Auteur Topic: Golliwoog Plantje  (gelezen 8291 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Golliwoog Plantje
« Gepost op: oktober 29, 2008, 18:20:32 pm »
Golliwoog Plantje bron van vitamines en mineralen - MF001
Golliwoog®, de ideale bijvoeding voor uw huisdier

De oorsprong van de Golliwoog ligt in zuid Amerika. Daar word de plant mede door zijn ietwat bittere smaak, en de mogelijkheid veel water op te slaan, door de inheemse dieren graag gegeten. Bij toeval ontdekte de hoofdtuinder de heer Schrape, dat de afgesneden loten van de Golliwoog graag gegeten werden door de huisdieren van zijn dochter. Toen kwam natuurlijk de vraag; is Golliwoog ook gezond voor de dieren? Een uitgebreid onderzoek bracht hier de uitkomst. Een onafhankelijk instituut van diervoerders onderzocht de Golliwoog op zijn inhoudstoffen, en onder toezicht van dierenartsen werden er voedertesten gedaan bij verschillende dieren.
Bij alle dieren kwam na het eten van Golliwoog de volgende uitslag; Na opname van Golliwoog toonde zich bij de dieren een ongestoorde, gezonde en evenwichtige balans.
Probeert u het uit, ook uw lievelingsdier zal enthousiast zijn over Golliwoog.
Golliwoog planten worden op grote tafels gecultiveerd. In de kassen waar Golliwoog geteeld wordt is elk soort van bestrijdingsmiddelen taboe. Tweemaal per week worden er nieuwe stekjes geleverd, die bij ons uitgezet worden. Daar de Golliwoogplanten het hele jaar geteeld worden, zijn wij altijd in staat om te leveren.
Bij ons staat vriendelijkheid naar mens en dier in een hoog vaandel!

Golliwoog®, een bron van vitamines en mineralen

Golliwoog is in meerdere opzichten een verrijking en aanvulling op het menu van verschillende reptielen. Mede door de hoge vochtinhoud, natuurlijke vitamines en mineralen is het een gezonde en natuurlijke voeding. Schildpadden, baardagamen hagedissen, leguanen, maar ook kameleons zullen Golliwoog graag tot zich nemen.

Golliwoog levert diverse celstoffen voor de vertering en darmflora. Deze frisse snack is een bijzondere lekkernij en een gezonde afwisseling van het droogvoer.

Als Golliwoog als vers groenvoer gevoerd word neemt het dier een zelfde hoeveelheid water tot zich, wat voor de vertering een voordeel is, en gelijktijdig een teveel aan calcium afvoert. Tevens moet men in acht nemen dat Golliwoog geen hoofdvoer, maar een bijvoeding is.
Onze tip: vertrouw op uw dieren, ze zullen niet meer Golliwoog eten als ze verdragen kunnen.

Golliwoog wordt onder strenge controle, speciaal als groenvoer voor dieren geteeld.
Golliwoog is vrij van schadelijke stoffen.

Golliwoog is een ideale bijvoeding en bevat levensbelangrijke vitamines en mineralen.
Het bevat natuurlijke ballaststoffen voor een probleemloze vertering en darmflora.
Deze frisse snack is een bijzondere lekkernij voor uw huisdier, en een gezonde afwisseling van het droogvoer.

bron : http://www.de-vogelkelder.nl/webshop_products_details.asp?menuid=&catid=324&page=&pagecount=&search=&sort=&prodid=5031

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: Golliwoog Plantje
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2008, 18:21:30 pm »
iemand dit wel eens geprobeerd?

ben ik wel benieuwd want ca zit graag aan de planten dus dan zou ze een eigen plantje krijgen waar ze lekker aan kan eten

gr wesly

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2008, 18:23:24 pm »
heb er op een ander forum over gelezen. Daar zijn ze er dol op :)
Je kan ook kattengras gebruiken of kiemzaad he

arnootje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2008, 18:43:41 pm »
kijk hier maar eens, in het begin van het jaar hebben we het ook over dit plantje gehad. Ga maar eens googlen op zijn latijnse naam dan zie je welke er familie van zijn.

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28661.0

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2008, 19:36:06 pm »
Golliwoog.. Ik ken vele grasjes die die er al vele versleten hebben....

Als je een klein beetje groene vingers hebt, wil stekken zelf ook heel eenvoudig, scheelt je in aantal plantjes dat je moet kopen als je eraan begint ;)
Bij mij lukte het stekken alleen niet zo.. maar ja, er zijn maar erg weinig planten die ik in leven weet te houden...

Zorg wel dat je altijd deze speciaal voor de beestjes gekweekte plantjes hebt, dan ben je gevrijwaard van schadelijke bestrijdingsmiddelen ed.

Hier 2 van mijn liefhebbers ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: oktober 29, 2008, 22:28:20 pm »
kheb ooit van dorian ééntje kado gekregen, flipke vond het heel lekker , helaas heb ik het restje verwaarloosd  :)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #6 Gepost op: oktober 29, 2008, 22:31:08 pm »
Volgens mij heb ik er ook ooit 1 gehad, ziet er bekend uit en groeit alle kanten uit, niet als je het bij mijn gevogelte zet hoor, dan is het met 1 dag kaal, wedden!?
Lijkt beetje op een vetplantje toch?

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
    • Website van Angel_Devil
« Reactie #7 Gepost op: maart 25, 2010, 14:05:24 pm »
Kun je dit ook gewoon bij een tuincentrum kopen? Of zit je dan met bestrijdingsmiddelen?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2010, 14:40:33 pm »
Geen idee of ze het hebben, maar dieren speciaalzaken zullen het wel hebben, zoals de vogelkelder.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: maart 25, 2010, 14:55:36 pm »
Ik kocht het toen bij Dieca. Denk dat ze het bij vogelspeciaalzaken wel hebben inderdaad.
 ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #10 Gepost op: maart 25, 2010, 16:12:23 pm »
Golliwoog is ook bekend onder de botanische naam Callisia Repens, en wordt onder deze naam als kamerplant verkocht. Het is niet uit te sluiten, en zeer waarschijnlijk dat deze planten met een bestrijdingsmiddel behandelt zijn. Daarom zijn deze planten niet geschikt om aan uw dieren te voederen, en kan bij voedering tot de dood leiden.
De door ons gecultiveerde Golliwoogplanten zijn vrij van bestrijdingsmiddelen, daardoor komt de gezondheid van uw dier niet in gevaar.

Bron;

http://www.golliwoog.nl/

;)

arnootje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2010, 16:40:49 pm »
Even een TIP: Ze zijn heel simpel te stekken, even wortels laten krijgen op potje water en dan oppotten en laten groeien.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: maart 25, 2010, 17:30:08 pm »
Dus.... als je zo'n kamerplant koopt (die je dus niet mag geven) en je stekt die zelf is het ook goed lijkt me..

arnootje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 25, 2010, 19:20:38 pm »
Dus.... als je zo'n kamerplant koopt (die je dus niet mag geven) en je stekt die zelf is het ook goed lijkt me..

Je snapt het Loes. Er zijn uit die familie van planten heel veel eetbare soorten. Vooral de Callisia elegans is een hele bekende, hier aten bij ons vroeger de vogels al van en ze waren er nooit bij weg te houden. Als je maar de herkomst weet en of er bespoten is met chemicalien, aan de andere kant mag je dan ook geen groentes en fruit meer geven, daar zit ook vergif op  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: maart 25, 2010, 20:18:28 pm »
Das waar!! Dat plantje wat je nu laat zien heb ik ook wel eens gehad ja. Kan je ook heel goed stekken!  :thumsup: