Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30509 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #135 Gepost op: december 02, 2008, 23:18:35 pm »
:hart: mooie papa en mama zeg!!  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #136 Gepost op: december 03, 2008, 00:05:47 am »
ach, wat sneu van ukkie, succes verder met Lotje, heb je er toch 1 gered.  ;)

Rianne83

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #137 Gepost op: december 03, 2008, 11:31:29 am »
He gadsie, wat sneu van Ukkie :'( Je hebt er zo je best voor gedaan... Duimen voor Lotje! ;)

Is de vader gepareld geweest? Dat lijkt namelijk zo op de foto. In dat geval zal dit jong ook gepareld zijn en weet je het geslacht niet omdat al hun jongen namelijk gepareld zullen zijn, zowel man als pop.
Ook al is de vader niet gepareld of split hiervoor, kun je het geslacht niet weten. Tenzij hij split cinnamon is, maar dat is allemaal nog afwachten.
Aan de kuif kun je het niet zien. Ook niet aan de wangvlek of het hele formaat van de vogel. Je hebt mannen met smalle kuiven en poppen met brede. De rui afwachten of een DNA test biedt uitkomst.

dotty

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: december 03, 2008, 13:19:37 pm »
Hoi, ben nu afgewerkt.
Ben vanmorgen tussentijds even naar huis gereest voor Lotje te voeren, effe 20 min heen en 20 terug.
Vanmorgen woog ze al 25 gram :a036: komt iedere dag aan :dance: krijgt nu om de 3 uur eten.
Hij of zij is zooooooooo leuk. Iedereen wil h'm hebben, niet dus, blijft mooi bij mij!!!!!!!!!!!!!!! :hart:
 :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:
Van die parels; dat weet ik niet :oops:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #139 Gepost op: december 03, 2008, 13:23:57 pm »
rianne wel ;)
en wat maakt het uit he, het is alleen het benoemen van de hem haar hij zij..
doen we gewoon alles  ;D

Snel weer een foto update he, want ze groeien in deze fase zoooo snel!  :o
en gelijk heb je dat je hem haar houd! :)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #140 Gepost op: december 03, 2008, 15:23:53 pm »
Pappa (de donkere) en mamma

Rianne heeft geljk. Kijk maar op de rug van paps. Normaal is dat effen grijs bij een wildkleur. Hij heeft wat witte vlekjes.
Een geparelde wildkleur man verliest na de eerste rui zijn parels. Soms blijven er wat "hangen". En dat zie je op de rug van deze man.
Lotje zal dus zo goed als zeker gepareld worden. ;) Als Lotje  een man is, dan verliest hij de parels na de eerste rui, als Lotje een pop is komen de parels gewoon na de rui weer terug. ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: december 03, 2008, 16:01:38 pm »
Je hebt de ouders van Lotje dus nog niet zo lang?
Ik vraag het even van de parels, ik heb hier een witmasker zilver man zitten die ik jong kocht, een maand of 6 oud, maar die ziet er nu uit alsof hij parels heeft gehad terwijl dat niet zo is.
Is dit jong dus niet gepareld, is er nog niks aan de hand ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #142 Gepost op: december 03, 2008, 16:24:54 pm »
Je hebt de ouders van Lotje dus nog niet zo lang?
Ik vraag het even van de parels, ik heb hier een witmasker zilver man zitten die ik jong kocht, een maand of 6 oud, maar die ziet er nu uit alsof hij parels heeft gehad terwijl dat niet zo is.
Is dit jong dus niet gepareld, is er nog niks aan de hand ;)

O, wat apart.

Rianne83

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: december 03, 2008, 18:01:55 pm »
Kan zijn dat hij er split voor is, kanssplit gepareld kocht ik m. Helaas nog geen jongen van gehad, hij snapt t nog steeds niet...

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #144 Gepost op: december 03, 2008, 18:23:29 pm »
Kan zijn dat hij er split voor is, kanssplit gepareld kocht ik m. Helaas nog geen jongen van gehad, hij snapt t nog steeds niet...

;D ;D ;D

smiley_wedding

Misschien naast een kooi zetten waar volleerde valken in zitten. :)

dotty

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: december 03, 2008, 21:45:29 pm »
Je kan het natuurlijk even voordoen :girlangel:
 cheesy3 cheesy2

dotty

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: december 03, 2008, 21:48:31 pm »
 :a036:
 Ik hoop dat het nog goed komt, het is zo leuk die kleintjes
« Laatst bewerkt op: december 03, 2008, 21:51:43 pm door dotty »

Rianne83

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: december 03, 2008, 22:04:19 pm »
Over kleintjes heb ik niks te klagen hoor, heb dit jaar 21 jonkies gehad, en dan heb ik de 6 die bij een andere kweker zijn grootgebracht nog niet meegerekend. ;)

dotty

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: december 03, 2008, 22:08:35 pm »
Hier is ie weer, ons Lotje :hart:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #149 Gepost op: december 03, 2008, 22:19:50 pm »
Wat een schatje zeg  :hart: