beste forum lezers
iedereen bij deze een gelukkig nieuw jaar.!!!!
Ik heb zown zown 4 weken geleden bij ja sorry bij dennis papagaaien een volgens hem een aratinga gekocht,
het kwam zo ik had een ara gezien live bij de vogelkelder te den haag gezien en was daar wel erg onder de indruk van dus ben op onderzoek uitgegaan. Aangezien ik nog geen ervaring met vogels heb lijk het me/ons geen goed idee om met een ara te beginnen toch???!? of denk ik nu niet correct? ok... dus begin met iets kleiners wat meer te handelen is lijkt me... dus met dit verhaal naar dennis. ik zeg ik wil ooit een ara bla bla bla dat verhaal ,
eerst heel die moet ik eerlijk zeggen mooie winkel gezien, hebben we gekozen voor deze. dat was volgens dennis een aratinga
dus wij met vogel en kooi naar huis vanuit dennis.
maar wij denken zelf eigenlijk dat het een pyrruha is.
nu hoe oud hij/zij is heb ik geen idee van ik noem het maar voor de gemakkelijkheid een zij. ze heeft wel een ring maar die kan ik nog niet goed lezen omdat ze nog niet helemaal hand tam is. het gaat per week wel steeds beter, ze wordt echt steeds bijdehanter we zetten haar kooi naast de tafel waar we aan zitten en dan komt ze er uit en haal het eten uit je hand en gaat ook wel uiteindelijk op je hand zitten. we hebben ook 3 honden waar van op het moment dat zij los uit de kooi is er 1 van los uit de bench is...je weet maar nooit. Daar is ze niet bang voor, ze is nieuwschierig en best bij de hand.
eigenlijk is mijn vraag, ik post zo een foto hier onder is het nu een aratinga of een pyhurra? En hoe kan ik er achter komen hoe oud ze ongeveer is. hoe moet je die ring lezen.
als ik de kans krijg om het op een rustig manier te kunnen lezen.
het maakt ons verder niet uit of het nu een aratinga is of een pyhurra is, ze is voor ons al een deel van het gezin en zal haar niet willen missen.
ik zal wel graag willen weten wat het nu is. we zijn er 99% van overtuigt dat het een pyhurra is. Graag jullie mening hier over.
het is echt een scheetje die lekker met de muziek mee aan het mee brabbelen is in haar eigen taal. echt lief
en hoe harder de muziek staat hoe harder donna (zo heet ze) mee brabbelt.

Bedankt
evelien en michel