Auteur Topic: Kweek 2009 - Pyrrhura Molinea Molinea (2e ronde)  (gelezen 67274 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re:Kweek 2009 - Pyrrhura Molinea Molinea (2e ronde)
« Reactie #465 Gepost op: september 27, 2009, 12:16:48 pm »
Heren  :offtopic:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #466 Gepost op: september 27, 2009, 12:26:58 pm »
Vanochtend werd ik wakker met het idee dat er veel wind stond buiten.  Ik hoorde in de vogelkamer naast mijn slaapkamer de jaloezien elke keer bewegen ??? Verder geen aandacht aan gegeven en heb me nog een keer omgedraaid.  :sleep:

Toen het tijd was om op te staan, viel het me op dat het wel heel stil was naast me. Geen gekrijs  :CENS  EINDELIJK dacht ik. De opvoeding begint te werken dat ze niet hoeven te gaan krijsen als ze me maar horen, omdat ze dan wel eten krijgen.

Dus ik ben de douche in gegaan, maar het bleef stil.  ???  :CENS

Eenmaal aangekleed was het eindelijk tijd voor Familie Molinea. Ik doe de kamerdeur open. Heel de vloer vol met schilletjes zaadmengsel   :o , het voeder draaiplateau opengedraaid  :o  :o EN familie Molinea OP de voliere ipv ERIN  :o  :o  :o  cheesy2

Zo zie je maar weer. Net als met kinderen: Is het stil, ga maar kijken want dan vreten ze iets uit  :)

Wat blijkt nu. Ik heb gisterenavond het bakje met groenten en fruitresten eruit gepakt omdat de kleintjes erin gepoept hadden. Ik ben met het bakje naar beneden gegaan terwijl familie Molinea al het blok in gingen. Ik ben glad vergeten dat  het draaiplateau nog openstond. Toen ik naar bed ging stond wel de deur van de vogelkamer open, dus die heb ik dichtgedaan. Ben niet meer binnengeweest.

Vanochtend zijn ze uit het blok gekomen en hebben willen eten. Dit kon niet omdat het aan de buitenkant van de kooi hing. Ze hebben dus heel slim tegen het plateau geduwd en zijn op onderzoek gegaan.

Ik kon vanochtend dus op jacht om ze weer in de kooi te krijgen. De kleintjes was niet zo'n probleem. Maar de ouders wel  :hot:

Wat een geweldig begin van de zondag. Dat kan nog wat worden  :(
« Laatst bewerkt op: september 27, 2009, 12:29:00 pm door Pascallo.NL »

Aaron-Appie

• Gast
« Reactie #467 Gepost op: september 27, 2009, 15:11:32 pm »
Vanochtend werd ik wakker met het idee dat er veel wind stond buiten.  Ik hoorde in de vogelkamer naast mijn slaapkamer de jaloezien elke keer bewegen ??? Verder geen aandacht aan gegeven en heb me nog een keer omgedraaid.  :sleep:

Toen het tijd was om op te staan, viel het me op dat het wel heel stil was naast me. Geen gekrijs  :CENS  EINDELIJK dacht ik. De opvoeding begint te werken dat ze niet hoeven te gaan krijsen als ze me maar horen, omdat ze dan wel eten krijgen.

Dus ik ben de douche in gegaan, maar het bleef stil.  ???  :CENS

Eenmaal aangekleed was het eindelijk tijd voor Familie Molinea. Ik doe de kamerdeur open. Heel de vloer vol met schilletjes zaadmengsel   :o , het voeder draaiplateau opengedraaid  :o  :o EN familie Molinea OP de voliere ipv ERIN  :o  :o  :o  cheesy2

Zo zie je maar weer. Net als met kinderen: Is het stil, ga maar kijken want dan vreten ze iets uit  :)

Wat blijkt nu. Ik heb gisterenavond het bakje met groenten en fruitresten eruit gepakt omdat de kleintjes erin gepoept hadden. Ik ben met het bakje naar beneden gegaan terwijl familie Molinea al het blok in gingen. Ik ben glad vergeten dat  het draaiplateau nog openstond. Toen ik naar bed ging stond wel de deur van de vogelkamer open, dus die heb ik dichtgedaan. Ben niet meer binnengeweest.

Vanochtend zijn ze uit het blok gekomen en hebben willen eten. Dit kon niet omdat het aan de buitenkant van de kooi hing. Ze hebben dus heel slim tegen het plateau geduwd en zijn op onderzoek gegaan.

Ik kon vanochtend dus op jacht om ze weer in de kooi te krijgen. De kleintjes was niet zo'n probleem. Maar de ouders wel  :hot:

Wat een geweldig begin van de zondag. Dat kan nog wat worden  :(
Hierdoor kan je nou zien hoe slim die beestjes zijn ;D ;D ;D ;D :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: ;D ;D ;D ;D

Bart

• Gast
« Reactie #468 Gepost op: september 27, 2009, 18:34:52 pm »
Hahaha, wat een verhaal! ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #469 Gepost op: september 27, 2009, 21:29:11 pm »
Vanavond heb ik de laatste 3 gewiekt, want er was geen houden meer aan met het bij je houden. En zoals bij de eerste 2, heb ik ze bewust in de voliere teruggezet ipv in het blok. Dit om te zien of zelfstandig het blok kunnen vinden. Ik heb alleen de Cinnamon (de jongste dus) aan het gaas moeten hangen, zodat ze naar boven kon klimmen.

Ik heb ook direct foto's van allemaal gemaakt.

Ring(volg)nummer 005

Ring(volg)nummer 006

Ring(volg)nummer 007

Ring(volg)nummer 008

Ring(volg)nummer 009

« Laatst bewerkt op: december 25, 2012, 10:01:22 am door Neophema Plaza »

Aaron-Appie

• Gast
« Reactie #470 Gepost op: september 27, 2009, 22:12:36 pm »
Leuke foto's Pascal :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #471 Gepost op: september 27, 2009, 23:05:50 pm »
Gaat goe he!  :thumsup:

Citaat

i am in love  :hart:

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #472 Gepost op: september 28, 2009, 10:33:08 am »
 :hart: ow wat zijn ze mooi :hart:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #473 Gepost op: september 28, 2009, 12:22:54 pm »
ze zijn prachtig  :hart:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #474 Gepost op: september 28, 2009, 13:36:25 pm »
Als je wilt gaan slapen, maar de familie wordt te groot dan heb je toch wel hogere wiskunde nodig om alles in elkaar te passen.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #475 Gepost op: september 28, 2009, 14:31:16 pm »
ohh lekker knussssss  :hart:

Hidde

• Gast
« Reactie #476 Gepost op: september 28, 2009, 15:30:03 pm »
volle bak  :party:
 :dance:
« Laatst bewerkt op: september 28, 2009, 15:33:38 pm door Hidde »

Bart

• Gast
« Reactie #477 Gepost op: september 28, 2009, 19:56:29 pm »
Wat leuk! :)

Aaron-Appie

• Gast
« Reactie #478 Gepost op: september 28, 2009, 20:35:15 pm »
Vogels doen dus ook aan wiskunde ;D :thumsup: ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #479 Gepost op: september 28, 2009, 22:42:36 pm »

:hart: :hart: in love toe  :hart: :hart:
hij kijkt een beetje met dezelfde blik als lowieke, lijkt me een ondeugdje  :hart: