Auteur Topic: wat is het  (gelezen 9240 keer)

eef

• Gast
wat is het
« Gepost op: januari 01, 2009, 02:22:48 am »
beste forum lezers

iedereen bij deze een gelukkig nieuw jaar.!!!!

Ik heb zown zown 4 weken geleden bij ja sorry bij dennis papagaaien een volgens hem een aratinga gekocht, 

het kwam zo ik had een ara gezien live bij de vogelkelder te den haag gezien en was daar wel erg onder de indruk van dus ben op onderzoek uitgegaan.  Aangezien ik nog geen ervaring met vogels heb lijk het me/ons geen goed idee om met een ara te beginnen toch???!? of denk ik nu niet correct?    ok...  dus begin met iets kleiners wat meer te handelen is lijkt me... dus met dit verhaal naar dennis. ik zeg ik wil ooit een ara  bla bla bla dat verhaal , 
eerst heel die   moet ik eerlijk zeggen   mooie winkel gezien,  hebben we gekozen voor deze.  dat was volgens dennis een aratinga
dus wij met vogel en kooi naar huis vanuit dennis.
maar wij denken zelf eigenlijk dat het een pyrruha is.
nu hoe oud hij/zij is heb ik geen idee van ik noem het maar voor de gemakkelijkheid een zij. ze heeft wel een ring maar die kan ik nog niet goed lezen omdat ze nog niet helemaal hand tam is.  het gaat per week wel steeds beter, ze wordt echt steeds bijdehanter  we zetten haar kooi naast de tafel waar we aan zitten en dan komt ze er uit en haal het eten uit je hand en gaat ook wel uiteindelijk op je hand zitten. we hebben ook 3 honden waar van op het moment dat zij los uit de kooi is er 1 van los uit de bench is...je weet maar nooit.  Daar is ze niet bang voor, ze is nieuwschierig en best bij de hand.
eigenlijk is mijn vraag, ik post zo een foto hier onder is het nu een aratinga of een pyhurra? En hoe kan ik er achter komen hoe oud ze ongeveer is. hoe moet je die ring lezen.
als ik de kans krijg om het op een rustig manier te kunnen lezen.

het maakt ons verder niet uit of het nu een aratinga is of een pyhurra is, ze is voor ons al een deel van het gezin en zal haar niet willen missen.
ik zal wel graag willen weten wat het nu is. we zijn er 99% van overtuigt dat het een pyhurra is. Graag jullie mening hier over.

het is echt een scheetje die lekker met de muziek mee aan het mee brabbelen is in haar eigen taal. echt lief
en hoe harder de muziek staat hoe harder donna (zo heet ze) mee brabbelt.

Bedankt
evelien en michel

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: wat is het
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2009, 03:05:09 am »
Welkom  :-*

Het is idd een pyrrhura  ;)
Veel plezier met hem/ haar.
Ik hoop dat ie gezond is en blijft, ik zou 'm wel even laten testen op:
PBFD, Polyoma en Papegaaienziekte ;)

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 01, 2009, 09:32:20 am »
Welkom op het forum.
Gefeliciteerd met je vogeltje.

Het is inderdaad een pyrrhura. 1000% zeker. ;)
Zegt al genoeg over de winkel dat ze het fout hebebn. Genoeg reden om er nooit meer een stap binnen te zetten! ;)
Er zijn hele goede andere vogelwinkels waar je je speelgoed, voer ed kunt halen.

Pyrrhura's zijn zulke leuke vogeltjes. Moet je op het forum maar es zoeken. Staan leuke verhalen en filmpjes op.

Veel plezier met em!

Gr Corina

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2009, 10:12:24 am »
Welkom,
Is is inderdaad een Pyrrhura en geen Aratinga
De wetenschapelijke naam is Pyrrhura perlata lepida en ........volgens mij is het een vent  ;)

Henk

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2009, 11:34:33 am »
Zal wel zijn omdat het begint met 'ara' dat ie het zo genoemd heeft, of hij is écht gek  :seestars:

Zeker de tip van Antonia opvolgen en jullie vogeltje laten testen. Dit is op basis van ervaringen van genoeg andere mensen...

Heb ook vernomen dat een Pyrrhura, wat deze dus ook is, een erg leuke vogel is, wilde er zelfs een voor mn neefje kopen, maar dat mocht niet van zn vader :)  Heel veel plezier ermee!!  :thumsup:

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2009, 11:37:11 am »
De wetenschapelijke naam is Pyrrhura perlata lepida

Henk

Ja helemaal mee eens. Als je ook de prijs van een Aratinga heb betaald ben je er goed ondergetrokken. Richtprijs voor een tamme vogel zit zo rond de 75 en 150 euro.

Aratinga's zijn vele malen duurder

Als je hier even aangeeft wat er op de ring staat weten we zo van welk jaar ie is.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2009, 11:39:15 am door arnootje »

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2009, 11:37:24 am »
Veel plezier met jullie pyrrhura!

Maar ehm, ik weet niet wat er voor prijsverschil zit tussen een aratinga en een pyrrhura? Ik zou toch wel verhaal gaan halen bij Dennis  :-[

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2009, 11:41:18 am »
Ja helemaal mee eens. Als je ook de prijs van een Aratinga heb betaald ben je er goed ondergetrokken. Richtprijs voor een tamme vogel zit zo rond de 75 en 150 euro.

Aratinga's zijn vele malen duurder

Daar heb ik dus ook meteen naar zitten zoeken... Hoop voor Evelien dat de prijs toch wel om en nabij de 100 heeft gelegen i.p.v. ruim daarboven  :seestars: Als dat laatste het geval is, zeker mee naar de winkel gaan! Ook al willen jullie em niet meer kwijt, hij mag toch wel het fatsoen hebben om de prijs dan te compenseren (fatsoen...  :CENS )

arnootje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2009, 11:41:40 am »
Ow hij is niet eens tam. Dan betaal je maar maximaal 50 euro maar meest worden zo rond de 35 euro verkocht

arnootje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 01, 2009, 11:42:27 am »
Daar heb ik dus ook meteen naar zitten zoeken... Hoop voor Evelien dat de prijs toch wel om en nabij de 100 heeft gelegen i.p.v. ruim daarboven  :seestars: Als dat laatste het geval is, zeker mee naar de winkel gaan! Ook al willen jullie em niet meer kwijt, hij mag toch wel het fatsoen hebben om de prijs dan te compenseren (fatsoen...  :CENS )

niet mee eens, zie citaat hieronder

Ow hij is niet eens tam. Dan betaal je maar maximaal 50 euro maar meest worden zo rond de 35 euro verkocht

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2009, 11:47:06 am »
Citaat
De wetenschapelijke naam is Pyrrhura perlata lepida

Henk

Ja helemaal mee eens.

Pffffffff, gelukkig  ;D

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #11 Gepost op: januari 01, 2009, 11:59:29 am »
Mijn ervaring is dat winkels er 100% boven op doen t.o.v. een kweker/liefhebber.

arnootje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 01, 2009, 12:12:34 pm »
Mijn ervaring is dat winkels er 100% boven op doen t.o.v. een kweker/liefhebber.

Das waar, maar dan nog  :-X

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: januari 01, 2009, 12:33:20 pm »
daarom ;) Een winkel vraagt veel meer dan de prijzen die wij van kwekers gewend zijn. Dus dan is 100 niet zo'n gek bedrag leek me  :CENS

Offline broto

• Aan de leg
    • www.conure.nl
« Reactie #14 Gepost op: januari 01, 2009, 12:33:34 pm »
De prijzen kunnen veel verschillen, de prijs van sommige arainga's verschillen niet zoveel als die van sommige pyrrhura's.
Heb in de tijd meer betaald voor lepida's dan voor maisparkieten, ook de groene zijn vaak niet zo hoog in prijs ( schreeuwen blijkbaar te hard  :) )
De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, en als ze zien dat je wel heel erg geintresseerd ben, gaat die meestal ook nog omhoog ;)
Koop hier ook wel eens vogels waarvan en ander zeg , dat ik gek ben dat er voor te geven.
Als je er zelf vrede mee heb, is er toch niets aan de hand ??

Henk