jaaaa. Zo moest ik de Pyrrhura's ook vangen. Ook met een net. Je vist ze zo uit de lucht
.
Wat mij toen opviel is dat ze zich gelijk overgaven en niet meer probeerden te ontsnappen. Het was echt de meest efficiente manier om ze te pakken te krijgen. Er achteraan gaan in de kooi levert veel meer stress op.
Succes met het nagelknippen. Je hoeft hiervoor niet nerveus te zijn hoor. Ik knip de grijsjes hier ook met regelmaat, omdat op de een of andere manier de nagels altijd scherp worden. Ondanks de juiste stokken ed. 
Boef en Bibi hebben we niet met het netje hoeven vangen, alleen de 2 eleganten, die ook te lange nagels bleken te hebben. die heb ik met het netje idd in vogelvlucht uit de lucht gevist, haha.
Boef en Bibi hebben we uit de volière laten komen door het deurtje open te doen, ze zijn zo nieuwsgierig dat ze er vanzelf uitkwamen, en in het halletje was het niet zo moeilijk pakken, zijn zijn wel vlug maar niet echt paniekerig.
Boef was eerst aan de beurt en die bleef erna eerst even rustig bij Antonia zitten maar glipte toen toch snel los, toen Antonia Bibi vast had heb ik het voliere deurtje open gedaan en Boef liep inmiddels op de grond te wandelen, en stapt op zijn gemakkie over het drempeltje zo de volière weer in, haha, of hij dat gewend was dat de deur voor hem werd open gehouden!

Ze zijn daarna wel samen naar buiten gevlucht en waren duidelijk een beetje uit hun doen, ze hebben minstens een half uur niet gemekkerd, hihi.
Antonia heeft ook nog wat foto's gemaakt maar mijn kippies wilde niet echt stil zitten, haha, maar er zitten toch een paar mooie shots tussen, zal er zo wat opladen.