Helaas.
Orrie mag nog niet naar huis.
Ze hadden de sondevoedingen van 2 naar 1 keer teruggebracht en het weekend hebben ze 1 dag geprobeerd zonder te doen. Hij viel echter hierdoor te ver terug in gewicht, waardoor ze de voedingen weer op hebben moeten schroeven naar 2.
Verstappen denkt dat hij een leververvetting heeft opgelopen, waardoor zijn vetstofwisseling drastisch van slag is. Doordat de lever zijn werk niet kan doen door de vervetting, heeft hij geen hongergevoel, waardoor hij dus niet eet.
Hetgeen dat hij wel zelfstandig eet zijn de zonnebloempitten uit het zaadmengsel, druiven en ik heb aangegeven dat hij verse banaan ook lekker vindt. De gedroogde banaan uit het zaadmengsel heeft hij nooit willen eten.
Ze houden hem nu zo en zo nog een aantal dagen in de kliniek in de hoop dat zijn lever door de sondevoeding zijn werk weer gaat doen.
Het blijft dus afwachten.
Mocht dit geen vorderingen geven, dan zijn er 2 vervolg onderzoeken mogelijk. De eerste is rontgen, maar hiermee zullen ze de lever niet kunnen beoordelen. Een andere mogelijkheid is een endoscopisch onderzoek, zodat ze de lever van binnenuit kunnen bekijken. Dit laatste staat me een beetje tegen, maar wat moet dat moet. Ik heb dat ook aan Verstappen aangegeven dat ik het beste wil voor Orrie en dat wat nodig is gedaan moet worden.
Ik ga hem vanavond opzoeken, dus hij zal wel blij zijn om me te zien. Tenminste dat hoop ik dan maar.