Volgens mij heb ik wel eens verteld dat wij bij een kweker een rose popje weggehaald hebben dat mishandeld werd door de eigenaar.
Ze was mishandeld omdat zij hem gebeten heeft omdat hij bij haar kleintjes wou gaan kijken.
Voor ons is dat heel normaal maar volgens die man niet (en zelf ook nog gewoon toegeven zonder schaamte)
Ze zat op voer van de boerenbond voor de rest niks extra.
Toen wij bij haar kwamen wilde ze volgens de man alleen maar zonnepitten en trostgier.
Ik heb haar toe vlug gekocht voor 400 euro en haar mee genomen laten onderzoeken door hedwig.
Uit testen bleek dat ze gezond was alleen ondervoed.
We hebben haar toen bij billy geplaatst dat werkte niet omdat ze erg veel schrik had voor mensen en andere vogels.
Toen hebben wij haar in een apparte kooi geplaats zodat ze lekker tot rust kon komen nog een paar keer geprobeerd samen te plaatsen maar dat mocht niet baten.
Omdat ze niet kon vliegen kon ze niet makkelijk weg komen en zat ze costant in een hoekje gedreven omdat billy met haar wilde spelen.
Speciaal voor haar is er toen een nieuwe grotere kooi geplaatst met meerdere vakken zodat ze lekker een eigenkooitje had waar ze alles in kon doen wat ze wilde.
Bakken gevuld met een goed zaadmengsel en het werd vollop gegeten terwijl de vorige eigenaar(mishandelaar) zei dat ze niks at.
Het zaadmengsel werd al vlug vervangen door scenic pellets en ook die gingen al vlug haar maagje in.
Het ging de laatste tijd ook echt beter
Ze was actiever
ze kwam meer vooraan het gaas als ik de bakjes deed vullen wat ze normaal niet deed.
Ze kreeg meer intresse in ons en reageerde veel meer.
Dus we hadden ook echt goede hoop voor haar.
2 weken geleden alle vogels getest en waren allemaal goed gezond.
Het is voor ons dus ook een raadsel dat ze nu in 1 keer gestorven is.
ondanks haar leefttijd had ze nog wel even mee gekunt
Maar met tranen zeggen we Rust in vrede Vrouwtje
Ook al was je stilletjes en niet zo op ons gesteld wij wel op jou!
We vergeten je niet!
We hopen dat je het de laatste jaartjes van je leven leuk vond bij ons!

02-12-2009