Auteur Topic: help KAAL!!!!!  (gelezen 3804 keer)

bianca

• Gast
help KAAL!!!!!
« Gepost op: december 07, 2008, 15:23:10 pm »
help mijn grijsje plukt en trekt zijn veren uit zijn lijf waarom ? ik weet het niet volgends mij verzorg ik hem goed .douce om de dag krijg nog de zelfde voer en kooi en speelgoed is niet veranderd en hij komt ook er veel uit zijn kooi.MOET ik me zorgen maken? zal ik maar naar een vogelarts gaan?of is dit soms normaal? hij is nu ongeveer 2 jaar oud.kom maar op met tips en duurt het te lang dan laat ik hem zo iezo wel even na kijken. groeten bianca

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: help KAAL!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2008, 15:31:44 pm »
Hier een lezing van Hedwig vd Horst. Misschien dat daar punten in staan voor je

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=652.0

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2008, 16:59:04 pm »
mijn chico begon ook met plukken maar ik had hem twee dagen alleen gelaten omdat ik bij mijn dochter aan het werk was nu zijn wij weer alle dagen tihuis en nu doet hij het niet meer dus misschien verveeld hij zijn eigen wel want bij ons was dat hoog waarschijnlijk de oorzaak :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2008, 19:21:19 pm »
en vooral geen aandacht aan schenken bianca , negeren,negeren is de grootste boodschap hierin (en ik weet het is echt moeilijk) :nailbiting:
als je het niet vertrouwt zou ik een VA raadplegen om de medische kant uit te schakelen

succes ermee en houd ons op de hoogte hé

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2008, 20:03:21 pm »
negeren in het plukken ja
maar wel genoeg aandacht geven.
wie weet plukt hij omdat hij te weinig aandacht krijgt.

Toevallig kerstboom gezet?
Somige vogels gaan totaal van slag als je maar iets verandert.

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2008, 20:40:36 pm »
Altijd eerst de lichamelijk oorzaken uitsluiten. Dus ik zou zeker even met em langs een vogelarts gaan. Wie weet heeft hij iets opgelopen of heeft hij jeuk ofzo.
En mocht daar niks uitkomen dan kun je proberen in het koppie te kijken. In de tussentijd geen aandacht schenken aan het gepluk. Echt dat is heeeeel belangrijk!

Sterkte. Laat je weten wat er uit komt?

bianca

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2008, 16:57:30 pm »
de lezing van hetwig doorgenomen jeeee wat een hoop oorzakken kunnen het zijn .
maar goed ik zal zekker hem in de gaten houden en denk dat ik inderdaad maar hem even na laat kijken.en ik moet het negeren dat wist ik ook niet weer wat geleerd.en ik probeer zekker de thee van brandnettel en knoflook ik heb daar ook veel goede reactie van gehoord baat het niet schaat het niet.
wel erg bedankt voor jullie reactie heel erg lief bedank hier voor en ja ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat. groeten bianca

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2008, 17:05:50 pm »
Heel veel succes! Hoop dat er iets is dat zal werken.

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2008, 18:49:25 pm »
Ik zou zoals Corina zegt eerst naar een Vogelarts gaan. Lichamelijke klachten zullen hoe dan ook eerst moeten worden uitgesloten.
Als daar niks uitkomt, heb je heel veel aan de tips die in de lezing genoemd worden en zoals er al gezegd werd, het plukgedrag negeren en daarnaast op zoek gaan naar mogelijke andere oorzaken.
Succes met je lieverd!

bianca

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 08, 2009, 14:25:20 pm »
hallo allemaal
crocki is nog niet helemaal de oude maar zijn veren gaan de goeie kant op er komt al weer dons op zijn rug en borst .
ik heb ondekt dat ik ander voor had omdat ik te veel zonnenpiten er in vond zitten dacht ik dat het beter zal zijn om over te stappen op wat minder zonnepitten me man kwam er op nu hij zijn oude voer weer terug heeft gaat het beter. dach dat zoveel zonnenptten niet zo goed waren maar ik twijvel nu en heb de vogelarts in amersfoort gebeld en hij gaf als advies om er gewoon mee door te gaan hij is het gewent dus en over gaan op ander voer moet je langzaam op bouwen.....zo zie je maar nou nog even geduld  tot de veren komen...groet bianca

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 08, 2009, 16:37:10 pm »
Wat fijn dat het weer de goede kant op gaat  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: januari 08, 2009, 16:59:11 pm »
Wat fijn dat het weer de goede kant op gaat  :thumsup:

idem dito  :thumsup:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #12 Gepost op: januari 08, 2009, 17:25:42 pm »
   :a036: gelukkig gaat het beter  ;) gr marianne

bianca

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 06, 2009, 15:27:18 pm »
 :cry:te snel gejuigt het ging zo goed ???snap er niks van in 1 keer begint hij weer te plukken en trekken aan zijn veren? ???
niks veranderd aan voer,spullen in huis en geef hem net zo veel aandacht en verzorging die hij  ook kreeg toen het goed ging ??maar ik geef niet op hij blijf toch wel mijn lieferd.en met veel geduld en liefde zal het zekker goed komen .
toen het zo goed ging heb ik gebeld naar een va die gaf met het en en ander advies die ik ook op gevolgt heb maar somiige dingen gaat er gewoon niet in bij crokie zo als pallets moet hij niks van weten ik heb er rosvice er over gedaan voor de smaak maar nee hoor en moet ik hem dan laten verhongeren na 4 dagen niks eten vind ik ook zileig of geef ik nou te snel toe? help!!!! ik heb nu ook vernomen dat je moet afbouwen of opbouwen hoe je het ook noemen wil met pallets heeft iemand hier ervaring meee zo jaa vertel!!! groet bianca

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #14 Gepost op: februari 06, 2009, 15:54:48 pm »
Je kan op 2 manieren overschakelen op pellets.

Langzaam aan dus steeds minder zaad geven steeds meer pellets
Of zoals ik het doe maar mijn vogels zaten goed in de vel en hadden geen problemen.
Gewoon in 1 keer niet eten dan maar honger als ze echt honger krijgen gaan ze het wel eten.