Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30539 keer)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #120 Gepost op: december 02, 2008, 11:27:39 am »
jammer dat ukkie het niet gered heeft. :cry:
je hebt er alles aan gedaan om ze te redden maar helaas heeft ze de strijd op gegeven.
als ik zo naar de foto's kijk en naar wat jij voor je vogeltjes over hebt gaat Lotje het wel redden.
sterkte.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #121 Gepost op: december 02, 2008, 13:56:49 pm »
Ik denk dat lotje het wel red hoor console, dat gaat goed!  :thumsup:

Jammer van ukkie  :cry:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #122 Gepost op: december 02, 2008, 20:20:22 pm »
:( Jammer zeg van Ukkie. Je hebt echt super je best gedaan!

Lotje is al een groot vogeltje aan het worden, laten we goede hoop hebben !!!

Juultje08

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: december 02, 2008, 20:52:41 pm »
Ach gossie, arme Ukkie.  :cry: Ik vind t knap van je. Eigenlijk versla ju nu moeder natuur he. Ik hoop dat t met t andere kleintje goed blijft gaan.  :-*

dotty

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: december 02, 2008, 21:10:06 pm »
Met Lotje lach ik me helemaal misselijk cheesy3 cheesy2
Net lag ze bovenop het knuffeltje, met de pootjes v/d grond, en dan vlieg-les nemen :P
Zag er erg komisch uit

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #125 Gepost op: december 02, 2008, 21:11:36 pm »
:)

Hadden we graag gezien!  ;D
Fijn dat je er zo van kunt genieten  :dance:

dotty

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: december 02, 2008, 21:18:27 pm »
 :hart:
och, ik ben en was zo verliefd op ze allebei,
ben vandaag wel 50 keer gaan checken of Ukkie toch niet leefde,
Word mijn kleine Lotje nu niet eenzaam zonder Ukkie? :shipwrecked:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #127 Gepost op: december 02, 2008, 21:20:14 pm »
Denk dat die zodra die niet meer in de couveuse hoeft of gewoon groot genoeg is, wel bij de andere valkjes kan toch?

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #128 Gepost op: december 02, 2008, 21:26:33 pm »
nee hoor ze heeft haar knuffel en jouw, gaat helemaal goed komen en als ze groot genoeg is lekker naar de andere valkjes. Het is sneu van Ukkie, maar de kans was groot dat er toch iets niet helemaal in orde was. Vond het verschil in grootte behoorlijk. Ik heb zelf verschillende vogeltjes grootgebracht die door de ouders in de steek waren gelaten. Een aantal daarvan vnl parkieten bleken toch wel degelijk niet in orde te zijn. Chicko was zo'n parkietje, die was helemaal "scheef" en kon niet vliegen. Ik heb nog wel een half jaar plezier van hem gehad, maar hierna heb ik besloten dat als een ouderspan die vaker jongen groot hebben gebracht de jongen zonder duidelijke reden in de steek laten. Ze niet probeer groot te brengen. Die keren dat ik het wel heb gedaan doordat bv het weer ineenkeer omslaat, gaat het met de jongen wel goed  :thumsup:

jeannette

dotty

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: december 02, 2008, 21:29:50 pm »
Ik weet niet of er dan geen herrie in de tent komt :boxer:
Vader en moeder zijn een koppeltje en er komt dan concurensie bij ???

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #130 Gepost op: december 02, 2008, 21:30:32 pm »
nog een valkje aanschaffen  :-[

dotty

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: december 02, 2008, 21:33:45 pm »
Dat was ook de bedoeling!  ;)   als ik eenmaal weet wat het is
Waar kan ik dat eigenlijk aan zien doh

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #132 Gepost op: december 02, 2008, 21:40:47 pm »
bij de gewone kleuren moeten ze door de eerste rui zijn geweest. Vrouwtjes hebben dan dwarsstrepen in de staart en soms kun je het zien aan de kuif. Wat de andere kleuren betreft moet je bij de experts hier zijn  :-[

jeannette

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #133 Gepost op: december 02, 2008, 22:27:59 pm »
Ik zag al op de foto gisteren da bij Lotje het kuifje al doorkomt. Ziet er zwart uit. Is dus een wildkleur of een witmasker, kan dat kloppen?

dotty

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: december 02, 2008, 23:13:59 pm »
Pappa (de donkere) en mamma