten kent die dus wel aan de struin kunnen!

Mijn lucky kan zich prima vermaken in de speelboom, dat is een redelijke speeltuin,
en als hij er genoeg van heeft, na zo'n 20 minuten, dan gaat ie kont draaien om ergens anders te mogen zitten..
Hij is dus niet de hele tijd aan de struin.. maar hij kan niet uren achter een op dezelfde boom zitten hoor..

Misschien hebben gaaien een makkelijker karakter daar in, dat die zich wel uren kunnen vermaken met hetzelfde dingetje..

.....
En nu ik over kat versa valkparkiet nadenk ... lijkt het mij dat een vliegende vogel makkelijker ontkomt aan een kat dan een gekortwiekte :CENS, toch? ???
DAT IS ZEKER WAAR! Een papegaai zou nog drijgend over kunnen komen naar de poes, maar ik denk dat dat een valkje niet lukt!!

Nel ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt he, maar dit is mijn ervaring met lucky ;)
Denk dat viv er van te voren goed over moet denken aangezien de 2 nieuw gekomen zijn,
en ook op onderzoek willen waarschijnlijk!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 26, 2008, 15:11:41 pm »
@ nell, de katten hebben idd bang van de gaaien en zullen er eerder voor opzij gaan, doen ze dat niet mogen ze een knauw in de staart verwachten

dat is ook de reden waarom ik de forpusjes niet meer wiek, zij hebben dus echt een kooileventje ,die zijn echt klein
met de valkjes wil ik het wel proberen en na een tijdje als ik merk dat ze teveel naar de grond neigen ,is het idd beter voor ze in de kooi
wat ik ondervind met kat-vogel , als ze stil zitten gaan de katten er veel minder snel naartoe dan wanneer ze vliegen/bewegen

maar zoals nu dat toni rondvliegt  stuiven de katten allemaal in dekking  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: oktober 26, 2008, 15:19:48 pm »
chevy en bruno

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #27 Gepost op: oktober 26, 2008, 15:47:39 pm »
Ik zette ook alleen maar mijn bevindingen/bedenkingen hier neer, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb. ;)

Ter plekke heb je vaak de juiste ingevingen en daarnaar kan je handelen. Succes  :thumsup:

Juultje08

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 26, 2008, 16:32:58 pm »
Mijn katten gaan aan de haal voor Juultje, en als ik de foto zo zie van euh Chevy en Bruno geloof ik? Dan is Juul niet veel groter dan de  valkjes hoor. Nou ging mijn kat vanochtend ook aan de haal voor onze rat  :-[ dus echt dapper is ze niet maar toch  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #29 Gepost op: oktober 26, 2008, 19:25:51 pm »
klopt een valkje is bijna net zo groot! misschien iets breder maar niet langer als een juultje :)

viv vind bruno t wat? of is t te klein?
ze blijft wel goed zitten he!  :thumsup: