Gisteren, eind van de middag is onze volliëre gevuld met een groepje bonte grasjes. 7 In totaal zijn er bij ons komen wonen. Nadat ik de vogeltjes had losgelaten in de volliëre viel me op dat er 1 op de grond bleef rondhobbelen. Even later zat t kleintje in het gaas en leek vast te zitten. Ik ben 10 minuten bezig geweest om heel voorzichtig die kleine teentjes uit t gaas te krijgen. De voetjes functioneren niet normaal, bijna niet eigenlijk. Het kleintje zit nu in een andere kooi met horizontale spijlen en komt daar beter van de ene naar de andere kant. De bodem is wel favoriet. Lopen gaat prima en vliegen ook. T gaas is wel een probleem en van t gaas naar de stok lijkt niet te lukken, vandaar dat ik t kleine ding maar ergens anders heb gehuisvest.
Ik zal eerst de groep even aan jullie laten zien

Dat zijn ze. Een gezellige bonte kwebbelende groep grasjes.
Het gele parkietje heeft Thom bij voorbaat al Pica genoemd. Een echt groen grasje zit er niet bij dus heb ik t kleintje in de kooi maar SikSik genoemd zoals Jesse heeft bedacht.
Nu heb ik over SikSik een vraagje, ik kan niet zien of t een pop of man is. Op de neus zitten wat droge eh... tja korstjes? velletjes? T ene neusgaatje heb ik heel voorzichtig open gemaakt met een tandenstokertje. Eng om te doen maar leek mij even beter aangezien t dicht zat. Vervolgens heel voorzichtig een beetje vaseline op t neusje, uiteraard niet op de gaatjes. De foto is niet heel duidelijk maar geeft in ieder geval een beeld van de neus.

Ook zit er een parkietje tussen waarvan 2 staartpennen helemaal nog opgerold zitten. 2 Rietjes dus ergens zie je wat bloed in de pen zitten. Wat moet ik hiermee?? Komt dit vaker voor of is er iets goed mis?

Graag hoor ik jullie mening en advies. SikSik .. zal ik die apart houden of zeggen jullie terug in de volliëre en kijken hoe t gaat??
Groetjes Belinda