Orrie moest blijven. Doordat hij niet wil eten moet hij aan de sondevoeding.
Verstappen heeft hem nagekeken en het viel hem op dat hij voldoende vet heeft in zijn nek wat hij op zijn borstje mist. Dit kan duidden op een verstoring in zijn stofwisseling.
Hij heeft bloed afgenomen wat onderzocht gaat worden op lever- en nierfunctie. Ik had ook wat ontlasting van onderuit de kooi meegebracht waar hij een kleurentest op heeft gedaan. Zowel op de ontlasting als op het bloedonderzoek moeten we geduldig op wachten.
Ik kreeg wel een compliment over de conditie van zijn verenpacht. Hij vond het er heel mooi uitzien gezien Orrie's leeftijd. Een teken van goede verzorging en goede voeding. Normaal ziet het er bij oudere amazones al smoezeliger uit, maar bij Orrie is dat totaal niet het geval.
Verstappen kon nog helemaal niets zeggen over wat er aan de hand was. Het kan zijn dat hij iets verkeerds op heeft, waardoor hij ziek is geworden, maar het kan ook zijn dat zijn lever langzaam aan ophoudt met werken. Dit laatste schijnt een veelvoorkomende kwaal te zijn bij Amazones.
Ik zal morgenochtend gaan bellen hoe hij de nacht heeft doorgebracht. Zij bellen mij bij positieve of negatieve veranderingen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor de lieve reacties.