gaat ik vrijdagavond sherida ophalen van werk (werk in voorschoten in de kapperszaak en er is dan koopavond) rijdt ik in voorschoten zie ik iets kruipen over de weg

het regende pijpenstelen en donker dus zag ik niet zo gauw wat het was. ik afremmen de autos achter me ook (hoorde ze al vloeken zo van vrouw achter het stuur) is het een zwarte kat die heel bang over de srtaat heen kroop

en tot mijn grote verbazing lag er een rode kat dood op de weg

bekje verbrijzelt

zat te trillen achter me stuur

ik er om heen gereden en de autos achter me ook want die hadden wel onderhand denk ik door dat er wat aan de hand was

ik omgekeerd aan het eind van de weg wat niet mocht. ergens een zijstraat ingedoken en aangebeld bij een vrouw. nou was ik ffe vergete dat ik in mijn pyamabroek roze en een vlieze trui oranje en knal roze croks de deur was uitgegaan (moest toch alleen ffe heen en weer rijden wie zag me nou in het donker? ) ma flodder was er niks bij

half jankend voor die deur gevraagd aan die mevr of ze de politie of dierenambulance wou bellen(had me mobiel niet bij me) en dat er een kat doodlag en een kat er almaar omheen liep en dalijk ook werdt doodgereden

nou die vrouw zou gelijk gaan bellen

ik om een plastic zak gevraagd om die kat weg te halen van de weg. nou ik wou er heen lopen stond de politie de kat al weg te halen

die mensen vriendelijk bedankt. en toen naar sheri gereden zoekend hoe ik weer op de goede weg kwam (wist daar geen weg of steg en was 1 richtingsverkeer pfffff) nou had het thuis voordat ik weg was gezelli gemaakt maar me hele avond was verziekt

arme kat echt een gruwelijk gezicht

ik wees sherida die plek aan op de terugweg blijkt dat er iemand woont die van mijn kittens een paar jaar terug had genomen. en 10x raden er lag een rode kat en die kittens van mij ware rood

nou een hoop van zegen we hebben pauline(zo heet die vrouw die kittens van mij had)nog niet gesproken.(sheri zit met haar op hyfes en ziet er op de manege) maar het is wel heel erg voor de eigenaars van die kat.

groetjes een geschrokken marian