Auteur Topic: Catharina parkieten hebben steeds ruzie!*Update, er liggen 4 eieren?* pag.3  (gelezen 12945 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Catharina parkieten hebben steeds ruzie! Help....
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2008, 16:00:48 pm »
Bij mij hebben ze nu ook sinds zo'n 2 weken regelmatig ruzie. Zitten ze elkaar achterna enzo, maar veren trekken doen ze gelukkig nog niet. Zou heel goed kunnen zijn dat het is omdat 2 (of 3) broedrijpe popjes ruzie hebben om een mannetje.

Hier wijd ik het ook aan het begin van het broedseizoen... Dacht dat die voor catha's rond deze periode begon  :CENS

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
    • Website van Angel_Devil
« Reactie #16 Gepost op: december 26, 2008, 16:44:04 pm »
Bij mij hebben ze nu ook sinds zo'n 2 weken regelmatig ruzie. Zitten ze elkaar achterna enzo, maar veren trekken doen ze gelukkig nog niet. Zou heel goed kunnen zijn dat het is omdat 2 (of 3) broedrijpe popjes ruzie hebben om een mannetje.

Hier wijd ik het ook aan het begin van het broedseizoen... Dacht dat die voor catha's rond deze periode begon  :CENS

Pff moelijk hoor! Ik heb echt geen idee.

Ik baal er wel ontzettend van zeg!  :cry:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: december 26, 2008, 17:42:33 pm »
Ja, dat begrijp ik heel goed console

Ik denk ook dat je in dit geval op je gevoel af moet gaan. Je ziet zelf het beste hoe ernstig de situatie wel of niet is.
Wanneer iedereen weer complete staarten heeft, kun je wat meer duidelijkheid krijgen over de verhouding man/vrouw en dan besluiten wat je verder wilt doen.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #18 Gepost op: december 26, 2008, 23:04:13 pm »
Heb je geen 2 kooien, dat je ze kan opsplitsen, mss geeft dat meer duidelijkheid?

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #19 Gepost op: december 27, 2008, 12:36:04 pm »
Ik heb net contact opgenomen met de kweker, en mijn verhaal uigelegd.

Wat blijkt nou; ik moet mijn vogels splitsen.  :cry:
Wanneer ze bloedrijp zijn kunnen ze niet meer bij elkaar.
Daar baal ik van zeg, dat hebben ze mij jammer genoeg niet verteld met de aanschaf.  :angry: En ik had het nog zo gevraagd..

Nou weet ik niet meer wat ik moet doen, aangezien ik ze niet wil splitsen.....
Ik heb zo'n mooie ruimte nu voor ze, 1 m breed bij 2 m lang en 40 cm diep, en dan moet ik er een klein kooitje naast zetten  :( :(

Ik kan mijn diertjes echt niet weg doen :cry:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: december 27, 2008, 12:39:11 pm »
 :CENS daar heb ik ook nooit van gehoord. Ze kunnen zelfs in kolonies broeden, dus waarom niet zonder te broeden met 4 bij elkaar  :CENS

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #21 Gepost op: december 27, 2008, 12:45:03 pm »
:CENS daar heb ik ook nooit van gehoord. Ze kunnen zelfs in kolonies broeden, dus waarom niet zonder te broeden met 4 bij elkaar  :CENS

Nee gek hé.. Ik snap het echt niet!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #22 Gepost op: december 27, 2008, 12:58:29 pm »
Misschien ligt het probleem bij de oneven aantal popjes/mannen.
En andere optie zou zijn geen broedblokken ophangen dan is er geen reden voor onrust en kan je ze wel houden zo.
Mocht er een duidelijk koppel zijn kan je die altijd voor een kleine periode apart zetten om een rondje te broeden.
Maar er zijn hier toch wel meer mensen met meerdere catha's bij elkaar of niet?  ???

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: december 27, 2008, 13:04:51 pm »
Ohja, dat vroeg ik me gisteravond nog af: is er een duidelijk koppel aan te wijzen? (of 2 koppels) Of zitten ze gewoon bij allemaal wat te rommelen?

Het waren geen gekoppelde vogels toch toen je ze kocht? Als het toch 2 mannen en 2 poppen zijn, zou het alsnog kunnen zijn dat ze gewoon een heftige ruzie hebben om een partner. Maar zoals ik ook al zei, het zal pas echt duidelijk zijn wanneer de groene zijn/haar staart terug heeft. Of je moet ze laten sexen door een VA als je het eerder wilt weten (al duurt dat dacht ik ook 3 weken?)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #24 Gepost op: december 27, 2008, 13:05:49 pm »
DNA is zo gepiept, paar dagen.
Toch ben ik van mening dat dit niet nodig is.

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #25 Gepost op: december 27, 2008, 13:19:17 pm »
Misschien ligt het probleem bij de oneven aantal popjes/mannen.
En andere optie zou zijn geen broedblokken ophangen dan is er geen reden voor onrust en kan je ze wel houden zo.
Mocht er een duidelijk koppel zijn kan je die altijd voor een kleine periode apart zetten om een rondje te broeden.
Maar er zijn hier toch wel meer mensen met meerdere catha's bij elkaar of niet?  ???

Nou dat dacht ik dus ook, dus vroeg ik aan de kweker of ik er anders 1 bij moet zetten!
En dat werd mij sterk afgeraden, omdat het dan erger zou worden?!

Maar inderdaad, de broedblokken hang ik niet meer terug.

Ik vraag mij eigenlijk ook af of er meerdere mensen zijn die meer dan 2 catha's in een voilere hebben?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #26 Gepost op: december 27, 2008, 13:20:03 pm »
Nou dat dacht ik dus ook, dus vroeg ik aan de kweker of ik er anders 1 bij moet zetten!
En dat werd mij sterk afgeraden, omdat het dan erger zou worden?!

Maar inderdaad, de broedblokken hang ik niet meer terug.

Ik vraag mij eigenlijk ook af of er meerdere mensen zijn die meer dan 2 catha's in een voilere hebben?
Buiten de kweek zit alles bij elkaar en ik heb geen ruzies. Af en toe een snauw maar meer dan dat niet.

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #27 Gepost op: december 27, 2008, 13:27:03 pm »
Ohja, dat vroeg ik me gisteravond nog af: is er een duidelijk koppel aan te wijzen? (of 2 koppels) Of zitten ze gewoon bij allemaal wat te rommelen?

Het waren geen gekoppelde vogels toch toen je ze kocht? Als het toch 2 mannen en 2 poppen zijn, zou het alsnog kunnen zijn dat ze gewoon een heftige ruzie hebben om een partner. Maar zoals ik ook al zei, het zal pas echt duidelijk zijn wanneer de groene zijn/haar staart terug heeft. Of je moet ze laten sexen door een VA als je het eerder wilt weten (al duurt dat dacht ik ook 3 weken?)

De Turqouise zit eigenlijk veel samen met de D Groene, dus dat zou een koppel kunnen zijn..

Nee, het waren geen koppels toen ik ze kocht! Ik heb ze gekocht toen ze nog heel jong waren.
Eerst de 2 poppen (Turqouise) en later heb ik de groene bijgezet.

Ik wacht gewoon even af tot de staartpennen weer geheeld zijn.

Ik ga zo de voilere schoonmaken, en ik zet de D Turqouise er gewoon weer bij om te kijken wie er nou naar elkaar toe trekt.
En anders moet ik gewoon even de Licht groene apart zetten zodat zijn neuswondje kan helen en de pennen goed aangroeien.

Al heeft de D Groene ook geen pennen meer pfff moeilijk  :cry:

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #28 Gepost op: december 27, 2008, 13:28:43 pm »
Buiten de kweek zit alles bij elkaar en ik heb geen ruzies. Af en toe een snauw maar meer dan dat niet.

En hoeveel heb je er bij elkaar zitten?

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: december 27, 2008, 13:33:37 pm »
Dan zou zelfs een mannetje (de D groene van dat vermoedelijke koppel) slachtoffer zijn van de ruziënde popjes  :CENS

Ik vind het maar vreemd. Hoop voor je dat de rust snel terugkeert! Het zijn normaal zulke leuke vogels...