Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46708 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: NOP bij Radar
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2009, 12:33:22 pm »
Ruud,

hartelijk dank voor het plaatsen van bovenstaande bericht  :thumsup:

Groet,

Pascal

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2009, 18:28:10 pm »
Typisch machtsvertoon van Hooij. Want HIJ is de man die alles weet, hij heeft het recht om alle andere werkwijzes en denkwijzes af te keuren, want hij is de grote expert.

Als er zieke vogels zijn in NOP die niet genezen worden vind ik dit een uiteraard slechte zaak, maar inderdaad ook ik geloof dit pas als dit verhaal uit een betrouwbare bron komt.Ik ben zelf meerdere keren in NOP geweest en ik zag geen tekenen van een slechte verzorging. Ik zag daar soms zielige vogels, door mensen verminkt die daar eindelijk hun rust vinden en nooit meer hoeven te verhuizen.

Het probleem is dat veel mensen met hun stomme kop onvoorbereid een vogel in huis nemen en zo deze vogel voor het leven tekenen. Zouden mensen eens beter na denken (erg moeilijk) was er niet eens een NOP nodig geweest!
Als SPPW  meer energie investeerde voor kennis spreiding op dit vlak, dan was deze hele discussie er niet geweest. Maar, Hooij houd veel kennis gierig voor zichzelf totdat men er een kosmisch bedrag voor neertelt. Eigenlijk draagt hij op die manier zelfs bij aan onkunde onder mensen. Daar heeft ie zeker nog nooit over nagedacht.

Maar ook ik zal in zijn ogen een stom wicht zijn die er natuurlijk nis van snapt, anders had ik deze opmerking niet gemaakt.

Goed, laat ik niet op de feiten vooruit lopen. Maandag eerst maar eens naar Radar kijken.

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2009, 18:30:45 pm »
hmm met modder gooien is makkelijk

maar zelf met een betere oplossing te komen tja daar hoor je de heren niet over  :angry:

in mijn ogen is N O P te heden de betere optie

zal zeker kijken

linda

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2009, 20:21:16 pm »
De bij ons wel bekende dhr. Hooimeijer wil vooral over de rug van anderen er zelf beter van worden. :angry:
Het zal niet de eerste keer zijn dat hij anderen zwart maakt. :boo:
Het is een persoon die willens en wetens op geld uit is en mensen vooral harrisons door de strot wil drukken.
Dat alles onder het mom van dat is goed voor je papegaai, maar hij verdiend er goud geld mee.
Het is een rare kerel die het doel van zijn beroep verloren is : het helpen van papegaaien.
Wij weten allemaal wat het NOP doet en waar het voor staat. Dat lijkt me het belangrijkste.
Er komen papegaaien die verwaarloos zijn omdat mensen er geen verstand van hebben.
Laten wij proberen met z'n allen om mensen die hier op het forum komen om die goeie en bruikbare info te geven.
Het zegt weer genoeg over dhr Hooimeijer, dat hij hier WEER achter zit, het verbaasd me eerlijk gezegt niks.
Dat kan hij weer doen dat hij de alwetende is!
We zouden hem eigenlijk met z'n allen moeten boycotten!!! >:D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2009, 22:28:27 pm »
De bij ons wel bekende dhr. Hooimeijer wil vooral over de rug van anderen er zelf beter van worden. :angry:
Het zal niet de eerste keer zijn dat hij anderen zwart maakt. :boo:
...
Het zegt weer genoeg over dhr Hooimeijer, dat hij hier WEER achter zit, het verbaasd me eerlijk gezegt niks.
....
We zouden hem eigenlijk met z'n allen moeten boycotten!!! >:D

Eigenlijk zouden we dat bij Radar bekend moeten maken.

cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2009, 22:39:51 pm »
Wat geod dat NOP een Reactie geeft. Dit gun ik het NOP en haar vrijwilligers absoluut niet.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2009, 22:42:51 pm »
Eigenlijk zouden we dat bij Radar bekend moeten maken.

die hebben toch ook een mailadres , miss kan het nog voor de uitzending , dat kunnen ze toch niet negeren  ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: januari 10, 2009, 22:46:39 pm »

cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 10, 2009, 23:01:28 pm »
Mooi. Veel tegengas zo te lezen!

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #24 Gepost op: januari 10, 2009, 23:40:27 pm »
|Volgens mij is er nog plaats om de uitzending in de studio bij te wonen ;)

giggles

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 11, 2009, 00:14:37 am »
Tiss een goeie zaak dat er veel gereageerd wordt op dat forum, maar misschien moeten er nog veel meer reacties komen...

Het is weer eens een typisch voorbeeld van de verkeerde mensen die op de verkeerde manier in de spotlight worden gezet...
Hooimeijer wordt voor de leken nog steeds gezien als DE vogelarts van Nederland, dus wat hij zegt zal dan wel waar zijn???

Misschien bij genoeg reacties op het forum van Tros Radar, dat er bij de redactie een lichtje gaat branden en dat ze misschien verder moeten kijken dan hun neus lang is?

Verder zijn honden en katten gedomesticeerde en geaccepteerde huisdieren in Nederland en zijn papegaaien dit bij lange na niet.
Als er geen instantie was als het NOP dan zouden heel veel vogels waarschijnlijk een slechter lot bedeelt dan dat ze nu hebben. Wat in mijn ogen bij lange na niet slecht te noemen is.

Ik ben erg benieuwd naar de uitzending...

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #26 Gepost op: januari 11, 2009, 11:27:57 am »
Misschien wijs om daar een link naar dit topic te plaatsen?....

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: januari 11, 2009, 14:45:17 pm »
heb net dat topic daar gelezen... Is het niet vreemd dat er niemand bericht plaatst die de stelling van Radar ondersteunt?  :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: januari 11, 2009, 15:50:23 pm »
Heb zelf ook een bericht achtergelaten, hopelijk volgen er meer en doet Radar er mee voor de uitzending, want mijn gevoel zegt dat dit weer een zeer eenzijdig verhaal zal worden  :-X

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: januari 11, 2009, 17:02:15 pm »
Jee, verschrikkelijk.  :(

Al het goede en zorgvuldige werk wat het NOP doet en dan Radar die naar Jan Hooijmeijer luistert! :o Tranen springen me in de ogen. De ervaring met Rocco die er pas heen gegaan is, heeft me weer doen realiseren hoe zorgvuldig ze te werk gaan. Ze hadden Rocco ook zo in een voliere kunnen zetten, maar dat risico nemen ze niet! Eerst in quarantaine en dan zorgvuldig bekijken waar hij het best op zijn plaats zou zijn. Als je nagaat hoeveel vogels er daar binnen komen is dat bewonderenswaardig, super gewoon. En dan verwijten krijgen van de vogelarts die zichzelf als enige deskundige ziet..  :angry: