Wij hebben ook een Rosé, Rhody. Zelf vind ik zijn schreeuwmomenten niet zo erg, ik vind het alleen maar fijn dat hij zo spelen kan en zich uit kan leven. Het is vaak maar kort. Wel heeft hij de vervelende eigenschap aangeleerd door steeds een geluidje te maken als er iemand langsfietst of loopt. Dit was in het begin niet zo erg maar nu houdt hij haast niet op. Nu gooien we dus iets op de grond bij de kooi, of tegen de kooi aan zodat hij schrikt. 1 keer geluidje is prima, maar daarna doorgaan is not done.

Hij dreigt wel eens met bijten maar daar ben ik niet bang voor. Dat is heel belangrijk, ongeacht vogelsoort. Hij kan mij er niet mee manipuleren. Op de schouder is best, maar als ik wil dat hij er af gaat en hij gaat niet, grijp ik hem met 2 handen. Dan pakt hij mijn hand maar bijt niet door. Het duurt even voor je dit durft, en ik denk dat het wel scheelt als je een jonge rosé neemt want dan groei je naar de puberteit toe. Rhody was al minstens 1 jaar toen hij hier kwam.
Het is goed dat je je hier voor laat lichten want hier zijn de mensen echt eerlijk. Ik kan je ook wel vertellen hoe gezellig een rosé is hoor

Rhody kan wat praten, geleerd in de dierenwinkel waar hij zat. Hallo, doei, hoesten, lachen, je rits. Ook heeft hij nieuwe woordjes geleerd zoals kusje, boily (zo heet de kat), wat fluitjes en gekke geluiden. Ze pakken het niet zo snel op als een grijze roodstaart, maar dat wilde ik ook niet.
Hij kan uren met je knuffelen, lekker kroelen op z'n kop. Maar rustig op schoot zitten is er niet bij, er moet gesloopt en gepeuterd worden aan je rits of broek.
Mee naar buiten vind hij leuk, hij zegt ook doei als mensen gedag zeggen. Ook mag hij soms mee onder de douche, dan gaat hij soms ook fluiten

Ik zou niet meer zonder Rosé in de huiskamer willen, het is gewoon erg gezellig en hij is altijd blij om je te zien. Op een enkel ochtendhumeur na, dan wil hij niet eens kroelen! Maar zoals gezegd, houd rekening met het sloopgedrag en wees niet bang voor zijn snavel.
Ik woon te ver weg, in Noord Holland noord, maar anders mag je hier ook langs komen.