Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46853 keer)

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: NOP bij Radar
« Reactie #105 Gepost op: januari 12, 2009, 22:29:45 pm »
IK hoop dat er door deze actie van Radar niet te veel negatief gereageerd gaat worden.
Dat het niet is zoals wij allen graag zouden zien, dat is een feit, maar daarom nog geen reden om de sponsering stop te zetten of te verminderen.
Ook wij op het forum hebben al eens kritische vragen gesteld omtrend het reilen en zijlen van het NOP, maar bewijzen konden wij niets, dus daar is het mee gestopt.
Maar wat ik vanavond jammer vond, was dat er niemand anders van het NOP het woord heeft genomen, dan alleen van Meegen en die had het beter niet kunnen doen vind ik.
Wij vinden het nog steeds een mooi park, waar we nog menig uurtje willen vertoeven.
Dus blijf ik sponser van de vogelopvang. tongue2

Kees.

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #106 Gepost op: januari 12, 2009, 22:44:20 pm »
tot dat het tegendeel is bewezen zal ik het NOP blijven steunen ,al was het voor de vogels die er nu zijn

van meegen had beter zijn mond kunnen houden ,kwam in mijn ogen nog al koel over ,zonder ehig gevoel voor de dieren

vond hem nog al zakelijk

cosch

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: januari 12, 2009, 22:49:06 pm »
Het gastenboek van NOP is ook gehacked!   :(

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #108 Gepost op: januari 12, 2009, 22:50:00 pm »
heb maar een klein stukje gezien, maar was dat die ene die verscholen zat met vervormde stem? Want de klank van een stem doet ook al veel he...

Al is dat maar detail. We zullen de andere (onafhankelijke) onderzoeken afwachten en hopen dat het NOP gelegenheid en middelen krijgt om het park te verbeteren waar nodig

jet

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: januari 12, 2009, 22:53:19 pm »
heb net even de herhaling gekeken, erg hoor als het echt zo blijkt te zijn  :cry: :cry:

arnootje

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: januari 12, 2009, 22:57:45 pm »

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #111 Gepost op: januari 12, 2009, 23:02:01 pm »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #112 Gepost op: januari 12, 2009, 23:10:28 pm »
Of er nu geldgebrek is of niet, als je personeel aanneemt dat niet komt opdagen,
ga je toch zelf de beesies voeren, althans lijkt mij, en dan ga je niet zeggen dat
je "soms je bakkes moet houden" omdat ze geen eten gahad hebben  :angry:
Als ik geen vakantie oppas voor m'n gaaien heb, ga ik niet op vakantie, heel simpel.
En alle dode gaaien die je te zien kreeg, lagen er lang niet allemaal bij alsof ze
ziek waren, maar de meesten leken meer verwond  :(

jet

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: januari 12, 2009, 23:22:45 pm »
echt te triest voor woorden en dan in de middag niet eens water en eten hebben  :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #114 Gepost op: januari 12, 2009, 23:30:32 pm »
ik was eerlijk gezegd zeer verbaasd over de uitzending  :o

maar het enige wat ik heel erg miste was het "hoor en wederhoor"
nu hoor je maar een kant van het verhaal , ze laten mensen niet uitspreken behalve h dan, die mocht zijn zegje doen :S

ik laat het nog even bezinken eer ik er verder nog wat over zeg

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #115 Gepost op: januari 12, 2009, 23:32:31 pm »

Kennisen hebben bij het nop gewoon een koppel grijze kunnen kopen.
Ze hebben er veel plezier van en doen het super maar het lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik ben er nog nooit geweest en schrok wel van het programma, wat me wel op viel is een uitspraak die die man deed over het verkopen van beesten; dat hij het nooit ging doen of gedaan heeft....
In tegenstelling met dit dan dus...

Ik hoop dat er na en door dit programma wat gedaan wordt, voor de beestjes.  :(

Offline broto

• Aan de leg
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #116 Gepost op: januari 12, 2009, 23:39:27 pm »
Citaat
En alle dode gaaien die je te zien kreeg, lagen er lang niet allemaal bij alsof ze
ziek waren, maar de meesten leken meer verwond 

Papegaaiachtige eten elkaar op als er 1 dood gaat.
Je kon als je goed had opgelet ook duidelijk zien dat ze bijna aalemaal "gewond " waren aan de kop.
Dit is ook de eerste plaats waar ze beginnen, de ogen gaan er als eerste uit.

Dit gebeurd hier ook wel eens hoor, ook al hebben ze jaren samen gezeten

Henk

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #117 Gepost op: januari 12, 2009, 23:42:14 pm »
Ik ben hier nog niet zo lang en ken de geschiedenis hiervan niet maar vind deze reactie een beetje tegenstrijdig...

Verder kan ik niet tegen de mensen die nu heel zielig gaan zitten reageren...
Mijn Cocootje heb ik naar dat park gebracht en nu is hij waarschijnlijk dood...
Het spijt me verschrikkelijk, maar mensen verdiep je eerst in een huisdier voor je er eentje aanschaft.
Dan was het park in eerste instantie niet zo vol geweest   :angry:

Ik heb ook zo'n hekel aan de mensen die in een opwelling een papegaai hebben gekocht, zonder zich er in te verdiepen.
Vervolgens verpesten hun het beest en brengen het weg en geven zichzelf vervolgens een klopje op de schouder dat ze er zo fantastisch goed aan hebben gedaan  :angry:

Er kunnen altijd redenen zijn om een vogel weg te doen, daar kan iemand anders nooit over oordelen of het terecht is of niet want die verkeerd niet in die situatie, we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde, als het maar in het welzijn van het beest is.
En het is jammer dat nu blijkt dat dat bij het NOP niet altijd het geval is.
Verders hoop ik nogmaals dat onderzoek meer licht op de zaak geeft en hoop dat die minister zijn woord houdt.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #118 Gepost op: januari 12, 2009, 23:50:41 pm »
Ik heb net de uitzending van Radar op het internet zitten kijken en ondanks dat ik geschrokken ben van de beelden moet ik zeggen dat mijn mening over de NOP niet veranderd is na het zien van deze uitzending. ALS het klopt wat Radar heeft uitgezocht, dan heb ik er vertrouwen dat de NOP hier een oplossing voor zal vinden.

Tevens hoop ik dat de overheid zijn verantwoordelijkheid zal nemen en dat zij met voldoende middelen zullen komen om het prachtige park wat is ontstaan te behouden. Al dan niet met de benodigde aanpassingen. Het is gewoon realiteit dat er zoveel dieren worden afgestaan. Mij maak je niet wijs dat deze dieren dan ook allemaal een fijn huisje kunnen vinden bij iemand anders. Dan krijg je straks 1000 kleine NOP's en dan is het leed helemaal niet meer te overzien omdat er geen controle meer uitgeoefend kan worden.

Wacht nu alsjeblieft eerst de onderzoeken af alvorens je conclusies te trekken. Een verhaal heeft namelijk altijd 2 kanten en zoals ze altijd zeggen is een verdachte pas schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Wat mij betreft blijven we gewoon sponsoren. Ik wil in ieder geval geen veroorzaker zijn van een stijging van het aantal sterfgevallen. De NOP en dus alle dieren in het park hebben onze steun nog steeds HEEL HARD nodig en die steun zal ik ze blijven geven. De dieren kunnen aan dit verhaal niets doen en mogen in mijn ogen niet de dupe worden.
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 23:52:19 pm door Pascallo.NL »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #119 Gepost op: januari 12, 2009, 23:52:15 pm »
Citaat
Voor veel leken is dit natuurlijk het Walhalla voor papegaaien,

en idd, het lijkt een walhalla , ik zie echt geen wegkwijnende vogels in het park , je ziet de lieverds die zeggen "lekker hé" heel lief en vertederend  :hart:

men echtegnoot merkt dan op , geen wonder dat ze roepen en vragen lekker hé ,als ze geen of niet tijdig eten hebben/krijgen   ???
ik snap ook wel wat hij ermee bedoelt

en als bezoeker krijg je immers niet te maken met de wanpraktijken die er eventueel zouden zijn , vrijwilligers die teveel vragen stellen worden afgesnauwd en vreindelijk bedankt voor hun hulp .(zo kan je lezen)

In elk park of groots evenement zijn er dingen die gebeuren die beter niet aan het daglicht komen (spreek uit eigen ervaring maar dan met mensen )

maar of daarom het park slecht is , is volgens mij toch veel gezegd