Frank Verstappen heeft me inmiddels gebeld en ik kan jullie vertellen dat er met Orrie niets mis is.
Tenminste. Uit het bloedonderzoek is niets gekomen.
Zijn organen zouden in orde moeten zijn en er zijn geen infecties gevonden.
De enige verklaring die Verstappen kon geven was dat hij waarschijnlijk met zijn stofwisseling in een negatief energiespiraal terecht is gekomen. Hierdoor is zijn lever gaan tegensputteren waardoor hij gestopt is met eten en daardoor dus zoveel is afgevallen.
Bij het bloedprikken viel het ze al op dat hij behoorlijk wat spek had in zijn nek, wat er op duidt dat hij te vet geweest zou moeten zijn. Ik weet niet beter dat zijn borstbeen altijd goed voelbaar is geweest. Het is ook heel moeilijk te zien bij Orrie omdat hij bijzonder dik in de veren zit. Zijn oude gewicht van 420 gram leek mij een goed gewicht voor een amazone van zijn grootte.
In ieder geval houden ze hem het weekend nog in de kliniek om hem waarnodig bij te voeren met sondevoeding. Hij eet inmiddels goed, maar alleen de lekker dingen. Met de sondevoeding voeden ze hem dan bij, zodat hij de voedingsstoffen binnenkrijgt die hij nodig heeft. Pellets weigert hij tot nu toe nog te eten.
Zoals het er nu naar uitziet mag hij maandag weer naar huis. Mocht hij dan nog steeds niet het juiste voer eten en alleen de lekker dingen er tussen uitzoekt, dan krijgt hij voorlopig een aangepast dieet om hem weer aan te laten sterken. Ik moet dan denken aan zaadmengsel en eivoer als dieet.
Wanneer hij weer is aangesterkt, kan ik langzaam aan weer proberen om hem terug over te zetten op de Scenic of Harissons.
Ik ben blij dat er niets aan de hand en hoop dat ik vannacht eindelijk weer wat kan slapen.
Groetjes,
Pascal