Auteur Topic: Goede merken zaadmengsels?  (gelezen 5191 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Goede merken zaadmengsels?
« Gepost op: december 02, 2008, 23:34:11 pm »
Help!!!

Ik ben op zoek naar een vervanger voor Xtra-Vital... Heb voor dit merk gekozen omdat er alles in zit wat een parkietje nodig heeft, maar die prijs... man man, dat moet toch lager kunnen! Zoveel andere soorten op de markt en zoveel goedkoper... Wat ik ook erg jammer vind is dat het maar tot 1kg wordt verkocht en ja... met nu 10 vogels gaat dat wel erg snel. Ik meng het al met gewoon parkietenzaad, maar als ik dan toch al aan het mengen ben, kan ik net zo goed een voordeligere nemen en daar dan los eivoer en een enkel rozijntje doorheen mengen.

Pallets lijken me niks met de vochtige weersomstandigheden in de buitenvolière, wil graag bij zaad blijven (noem me maar eigenwijs  tongue2 )

Er zijn 3 merken die mij zijn bijgebleven en ik zou graag willen weten wat de meningen daarover zijn. (heb wel al geprobeerd om snel even te vinden of er al wat op het forum over is, maar daarbij kwamen volgens mij alleen zaadmengsels voor papegaaien aan bod...)

De 3 merken:

- Witte Molen
- Teurlings
- Prestige Premium

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
Re: Goede merken zaadmengsels?
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2008, 23:42:15 pm »
Ik geef "biologisch"zaadmengsel van vogel jungle.
Het is in kleinverpakking heel duur maar ik neem direct 10 kilo,
en dan is het even duur als wat ik voor goed schepzaad betaal.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: december 02, 2008, 23:53:31 pm »
heb em gevonden! Best een interessante  :CENS Toch ook nog altijd goedkoper dan Xtra-Vital... Zal deze op mn lijstje zetten. Dank je voor het meedenken!

Nu niet denken dat het me puur en alleen om het geld gaat hoor, als dat zo was, had ik wel bij de goedkoopste schepbakken gestaan... Probeer gewoon een goed alternatief te vinden

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #3 Gepost op: december 02, 2008, 23:55:50 pm »
Bij mij doen ze het gewoon super op verschillende zaadmengsels hoor, dozen zijn zowiezo duur, ze krijgen de rest, eivoer en fruity paté en verse groente erbij dus is gewoon zaad prima, hoor.
Althans ik vind ze er best goed uitzien hier.  ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2008, 23:59:53 pm »
De grasjes hier eten nauwelijks groenten en fruit, dat ligt gewoon maar te liggen de meeste tijd. Vandaar dat ik het toch liever iets uitgebreider heb dan het standaard zaad. Ze zien er hier ook goed uit en wil dat graag zo houden :)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #5 Gepost op: december 03, 2008, 00:00:08 am »
Er is voor een voliere niets mis met de schep bakken als je maar aanvult met vers.  ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2008, 00:01:05 am »
ook geen sla, geraspte peen ofzo?
Bij mij vreten ze alles!  ;D

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2008, 00:10:08 am »
Is er ook niet, daarom het woordje 'goedkoopste' dat ervoor staat :)

Maaruhm... ze wagen zich weleens aan appel en meloen. Meloen hebben we zelden en appel werd eerst goed gegeten, maar nu steeds er uit gegooid zodra het lukt  :seestars: En iets aan een touwtje rijgen... dat laten ze mooi hangen  :seestars:
Met de catha's erbij, zal dat sowieso wel weer gegeven worden aangezien die 2 hier binnen ook gek zijn op vele verse dingen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2008, 00:11:32 am »
heb em gevonden! Best een interessante  :CENS Toch ook nog altijd goedkoper dan Xtra-Vital... Zal deze op mn lijstje zetten. Dank je voor het meedenken!

Nu niet denken dat het me puur en alleen om het geld gaat hoor, als dat zo was, had ik wel bij de goedkoopste schepbakken gestaan... Probeer gewoon een goed alternatief te vinden

Ik denk helemaal niks ;)
Ik kan het ook alleen maar geven omdat ik het in grootverpakking koop hoor ;)
Normaal betaalde ik voor goed los zaadmengsel € 3,- per kilo en daar hebben ze nu een (misschien) beter zaad voor  :thumsup:
Misschien is het voor parkieten zelfs goedkoper ? Ik heb alleen de amazone uitvoering  :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: december 03, 2008, 00:12:59 am »
Teurlings is ook prima zaad.

Dit zaad zullen mijn toekomstige Pyrrhura's ook gaan krijgen.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: december 03, 2008, 00:17:44 am »
Ik denk helemaal niks ;)
Ik kan het ook alleen maar geven omdat ik het in grootverpakking koop hoor ;)
Normaal betaalde ik voor goed los zaadmengsel € 3,- per kilo en daar hebben ze nu een (misschien) beter zaad voor  :thumsup:
Misschien is het voor parkieten zelfs goedkoper ? Ik heb alleen de amazone uitvoering  :)

Bij sommigen is het een gevoelig onderwerp en wil niemand voor het hoofd stoten met deze vraag  :-[ 'Als je geen geld uit wilt geven aan je dieren, moet je er geen nemen' dat soort dingen. Maar het is dus niet dat ik er niets aan uit wil geven, maar ben er gewoon van overtuigd dat dezelfde kwaliteit ook voor minder geld kan.

De parkietenuitvoering is inderdaad goedkoper, maar die ik interessant vind is in max. 1,5kg uitvoering voor €5,58 (mengen met grover zaad vanwege de catha's 2,5kg voor €12,10), maar dat is online bestellen, dus om verzendkosten te besparen kan ik dan meerdere verpakkingen bestellen (kan alleen zo snel even niet de kosten van verzenden vinden). Blijft het ook nog per verpakking vers liggen  :thumsup:

Pascal, over Teurlings kon ik niet echt vinden wat voor samenstelling zij aanhouden. Weet jij daar meer over?

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #11 Gepost op: december 03, 2008, 00:20:53 am »
Ik geef ze hier Witte molen papegaai premium plus .
Ziet er heel goed uit , en de parkieten eten er ook van .
De parkieten versie heb ik nog nooit gezien ..... zal hetzelfde zijn , alleen iets fijner
Bij de groothandel betaal ik ongeveer 23 ,- voor 15 kilo , bij de dierenwinkel
kan ik het laten bestellen en kost het ongeveer 30 ,-  
Ik doe er met 4 gaaien en 6 parkieten ongeveer  2,5 a 3 maanden mee ....
En dan krijgen ze natuurlijk nog fruit , groenten en noten etc ...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: december 03, 2008, 00:21:26 am »
Verzendkosten gevonden, €7,95 voor 0-10kg, maar er staat niet bij of dat duurder/goedkoper of gratis is wanneer het gewicht hoger ligt  :CENS

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: december 03, 2008, 00:25:10 am »
Ik geef ze hier Witte molen papegaai premium plus .
Ziet er heel goed uit , en de parkieten eten er ook van .
De parkieten versie heb ik nog nooit gezien ..... zal hetzelfde zijn , alleen iets fijner
Bij de groothandel betaal ik ongeveer 23 ,- voor 15 kilo , bij de dierenwinkel
kan ik het laten bestellen en kost het ongeveer 30 ,-  
Ik doe er met 4 gaaien en 6 parkieten ongeveer  2,5 a 3 maanden mee ....
En dan krijgen ze natuurlijk nog fruit , groenten en noten etc ...

Heb wel echt alleen maar kleine parkietjes  :-[ alleen de catha's vallen een beetje tussen de kleine en wat grotere qua voeding.

Maar je bent er dus goed tevreden over?

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #14 Gepost op: december 03, 2008, 00:31:17 am »
Ja ik ben er heel tevreden over .. ze eten echt alle zaden op , zowel de gaaien als de parkieten ...
Ik heb meerdere merken geprobeerd , maar niks werd echt zo goed gegeten als dit ...
Ik hou mijn gaaitjes lekker hierop .... en zelfs als ik ze ooit nog aan de pellets krijg blijven ze 50/50 denk ik  :)

Ik zag hier wat prijzen staan van de witte molen
http://www.lycoseshop.nl/epages/witte-molen_com.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/witte-molen.com/Categories/WM01