Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30356 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #30 Gepost op: november 26, 2008, 21:04:06 pm »
Wat Nicky ook al zei: meer dan je best kun je niet doen

Mocht de kleinste blijven weigeren, dan heb je in ieder geval je best gedaan en kun je het jezelf niet kwalijk nemen. Nogmaals heel veel succes! Je bent goed en verantwoord bezig  :-*

dotty

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #31 Gepost op: november 26, 2008, 21:14:38 pm »
Wat een lieve reacties allemaal !!!!!!!!!!!!!!! :thumsup: :-*

De kleinste krijgt wel eten binnen, want ik voer h'm met een lepeltje wat ik voorzichtig tussen zijn snaveltje doe.
Het kropje is dan lekker gevuld; niet te veel natuurlijk.

Maar wat ik raar vind is dat ze geen gram aankomen??????????????????????
Is dit normaal

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #32 Gepost op: november 26, 2008, 21:15:26 pm »
 ??? ik weet ook niet, maar zou in ieder geval blij zijn dat ze niet afvallen, dat zou erger zijn.

dotty

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: november 26, 2008, 21:16:20 pm »
Ja want er valt weinig af te vallen als je maar 10 en 19 gram weegt. :cry:

Rianne83

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: november 26, 2008, 21:41:16 pm »
Hoi,

voeren met een lepeltje is op deze leeftijd bijna niet te doen. Vraag bij de dierenarts (balie) of bij de drogist naar een spuitje zonder naald. Hierop kun je ook goed aflezen hoeveel voeding je precies geeft.
Kan je warmtelamp nog warmer? 35 graden zou voor nu iets beter zijn.
Het schema van valkparkiet.com heb je gelezen? Voer je nog 's nachts? Welk merk voeding geef je?
De pap moet ook goed op temperatuur zijn, maar dat staat ook in het schema. Aanmaken met gekookt water, en als het zo'n 35 graden is kun je het geven. Ik hield het warm door middel van een iets groter bakje met gekookt water eronder te zetten.
Ook te temperatuur van de jongen tijdens het voeren is belangrijk, ze mogen niet te veel afkoelen.
10-12% van het lichaamsgewicht wel aanhouden hoor! Dus 1 ml voor de ene en 2 ml voor de andere. En twijfel je hoeveel ze binnenkrijgen, dan voor en na de voeding wegen, dan kun je zien of ze 1 en 2 gram zijn aangekomen. Dat ze niet hard aankomen is niet zo vreemd in het begin, maar moet na een paar dagen toch wel sneller gaan.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #35 Gepost op: november 26, 2008, 21:57:50 pm »
Dotty, je bent een topper. We weten nog niet hoe dit af gaat lopen, maar ik wil je dit compliment alvast maken.
Sterkte er mee en succes, vooral met het kleintje.
 :-*

dotty

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: november 26, 2008, 22:20:46 pm »

Ik heb spuitjes, maar omdat de kleinste de snavel niet opend gebruik ik een lepeltje, dat gaat eigenlijk heel goed.
De warmtelamp kan nog hoger, ga deze gelijk hoger zetten.
's nachts voer ik niet, dit om de krop dan helemaal leeg te laten maken, overdag zit er soms nog wat in.
de voeding die ik heb is nutribird a21.
Het schema van valkparkiet.com heb ik gelezen.

Is het normaal dat de grootste v/d twee schreewd na de voeding alsof z'n leven er vanaf hangt? Duurt maar even valt dan weer in slaap. :nailbiting:

dotty

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: november 26, 2008, 22:24:11 pm »
Dotty, je bent een topper. We weten nog niet hoe dit af gaat lopen, maar ik wil je dit compliment alvast maken.
Sterkte er mee en succes, vooral met het kleintje.
 :-*

Heel erg bedankt!!!!!!!
Ik lig er wakker van, ik kan er niet goed tegen dat ik niet meer voor vooral de kleinste kan doen. :(
Ik ben helemaal verzot op ze allebei. :hart:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #38 Gepost op: november 27, 2008, 07:03:33 am »
het schreeuwen is heel herkenbaar. Dit kan juist ook een gevaar voor teveel voeren zijn. Ook al zijn ze zat ze blijven schreeuwen  :). Dus als ze genoeg hebben gewoon stoppen.

jeannette

dotty

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: november 27, 2008, 08:25:58 am »
Goeie morgen allemaal,
Weer een nachtje overleefd!! :pics:
Ze zijn wel allebei een gram afgevallen, ze wegen nu 9 en 18 gram.
Vraagje wat gebruiken jullie als bodembedekker?

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #40 Gepost op: november 27, 2008, 09:55:25 am »
in het begin neem ik vaak stof bv stofdoeken van bv wibra. Dit haakt niet en de pootjes hebben grip anders heb je kans op spreidpootjes. Daarna keukenpapier/kranten(snippers). Wanneer weeg je de vogeltjes voor of na de voeding?

jeannette

Rianne83

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: november 27, 2008, 09:58:15 am »
Bedelen blijven ze doen, helemaal als ze ouder worden.
Ik gebruikte houtkrullen (bijv voor hamsterkooi) als bedekking, dit is lekker zacht.

Je voert ze wel om de 2 uur? En de pap is ook goed op temperatuur? Is de krop wel leeg 's morgens?
Heb je een foto van ze? Wat een hoop vragen :)
Als ik tijd heb, kijk ik hier na mijn werk nog even!

dotty

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: november 27, 2008, 10:42:06 am »
Hoi, ik gebruik ook houtskrollen. De pap is 39 graden en die krijgen ze om de 2 uur.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #43 Gepost op: november 27, 2008, 10:51:01 am »
wanneer wegen?

dotty

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: november 27, 2008, 11:33:08 am »
Hoi ik weeg ze voor het eten.