Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30500 keer)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #180 Gepost op: december 07, 2008, 19:34:32 pm »
En dan al zo'n mooie dame! Die Lotje is een echt dotje!  :hart: (Nog in sinterklaassfeer)

dotty

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #181 Gepost op: december 07, 2008, 22:00:27 pm »
  cheesy3 cheesy2

dotty

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: december 08, 2008, 18:38:03 pm »
 :( :( :( help
« Laatst bewerkt op: december 08, 2008, 18:47:35 pm door dotty »

dotty

• Gast
« Reactie #183 Gepost op: december 08, 2008, 18:42:46 pm »
Ik zag gisterenavond dat Lotje de houtskrollen probeerd op te eten, heb deze er gelijk uit gehaald.
Is er iets anders dat ik als bodembedekker kan gebruiken.????

Kan geen kwaad, ze eten het niet op maar spelen er mee. Kan zijn dat het wat in het snaveltje blijft plakken vanwege het voer maar bewust opeten doen ze het niet.

Ik had er weer houtskrollen in gedaan.
Ze pakt het op, maakt dat typische geluid van als ze gevoerd worden, er weg houtskrol... doorgeslikt!! :nailbiting:
Dit was geen toeval want daarna deed ze het weer

Dat ze honger had was ook niet want ze had net een uur eerder eten gehad en de krop zat nog vol.

Is schelpenzand geen optie? ???
« Laatst bewerkt op: december 08, 2008, 18:45:57 pm door dotty »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #184 Gepost op: december 08, 2008, 18:54:38 pm »
Hoi Kanjer,

Geweldig zoals je het doet. :thumsup:

Schelpenzand vind ik persoonlijk geen optie omdat dat stuift en dus in de oogjes kan komen wat weer ontstekinkjes kan veroorzaken.

meid, zoveel mensen zoveel meningen. Doe waar jij je goed bij voelt, je doet het supergoed. Ik deed de jonge valkjes die ik voerde op een oude theedoek/(katoenen) luier/kussensloop. Uiteraard veel verschonen en wassen maar dat vond ik niet erg.

Doe dus waar jij je het beste bij voelt. HJij hebt zicht op Lotje en ziet precies wat ze doet.

Succes, Nel

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: december 08, 2008, 18:56:36 pm »
ik zou het echt bij corbo-korrels houden lijkt mij de beste optie!  En als die daar eentje van binnen krijgt maakt het niet uit!
(lotje is echt een dotje hoor ik wordt helemaal verliefd hier  :hart:)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #186 Gepost op: december 08, 2008, 20:36:57 pm »
corbo korrels bevallen mij ook goed. Een tijdje gebruikt als bodembedekker, prima spul.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #187 Gepost op: december 08, 2008, 20:37:20 pm »
beuken snippers, en dan niet de fijne maar grovere zodat ze ze niet op kan eten?

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #188 Gepost op: december 08, 2008, 22:58:25 pm »
een dikke laag keukenrol, werkt ook erg handig

dotty

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: december 08, 2008, 23:12:46 pm »
beuken snippers, en dan niet de fijne maar grovere zodat ze ze niet op kan eten?

Deze heb ik geprobeerd, maar door het schravelen wat ie doet kreeg ie schaafwondjes aan de achterkant van de pootjes. :brancar:
Lotje schaveld het hele hok door achter z'n knuffeltje aan (duwt ie vooruit, tot het goed ligt voor z'n slaapje) ;D

dotty

• Gast
« Reactie #190 Gepost op: december 08, 2008, 23:13:46 pm »
een dikke laag keukenrol, werkt ook erg handig

Ik heb er nu inderdaad een laag keukenrol in liggen bovenop een laag kranten, tot nu toe gaat het goed :thumsup:

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #191 Gepost op: december 09, 2008, 16:25:42 pm »
hoe gaat het er nu mee  ???

dotty

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: december 09, 2008, 21:17:17 pm »
De keukenrol bovenop een laag kranten werk GOED, gelukkig. :a036: :dance:
Weer een zorg minder!!!! :CENS
Lotje groeit als kool, komt iedere dag een paar gram aan. :fitness:
De veerpennen beginnen nu ook op d'r hoofd door te komen.
Ik hoop dat het goed blijft gaan!! :good:
Ik wil Lotje voor geen goud kwijt, ben helemaal in love-jes :hart:
Groet Bianca

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #193 Gepost op: december 09, 2008, 23:37:33 pm »
 :thumsup: Goedzo!

Rianne83

• Gast
« Reactie #194 Gepost op: december 10, 2008, 12:00:54 pm »
Heel vreemd! Al mijn jongen, zowel in de blokken als noodzakelijke handopfok, zitten op houtkrullen!
Die Lotje is echt iets bijzonders ;)