Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46848 keer)

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • Dierenleed mag niet!
Re: NOP bij Radar
« Reactie #135 Gepost op: januari 13, 2009, 12:39:09 pm »
Bij de weg: mijn collega's hebben de uitzending ook gezien en zijn erg negatief nu over NOP, dat heeft Radar wél ff voor elkaar!

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #136 Gepost op: januari 13, 2009, 12:53:56 pm »
Zonder harwerkende stagiaires en vrijwilligers af te kraken, denk ik ook gewoon dat het NOP zijn werk zeer slecht heeft gedaan. Dus terecht dat er nu zeer negatief over het NOP gesproken wordt. Ze doen het ook bijzonder slecht. Hun ideeen mogen nobel zijn, als de uitvoering belabbert is moet je denk ik of zelf een ernstig na gaan denken, of je wordt door andere op het matje geroepen. En dat is wat er nu gebeurt. Het is toch te belachelijk voor woorden dat opvang vogels zomaar een paar dagen geen eten en drinken krijgen. Voordat je dat als directie laat gebeuren zorg je er toch voor dat je aan de bel trekt en dat je hulp krijgt. Ik vraag me af waar hun subsidegeld dan in gestoken wordt. Je kan een prachtige vlucht bouwen waar 100 vogels in passen, maar als je niet georganiseerd kan krijgen dat de dieren goed verzorgd worden, waar blijf je dan met je mooie vlucht.?
Dus is mijn oplossing simpel. Directie er uit en onder supervisie van de overheid geld erbij, de boel beter organiseren en doorstarten.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #137 Gepost op: januari 13, 2009, 13:31:39 pm »
Dit bericht las ik op het Radarforum

Hierbij verzoek ik alle mensen, "dierenvrienden" die hun 'huis'dier gedumpd hebben en iedereen die een mening heeft over de verzorgers, dhr. van Meegen en alle vrijwilligers om vanavond om 18:30 naar Omroep Brabant te kijken.
Hier komen deze mensen wel aan het woord, ook de patholoog.

Misschien dat hier meer duidelijkhied komt voor die mensen die allemaal hun eigen mening hebben.

Kijk vanavond!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #138 Gepost op: januari 13, 2009, 13:52:50 pm »
Omroep Brabant ??

is dit ook voor de belgen te volgen zoja op welke post ?? kabel of satelliet  ???

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #139 Gepost op: januari 13, 2009, 13:56:10 pm »
Omroep Brabant ??

is dit ook voor de belgen te volgen zoja op welke post ?? kabel of satelliet  ???

http://www.omroepbrabant.nl/ ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #140 Gepost op: januari 13, 2009, 14:18:47 pm »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #141 Gepost op: januari 13, 2009, 15:11:27 pm »
Wat je daar al weer leest, zegt me voor nu genoeg.
Ik begrijp nu waarom de reactie van Dorrestein niet in de uitzending is gekomen.
Die paste inderdaad niet in het straatje van Radar.

Radar is dus zeker niet eerlijk geweest.
Jammer dat veel mensen dit voor waarheid aannemen.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #142 Gepost op: januari 13, 2009, 15:47:05 pm »
Zonder harwerkende stagiaires en vrijwilligers af te kraken, denk ik ook gewoon dat het NOP zijn werk zeer slecht heeft gedaan. Dus terecht dat er nu zeer negatief over het NOP gesproken wordt. Ze doen het ook bijzonder slecht. Hun ideeen mogen nobel zijn, als de uitvoering belabbert is moet je denk ik of zelf een ernstig na gaan denken, of je wordt door andere op het matje geroepen. En dat is wat er nu gebeurt. Het is toch te belachelijk voor woorden dat opvang vogels zomaar een paar dagen geen eten en drinken krijgen. Voordat je dat als directie laat gebeuren zorg je er toch voor dat je aan de bel trekt en dat je hulp krijgt. Ik vraag me af waar hun subsidegeld dan in gestoken wordt. Je kan een prachtige vlucht bouwen waar 100 vogels in passen, maar als je niet georganiseerd kan krijgen dat de dieren goed verzorgd worden, waar blijf je dan met je mooie vlucht.?
Dus is mijn oplossing simpel. Directie er uit en onder supervisie van de overheid geld erbij, de boel beter organiseren en doorstarten.

:thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #143 Gepost op: januari 13, 2009, 16:17:34 pm »
Ik denk niet dat het zinvol is om de werkwijze van een programma als Radar ter discussie te stellen. Hun enige doel is om misstanden aan het licht te brengen, en dat hebben ze gedaan. Nu is het aan de minister en de leiding van het NOP om te onderzoeken wat er mis is gegaan en hoe dat op heel kortre termijn (vanaf vandaag dus) verbeterd moet worden. En natuurlijk wordt de soep niet zo heet gegeten als opgediend. Jammer dat er nu weer allerlei mensen in de verdediging gaan schieten, beter energie te steken in verbetering van de organisatie van het NOP. Tenslotte kunnen die nu alle hulp wel gebruiken.

Ik maak me wel zorgen over de vrijwilligers en stagiaires die daar werken, tenslotte doen zij heel erg hun best. Ik hoop dat zij zich niet al te veel meegesleurd voelen in deze negativiteit.  :CENS

Dorian

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: januari 13, 2009, 16:33:52 pm »
TrosRadar wil zoals elk programma naast zijn doel bereiken (in dit geval misstanden aan het licht brengen) zeker ook gaan voor de kijkcijfers. Dus de manier van onderzoeken ter discussie stellen is best reeel.

Ik ben er nog niet over uit wat ik ervan moet vinden. Ik heb me er vandaag nauwelijks in kunnen verdiepen, ik weet wel vrij zeker dat alles wat uitgezonden is gisteren misschien enigszins aangepast is zodat het in het straatje paste (waar waren bijv. de cijfers over hoeveel papegaaien ingeslapen zijn nog voordat ze het park ingingen vanwege PBFD, KDS enz.... Die zijn niet genoemd... expres niet, weet de redactie hier misschien gewoon niks van of heeft het NOP dit niet op papier?) Daar zou al een groot deel van de verklaring liggen waar zoveel vogels gebleven zijn.
Het heeft bij mij wel losgemaakt dat ik nu op dit moment in ieder geval mijn vogels niet naar het NOP zou durven laten gaan.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #145 Gepost op: januari 13, 2009, 16:43:10 pm »
Ik maak me wel zorgen over de vrijwilligers en stagiaires die daar werken, tenslotte doen zij heel erg hun best. Ik hoop dat zij zich niet al te veel meegesleurd voelen in deze negativiteit.  :CENS

Ik ben vandaag bij de NOP geweest en gesproken met de dames van de Administratie. Heb ook een rondje op het park gemaakt en ik kan jullie vertellen dat de vrijwilligers/stagaires diep verslagen daar rondlopen. Aftastend op mijn reactie reageerden ze terug. Bang om vragen of verwijten naar hun hoofd te krijgen. Hoe moeten deze mensen in hemelsnaam weer vertrouwen krijgen in het goede werk dat zij verrichten.  :(

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #146 Gepost op: januari 13, 2009, 16:58:57 pm »
Ik denk niet dat het zinvol is om de werkwijze van een programma als Radar ter discussie te stellen. Hun enige doel is om misstanden aan het licht te brengen, en dat hebben ze gedaan. Nu is het aan de minister en de leiding van het NOP om te onderzoeken wat er mis is gegaan en hoe dat op heel kortre termijn (vanaf vandaag dus) verbeterd moet worden. En natuurlijk wordt de soep niet zo heet gegeten als opgediend. Jammer dat er nu weer allerlei mensen in de verdediging gaan schieten, beter energie te steken in verbetering van de organisatie van het NOP. Tenslotte kunnen die nu alle hulp wel gebruiken.

Misschien wel prettig voor degenen die hun vogel naar het NOP hebben gebracht en in paniek zijn geraakt na het zien van de uitzending van Radar...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #147 Gepost op: januari 13, 2009, 17:00:39 pm »
Ik ben vandaag bij de NOP geweest en gesproken met de dames van de Administratie. Heb ook een rondje op het park gemaakt en ik kan jullie vertellen dat de vrijwilligers/stagaires diep verslagen daar rondlopen. Aftastend op mijn reactie reageerden ze terug. Bang om vragen of verwijten naar hun hoofd te krijgen. Hoe moeten deze mensen in hemelsnaam weer vertrouwen krijgen in het goede werk dat zij verrichten.  :(

En wat vonden ze dan van de uitzending? Dat er wel een kern van waarheid in zit? Of herkenden ze er niets van?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #148 Gepost op: januari 13, 2009, 17:03:07 pm »
En wat vonden ze dan van de uitzending? Dat er wel een kern van waarheid in zit? Of herkenden ze er niets van?

Ik heb ze niet uitgehoord. Vond dat niet gepast.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #149 Gepost op: januari 13, 2009, 17:06:04 pm »
Ok, netjes van je :)
Natuurlijk grote kans dat ze zich dan nog rotter zouden gaan voelen omdat het dan al snel een verhoor kan lijken...